Quantcast
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Επιστολή Στυλιανίδη προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές -Τι αναφέρει - enikonomia.gr
share

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Επιστολή Στυλιανίδη προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές -Τι αναφέρει

δημοσιεύτηκε:

Επιστολή για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων απέστειλε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης προς την πρόεδρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού Αϊρίν Έβελυν Μικέλα Μαίρη Σαρπ.

Μάλιστα ο κ. Στυλιανίδης ζητεί να υπάρξει συνεργασία της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το θέμα των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών καταχρηστικής συμπεριφοράς από ακτοπλοϊκές εταιρείες.

«Το υπουργείο μας καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, για την προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών/ επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές, την μείωση των τιμών των ναύλων και την βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, με επακόλουθο τη διεύρυνση των επιλογών για τους καταναλωτές/ επιβάτες και την αύξηση της αγοραστικής τους δύναμης. Κατόπιν των ανωτέρω θα επιθυμούσαμε μια στενότερη συνεργασία μεταξύ των υπηρεσιών μας ώστε να υπάρχει ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση, τυχών, περιστατικών καταχρηστικής συμπεριφοράς στην αγορά, εκ μέρους ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων» σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ.Στυλιανίδης.

 

Οι έλεγχοι και το Παρατηρητήριο Τιμών

Υπενθυμίζεται πως πριν αποστείλει το υπουργείο την επιστολή αυτή ανακοίνωσε πως από τις 7 Ιουνίου 2024 μέχρι και τις 16 Ιουνίου 2024  έγιναν 377 έλεγχοι σε Ε/Γ και Ε/Γ-Ο/Γ πλοία της ακτοπλοΐας και βεβαιώθηκαν 7 παραβάσεις για παράλειψη ενημέρωσης της αρμόδιας Αρχής σχετικά με μεταβολές των τιμών των εισιτηρίων (άρθρο 44 πργ. 13 του ν.4948/2022. Παράλληλα άρχισε και η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων και των προβλεπόμενων προστίμων. Ήδη, το υπουργείο έχει ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει στην εντατικοποίηση των ελέγχων σε όλες τις ακτοπλοϊκές γραμμές κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου. Σημειώνεται δε πως το υπουργείο Ναυτιλίας έχει εκκινήσει τη διαδικασία για τη σύσταση Παρατηρητήριου Τιμών αναφορικά με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Ο στόχος είναι να παρακολουθούνται το πώς διαμορφώνονται οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

 

Η δήλωση του προέδρου του ΣΕΕΝ

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Διονύσης Θεοδωράτος, μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για το θέμα των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είπε ότι οι εταιρείες-μέλη του ΣΕΕΝ, έως σήμερα δεν έχουν προβεί σε καμία αύξηση των τιμών, οι οποίες παραμένουν στα ίδια επίπεδα από το 2022, παρά το αυξημένο λειτουργικό κόστος στα πλοία.

Όπως πρόσθεσε, μία αναπροσαρμογή των ναύλων που ήδη είχε ανακοινωθεί έγινε μόνο για τις γραμμές της Κρήτης, λόγω της εφαρμογής του συστήματος εμπορίας της ΕΕ που αφορά την αγορά δικαιωμάτων για τις εκπομπές άνθρακα.

Το κόστος στον ναύλο για τις γραμμές της Κρήτης, σύμφωνα με τον κ. Θεοδωράτο, έχει αυξηθεί κατά περίπου στο 2,7%, δηλαδή 1 ευρώ στην οικονομική θέση.

Επισημαίνεται ότι το μέτρο για την εφαρμογή του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) σχετικά με την ακτοπλοΐα αφορά μόνο πλοία κατηγορίας Α, χωρητικότητας 5.000 κόρων και άνω, που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς γραμμές αλλά και σε νησιά με περισσότερους από 200.000 κατοίκους.

Στη χώρα μας, μετά από απόφαση του Συμβουλίου υπουργών Θαλασσίων Μεταφορών της ΕΕ, έχει δοθεί εξαίρεση από τον κανονισμό έως 31 Δεκεμβρίου 2029 για τα ακτοπλοϊκά πλοία που είναι δρομολογημένα σε λιμένες νησιών με λιγότερους από 200.000 κατοίκους.

Το σύστημα εμπορίας ρύπων ETS είναι αυτό που η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία θα πρέπει να αγοράζει για κάθε τόνο καυσίμου που καίει τη χρηματιστηριακή αξία του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει.

Οι ακτοπλόοι εκτιμούν ότι από την καταβολή των δικαιωμάτων ρύπων και από τη μείωση της επιβατικής κίνησης η ακτοπλοΐα θα ζημιωθεί περίπου 420 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

Επίσης, σημειώνεται ότι ενόψει και της εφαρμογής του κανονισμού της ΕΕ από 01/05/2025 fuel you maritime τα πλοία της ακτοπλοΐας θα υποχρεώνονται να καταναλώνουν καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο που είναι και ακριβότερα από το κοινό μαζούτ. Αυτό το γεγονός θα οδηγήσει πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δεν χρησιμοποιούν scrubbers στα πλοία τους να αγοράζουν καύσιμα αυξημένα κατά 35%.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.