Quantcast
Αυτοκίνητα: Για ποιους έρχονται "βαριές καμπάνες" - enikonomia.gr
share

Αυτοκίνητα: Για ποιους έρχονται “βαριές καμπάνες”

δημοσιεύτηκε:

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ) αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα το πρώτο ηλεκτρονικό σαφάρι ελέγχων για τον εντοπισμό αυτοκινήτων που τα τελευταία τουλάχιστον 7 έτη είναι ανασφάλιστα, που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.

Πρόκειται για αυτοκίνητα τα οποία εμφανίζονται στα Μητρώα Οχημάτων των υπουργείων  Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη και της ΑΑΔΕ πως είναι σε κυκλοφορία παρόλο που αυτά θεωρούνται πως είναι αδρανή, δεν έχουν διαγραφεί αλλά ούτε και έχουν μπει σε  καθεστώς οικειοθελής ή αναγκαστικής ακινησίας.

Για το θέμα αυτό εξέδωσαν δύο Κοινές Αποφάσεις τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και των Υποδομών και Μεταφορών αλλά και η ΑΑΔΕ. Σε αυτές  καθορίζονται η διαδικασία και ο τύπος των στοιχείων των αυτοκινήτων που θα αποσταλούν στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 Τα στοιχεία

Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες, τα στοιχεία που αναμένεται να αντληθούν από το Μητρώο Οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών μέσω διαλειτουργικότητας ή  που θα διαβιβαστούν σε ηλεκτρονικά αρχεία θα είναι τα εξής:

Α.  Τα στοιχεία για τα αυτοκίνητα

1.Ο αριθμός:

  • για την κυκλοφορία οχήματος,
  •  για την κυκλοφορία οχήματος
  • για το πλαίσιο οχήματος
  • για την κίνηση στο μήνα
  •  για τους ιδιοκτήτες των οχημάτων

2. Ο κωδικός:

  • του είδους οχήματος
  • του εργοστασίου
  • του τύπου οχήματος

3. Η ημερομηνία:

  • για τη χορήγηση της πρώτης Άδειας Κυκλοφορίας Διεθνώς
  • για τη χορήγησης  της πρώτης Άδειας Κυκλοφορίας για το όχημα στην Ελλάδα
  •  για τη χορήγηση Άδειας Κυκλοφορίας
  • για την τελευταία μεταβολή στην Άδεια Κυκλοφορίας

4.Ένδειξη:

  • για νέο ή μεταχειρισμένο όχημα
  • για την κυριότητα οχήματος

 5.Αλλά και 

  • Η χρήση οχήματος (IX, ΔΧ, αγοραίο)
  • Τα στοιχεία ιδιοκτήτη. Κάποια από αυτά είναι το  ΑΦΜ, το ονοματεπώνυμο και η διεύθυνση
  • Η μάρκα οχήματος
  • Η εμπορική ονομασία οχήματος
  • Το χρώμα
  • Το είδος καυσίμου
  • Ο κυλινδρισμός
  • Οι ειδικές εκπομπές CO2
  • Ισχύς κινητήρα

Β. Τα στοιχεία από ΚΤΕΟ

  • Ο αριθμός δελτίου τεχνικού ελέγχου
  • Ο κωδικός του είδους τεχνικού ελέγχου
  • Ο κωδικός του τελικού αποτελέσματος ελέγχου αλλά και η περιγραφή αυτού
  • Η ημερομηνία:

-& ώρα δελτίου τεχνικού ελέγχου

-επόμενου ελέγχου

  • Η ένδειξη για μη ολοκληρωμένο τεχνικό έλεγχο

Μόλις λοιπόν η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης ολοκληρώσει τη διαδικασία για τις παραπάνω διασταυρώσεις  θα φτιάξει τις παρακάτω λίστες:

  • Η μία θα είναι για οχήματα που θα έχει στοιχεία προς διόρθωση στα μητρώα οχημάτων.
  • Η άλλη θα είναι για  οχήματα που δεν μπορούν να ταυτοποιηθούν
  • Και η άλλη για αδρανή οχήματα.

Παράλληλα επισημαίνεται πως οι παραπάνω λίστες ” θα περάσουν” στα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, Προστασίας του Πολίτη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στην ΑΑΔΕ και τα αυτοκίνητα που θα συμπεριληφθούν σε αυτές μετά θα τεθούν αυτόματα σε κατάσταση προσωρινής αδράνειας, θα δεσμευτούν σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα και δεν μπορεί να γίνει καμία ενέργεια.

Ποιοι ιδιοκτήτες των ΙΧ θα λάβουν ραβασάκια

Για τη θέση του οχήματός τους σε προσωρινή αδράνεια θα ειδοποιηθούν οι ιδιοκτήτες, συνιδιοκτήτες ή κάτοχοι των εν λόγω αυτοκινήτων προκειμένου να προβούν μέσα σε 20 ημέρες στις κατά περίπτωση, ενέργειες:

  • αν το όχημα δεν υφίσταται ή δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα, τότε θα πρέπει να επικαιροποιήσουν στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης την κατάσταση του ΙΧ.
  • αν το όχημα βρίσκεται στην Ελλάδα τότε θα πρέπει να το θέσουν σε  καθεστώς ακινησίας.

Οχήματα σε κατάσταση οριστικής αδράνειας

Σε κατάσταση οριστικής αδράνειας περιέρχονται αυτοδικαίως οχήματα:

α) παλαιότητας άνω των σαράντα ετών για τα οποία:

  • είτε ο ιδιοκτήτης δεν προβαίνει σε ενέργειες επικαιροποίησης εντός τριμήνου από την ειδοποίηση που έχει λάβει
  • είτε ανήκουν σε θανόντες,

β) τα οποία, για το διάστημα των τελευταίων δεκαπέντε ετών, δεν είναι σωρευτικώς τακτοποιημένα, ως προς την καταβολή των τελών κυκλοφορίας ή χρήσης ή, όταν προβλέπεται, ως προς την ετήσια αναθεώρηση της άδειας κυκλοφορίας τους, την υποχρέωση ασφάλισης και τη διενέργεια ελέγχου Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (Κ.Τ.Ε.Ο.).

 Επίσης επισημαίνεται πως για τα οχήματα που τίθενται σε κατάσταση οριστικής αδράνειας ή που διαγράφονται:

α) δεν επιβάλλονται τέλη κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στη χρονική περίοδο κατά την οποία περιήλθαν σε κατάσταση οριστικής αδράνειας, καθώς και τέλη κυκλοφορίας επόμενων ετών,

β) παρέλκει η υποχρέωση διενέργειας ελέγχου Κ.Τ.Ε.Ο. και ασφάλισης, και

γ) δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.

Τα πρόστιμα

Οι παραβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι και με κυρώσεις και τσουχτερά πρόστιμα. Αναλυτικά:

  • Διοικητικό πρόστιμο ύψους 10.000 ευρώ και τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο αυτοκίνητο για το έτος εντοπισμού θα κληθεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης ή ο κάτοχος εάν το όχημα του βρίσκεται σε οριστική αδράνεια ή έχει διαγραφεί και έχει καταληφθεί σε κυκλοφορία. Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, για το πρόστιμο και τα τέλη κυκλοφορίας του παρόντος ευθύνονται αλληλεγγύως και εις ολόκληρον όλοι οι συνιδιοκτήτες.
  • Σε εξαιρετικές περιπτώσεις -με την έκδοση παραβόλου ύψους 150 ευρώ- είναι δυνατή η επαναφορά σε κυκλοφορία οχήματος που έχει περιέλθει σε οριστική αδράνεια.   Η επαναφορά συνεπάγεται όλες τις φορολογικές, ασφαλιστικές και λοιπές υποχρεώσεις σε σχέση με το όχημα για το έτος επαναφοράς και εφεξής.
  • Διαγράφονται οριστικά από τα Μητρώα Οχημάτων των Υπηρεσιών τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε οριστικά αδράνεια. Αυτό γίνεται με την παρέλευση 7 ετών από το έτος περιέλευσής τους σε κατάσταση οριστικής αδράνειας.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.