Quantcast
Fiat 500X 1.3 MJT: Ιταλική φινέτσα με ελάχιστο κόστος χρήσης - enikonomia.gr
share

Fiat 500X 1.3 MJT: Ιταλική φινέτσα με ελάχιστο κόστος χρήσης

δημοσιεύτηκε:

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

[email protected]

 

H Fiat με την προσθήκη του κορυφαίου πετρελαιοκινητήρα 1,3 λίτρου στο 500Χ ρίχνει το γάντι στον ανταγωνισμό καθώς αποτελεί αντίδοτο ενάντι στην οικονομική κρίση εξαιτίας του ελάχιστου κόστους χρήσης ενώ παράλληλα διαθέτει τη μοναδική ιταλική φινέτσα.

Το Fiat 500X 1,3 Multijet diesel κοστίζει 18.570 ευρώ διαθέτει πλήρη εξοπλισμό και βέβαια έχει πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία, πολύ χαμηλό τεκμήριο διαβίωσης, Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και ασφάλιστρα…

 

Ιταλική φινέτσα

Το Fiat 500X 1.3 Multijet δεν διαφέρει σε τίποτα από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου με ισχυρότερους κινητήρες διαθέτοντας τη μοναδική ιταλική φινέτσα.

Στο εμπρόσθιο μέρος την «παράσταση» κλέβουν οι στρογγυλοί προβολείς ενώ το πλαστικό προστατευτικό τονίζει τον SUV χαρακτήρα του αυτοκινήτου αν και στην περίπτωσή μας δεν πρόκειται για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο.

Επίσης και στην καμπίνα επιβατών το Fiat 500X 1.3 Multijet διατηρεί όλη τη φρεσκάδα που διαθέτει η σειρά συνδυάζοντας μοναδικά το ρετρό με το μοντέρνο στιλ χωρίς ωστόσο να λείπει η τεχνολογία.

Ειδικότερα το κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η οθόνη αφής του συστήματος infotainment με διαγώνιο 6,5 ιντσών (στάνταρ 5 ιντσών) να είναι και πάλι παρούσα, ενώ ο σπορ πίνακας οργάνων με τους 3 ξεχωριστούς θόλους ενσωματώνει στο κέντρο του μια επίσης ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης

Στον τομέα της ποιότητας η ιταλική εταιρεία έδωσε ιδιαίτερη έμφαση καθώς στο ταμπλό υπάρχει αφρώδες πλαστικό ενώ διαπιστώθηκε άριστη συναρμογή και φινίρισμα.

Από το εσωτερικό του Fiat 500X δεν λείπει η πρακτικότητα, αφού υπάρχουν άπειρες θήκες για μικροαντικείμενα και δύο μεγάλες ποτηροθήκες μεταξύ των εμπρόσθιων καθισμάτων.

Στο πεδίο των χώρων, στο εσωτερικό του Fiat 500X θα μεταφερθούν χωρίς προβλήματα 4 ενήλικες επιβάτες, με τους 2 πίσω να έχουν άφθονο χώρο για τα κεφάλια τους και αρκετό για τα γόνατα και τους ώμους τους.
Ο χώρος αποσκευών προσφέρει ικανοποιητική χωρητικότητα 350 λτ., ενώ παράλληλα έχει και αποσπώμενο δάπεδο που τον χωρίζει στα δύο.

 

95 ίπποι

Κάτω από το καπό του Fiat 500X της δοκιμής μας βρίσκεται η νεότερη, Euro 6 έκδοση του 1.300άρη Multijet πετρελαιοκινητήρα της ιταλικής εταιρείας, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους και έχει μέγιστη ροπή 20 χλγρ. διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με σφιχτής κλιμάκωσης μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Στην πράξη ο κινητήρας αποδείχθηκε πως κινεί με αξιοπρέπεια το βαρύ αμάξωμα και χωρίς να παράγει θόρυβο ο κινητήρα του.

‘Οσον αφορά στις εκπομπές CO2 το μηχανικό σύνολο εκπέμπει 107 γρ. CO2 με αποτέλεσμα τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας να ανέρχονται σε 105 ευρώ…

Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Fiat 500X, έτσι και στην αρχική diesel έκδοση 1,3 MTJ, διατίθεται προαιρετικά το σύστημα «Mood Selector», το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιήσει την απόκριση του κινητήρα στο πάτημα του γκαζιού, την αίσθηση από το τιμόνι, αλλά και τα φρένα (δυνατότητα προ-φόρτισης).

Τα διαθέσιμα προγράμματα είναι 3, Auto για «κανονικές» συνθήκες οδήγησης, Sport για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά και All Weather για άσχημες καιρικές συνθήκες.

 

‘Ανεση και οικονομία

Το Fiat 500X με τον μικρότερο diesel στο δρόμο δεν διαφοροποιείται στα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου και ο οδηγός του θα νιώσει άνετα από την πρώτη στιγμή καθώς θα καθίσει στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο το Fiat 500X 1.3 MJT κινείται με απόλυτη άνεση και ασφάλεια ενώ στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσει κανείς και την οικονομία καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου τηρώντας τα όρια του Κ.Ο.Κ. ανήλθε σε μόλις 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Το κιβώτιο έχει αρκετά κοντή κλιμάκωση, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο εξαιρετικές επιδόσεις στις εν κινήσει επιταχύνσεις, αλλά κοστίζουν αν το πιέσεις από στάση.

Στο επαρχικό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές η ανάρτηση του 500Χ απέδειξε πως κάνει εξαιρετική δουλειά παρά τις μεγάλες διαδρομές της με τις αντιδράσεις του αμαξώματος να είναι απόλυτα προβλέψιμες ακόμη και όταν κινείται στο όριο.

Σε περίπτωση τώρα που ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί και εκτός δρόμου, τα 162 χλστ. της απόστασης από το έδαφος, η απουσία τετρακίνησης και τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά,  επιτρέπουν την άνετη κίνηση σε επαρχιακούς χωματόδρομους.

Μέσα στην πόλη το Fiat 500X 1,3 MJT δείχνει ότι βρίσκεται στο «φυσικό» του περιβάλλον και διακρίνεται για την ευελιξία αλλά και την οικονομία του. Ωστόσο καλό θα ήταν ο οδηγός του να μην πιέζει στο όριο το αυτοκίνητο εντός της πόλης καθώς οι γρήγορες εκκινήσεις επηρρεάζουν αρνητικά την κατανάλωση η οποία μπορεί να ξεπράσει τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Από την άλλη μεριά όμως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος του αμαξώματος του 500Χ ενδείκνυται για «ανεβάσματα» σε πεζοδρόμια ενώ επίσης η ανάρτηση φιλτράρει σε πολύ υψηλό βαθμό τια ανωμαλίες του οδοστρώματος.

 

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κινητήρας

Εξοπλισμός

Κόστος χρήσης

 

ΚΑΤΑ

Τιμή

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.