Νέα έκθεση της Pwc αποκαλύπτει πόσο αυξήθηκαν τα έσοδα της βιομηχανίας ψυχαγωγίας και Μέσων Ενημέρωσης παγκοσμίως.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έκθεσης της PwC Global Entertainment & Media Outlook 2024-2028, τα συνολικά έσοδα του κλάδου της ψυχαγωγίας και των Μέσων Ενημέρωσης αυξήθηκαν κατά 5% το 2023 και ανήλθαν στα 2,8 τρισεκατομμύριο. δολάρια.
Παρά τις οικονομικές αντιξοότητες, την αναταραχή που έφερε η τεχνολογία και τον αυξημένο γεωγραφικό και βιομηχανικό ανταγωνισμό ο κλάδος ξεπέρασε τον μέσο όρο ανάπτυξης παγκοσμίως που αναφέρει το ΔΝΤ.
Αντίστοιχα, οι προβλέψεις της έρευνας, η οποία καλύπτει 13 τομείς σε 53 χώρες και περιοχές, αναφέρουν ότι τα παγκόσμια έσοδα του κλάδου αναμένεται να αγγίξουν τα 3,4 τρισεκατομμύριο δολάρια το 2028, καταγράφοντας ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) 3,9%.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα, τα διαφημιστικά έσοδα αναμένεται να φτάσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια το 2026 και προβλέπεται να αντιστοιχούν σε περισσότερο από το ήμισυ (55%) της συνολικής αύξησης των εσόδων του κλάδου κατά την επόμενη πενταετία.
Η έρευνα προβλέπει επίσης ότι οι υπηρεσίες streaming, που παραδοσιακά εξαρτώνται από τα συνδρομητικά μοντέλα, αντιμετωπίζουν αυξημένο ανταγωνισμό και προκλήσεις όσον αφορά τη χρήση και την υιοθέτηση από τους καταναλωτές. Έτσι, προκειμένου να συνεχίσουν να αναπτύσσονται, αναζητούν ώθηση από την ενοποίηση των υπηρεσιών, τα ζωντανά αθλητικά γεγονότα (συμπεριλαμβανομένων των μεγα-γεγονότων όπως οι θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες), τον περιορισμό της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης και την υιοθέτηση διαφημιστικών μοντέλων.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ΗΠΑ καταγράφουν τη μεγαλύτερη καταναλωτική δαπάνη και παραμένουν η μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά παγκοσμίως (με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης έως το 2028), αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων δαπανών το 2023. Ωστόσο, άλλες μεγάλες αγορές, όπως η Κίνα (με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 7,1%) και η Ινδία (με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,3%), καθώς και λιγότερο ώριμες αγορές όπως η Ινδονησία (με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 8,5%) και η Νιγηρία (με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 10,1%), παρατηρείται να αναπτύσσονται ταχύτερα.
Τα παγκόσμια διαφημιστικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν με ετήσιο ρυθμό (CAGR) 6,7% έως το 2028. Παράλληλα, τα συνολικά έσοδα από τη διαφήμιση πρόκειται να φτάσουν το 1 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2026 (ενώ το 2028 τα έσοδα θα είναι διπλάσια από αυτά του 2020), την ίδια στιγμή που η διαφήμιση προβλέπεται να αντιπροσωπεύει το 55% της συνολικής ανάπτυξης του κλάδου κατά τα επόμενα πέντε χρόνια.
Τι έδειξαν τα στοιχεία της έκθεσης
Συγκεκριμένα, η διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι η μεγαλύτερη και μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες συνιστώσες της διαφημιστικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, μόνο το 2023 αυξήθηκε κατά 10,1%, καταγράφοντας επιπλέον έσοδα 52,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ προβλέπεται να αυξάνεται με ετήσιο ρυθμό 9,5% έως το 2028, όταν και θα φτάσει να αντιπροσωπεύει το 77,1% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης.
Η χρήση υπηρεσιών streaming και η αποδοχή από τους καταναλωτές αυξάνεται, αν και με χαμηλότερο ρυθμό από ό,τι τα τελευταία χρόνια. Οι πάροχοι υπηρεσιών βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένο ανταγωνισμό και προκλήσεις προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές να πληρώσουν περισσότερα για ψηφιακά αγαθά και υπηρεσίες. Οι παγκόσμιες συνδρομές σε υπηρεσίες βίντεο over-the-top (OTT) εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 2,1 δισ. το 2028 από 1,6 δισεκατομμύρια το 2023, καταγράφοντας μέση ετήσια αύξηση 5%. Τα παγκόσμια μέσα έσοδα ανά συνδρομή βίντεο OTT αναμένεται αντίστοιχα να αυξηθούν ελάχιστα, από 65,21 δολάρια το 2023 σε 67,66 δολάρια το 2028.
Ο κλάδος του gaming παγκοσμίως, ο οποίος περιλαμβάνει και τα e-sports, συνεχίζει να αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τομέα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, με τα συνολικά έσοδα να φτάνουν τα 227,6 δισ. δολαρίων το 2023, αυξημένα κατά 4,6%. Σύμφωνα με την έρευνα της PwC, τα έσοδα θα ξεπεράσουν τα 300 δισ. δολάρια το 2027, νούμερο σχεδόν διπλάσιο από τα επίπεδα του 2019. Ως προς τις επιμέρους γεωγραφικές περιοχές, αυτή της Ασίας-Ειρηνικού παραμένει η μεγαλύτερη περιφερειακή αγορά, αντιπροσωπεύοντας το 48,1% του παγκόσμιου τζίρου, με προοπτική το ποσοστό αυτό να αυξηθεί στο 54,4% το 2028, αντιστοιχώντας σε 181,8 δισ. δολάρια.
Ως προς τους επιμέρους τομείς, οι εμπειρίες που απαιτούν αυτοπρόσωπη παρουσία και σχετίζονται με την τεχνολογία, όπως η ζωντανή μουσική και ο κινηματογράφος, καταγράφουν σημαντική ανάπτυξη, με τις πωλήσεις εισιτηρίων κινηματογράφου και μουσικής να αντιπροσωπεύουν το 38,6% της καθαρής αύξησης των καταναλωτικών δαπανών παγκοσμίως το 2023. Με κινητήρια δύναμη τα μεγάλα γεγονότα, όπως οι παγκόσμιες περιοδείες, τα έσοδα από τη ζωντανή μουσική αυξήθηκαν κατά 26% και αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής αγοράς μουσικής. Αντίστοιχα, βοηθούμενη από μια σειρά επιτυχημένων κυκλοφοριών το 2023, η κινηματογραφική βιομηχανία σημείωσε αύξηση 30,4% στις δαπάνες στο box office, σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα παγκόσμια έσοδα από τον κινηματογράφο αναμένεται να ξεπεράσουν το 2026 τα επίπεδα που είχαν πριν από την πανδημία του 2019.