Quantcast
Ζάκυνθος: Αύξηση 3% σημείωσαν οι αφίξεις τουριστών τον Μάιο - enikonomia.gr
share

Ζάκυνθος: Αύξηση 3% σημείωσαν οι αφίξεις τουριστών τον Μάιο

δημοσιεύτηκε:

Με πολύ μικρή αύξηση φέτος η εκκίνηση της φετινής τουριστικής περιόδου για τη Ζάκυνθο, δηλώνει η Χριστίνα Τετράδη, Οικονομική Επόπτης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Λαγανά.

Βάσει των αφίξεων του αεροδρομίου της Ζακύνθου, η αύξηση  καταγράφεται στο 3,05% για τον μήνα Μάιο 2015.

Ειδικότερα φέτος τον Μάιο προσγειώθηκαν 387 αεροσκάφη τα οποία μετέφεραν 66.826 επιβάτες ενώ τον αντίστοιχο μήνα πέρσι προσγειώθηκαν 386 αεροσκάφη τα οποία μετέφεραν 64.848 επιβάτες. Δηλαδή φέτος καταγράφηκε 1 αεροσκάφος επιπλέον και 1.978 επιβάτες περισσότεροι.

Αναλύοντας ενδεικτικά τις αγορές του εξωτερικού για το μήνα Μάιο, βλέπουμε ότι η κύρια αγορά της Μεγάλης Βρετανίας παρουσιάζει αύξηση 14,65%.

Αυτή η αύξηση δεν αντικατοπτρίζει απόλυτα τα νούμερα των Tour Operator, αφού η Ζάκυνθος έχει και πτήσεις χαμηλού κόστους από τη Μεγάλη Βρετανία, όπως Βρετανούς που κατοικούν στην Ζάκυνθο.

Μεγάλη μείωση βλέπουμε από την αγορά της Γερμανίας 56,97%, της Ρωσίας 96,68%, η οποία είναι και αναμενόμενη, της Βουλγαρίας 93,12%, της Ελβετίας 47,09%, της Τσεχίας 40,95%, αλλά και από τις Σκανδιναβικές χώρες, με την Νορβηγία να παρουσιάζει μείωση 47,88%, την Φινλανδία 34,68% και την Σουηδία 17,46%.

Αντίθετα, μεγάλη αύξηση παρουσιάζει η Γαλλία ως νέα αγορά 43,60% και η Πολωνία 31,79%.  

Η αύξηση των αφίξεων δεν αντικατοπτρίζετε στα έσοδα

Είναι γνωστό ότι ο εισερχόμενος τουρισμός επηρεάζεται αρνητικά από την πολιτική αβεβαιότητα, τα δυσφημιστικά σχόλια των ΜΜΕ σχετικά με την πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας και τον κίνδυνο εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη.

Η κατάσταση για το υπόλοιπο καλοκαίρι φαίνεται ιδιαίτερα απρόβλεπτη και θα εξαρτηθεί από τις πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις.

Μια ενδεχόμενη επιβολή νέου φόρου στις παρεχόμενες ξενοδοχειακές και τουριστικές υπηρεσίες στα νησιά, όσο και η συζητούμενη οριζόντια αύξηση του ΦΠΑ, υπονομεύουν ευθέως, όχι μόνο την τρέχουσα τουριστική χρονιά, αλλά και την εν γένει ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουρισμού.

Η τιμή διάθεσης του τουριστικού προϊόντος είναι απόλυτα ανελαστική στο  διεθνοποιημένο τουριστικό περιβάλλον και οποιαδήποτε αύξηση στην τελική τιμή του επηρεάζει άμεσα και αρνητικά την τουριστική ζήτηση της χώρας μας.

Επιπλέον, οι επαπειλούμενες περαιτέρω φορολογικές επιβαρύνσεις θα επιφέρουν καίριο πλήγμα στη βιωσιμότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων, οδηγώντας ένα σημαντικό ποσοστό αυτών σε πλήρη οικονομική κατάρρευση.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.