Αλλαγές αναμένεται να γίνουν το επόμενο διάστημα στον τρόπο που θα διενεργούνται οι έλεγχοι ΚΤΕΟ στους πολίτες που έχουν αυτοκίνητα με diesel. Μερικές από αυτές θα είναι πως θα ελέγχεται το φίλτρο DPF, αλλά και οι έλεγχοι αυτοί θα γίνουν πιο εκτενείς. Σημειώνεται δε πως το εν λόγω φίλτρο βγαίνει πολλές φορές off και για να αντικατασταθεί, το κόστος του είναι αρκετά υψηλό.
Μάλιστα πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ επειδή φοβούνται το υψηλό κόστος αντικατάστασης το αφαιρούν εντελώς και μετατρέπουν το όχημα τους σε απολύτως ρυπογόνο. Πάντως όταν το αυτοκίνητο πηγαίνει για περιοδικό έλεγχο σε κάποιο ΚΤΕΟ θα έπρεπε κανονικά να ελέγχεται η ύπαρξη του DPF αλλά και η ορθή λειτουργία του, κάτι που δεν γίνεται.
Υπενθυμίζεται πως ο σχετικός νόμος έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και πως θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2025. Δηλαδή από την ημερομηνία αυτή και μετά, τα οχήματα diesel που έχουν «ξηλωμένο» DPF θα τα εντοπίζουν τα ΚΤΕΟ. Σε αυτήν την περίπτωση, το αυτοκίνητο θα περνάει από επανέλεγχο, αφού τοποθετήσει ένα λειτουργικό φίλτρο DPF.
Τι θα αλλάξει στα τέλη κυκλοφορίας
Σχέδιο για την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας φαίνεται πως επεξεργάζεται μετά τις 29 Φεβρουαρίου η νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Μάλιστα δεν αποκλείεται να δοθούν και κίνητρα στους φορολογούμενους για να αποσύρουν τα οχήματα 20 ετών και άνω και να τα αντικαταστήσουν με νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ωστόσο δεν αναμένεται να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για τους πολίτες που έχουν αποκτήσει όχημα κατά τη δεκαετία του ‘90 και του 2000. Αλλά ενδέχεται να αυξηθούν τα τέλη στα λεγόμενα «μικρά» οχήματα που δεν θα υπερβαίνουν τα 20 ευρώ ενώ στα περισσότερο ρυπογόνα οχήματα που κινούνται και με κινητήρες υψηλού κυβισμού οι αυξήσεις θα είναι πιο υψηλές.