Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Τις τελευταίες τους ταινίες προβάλλουν αυτές τις ημέρες τα Village Cinemas, που στεγάζονται στις παλιές αποθήκες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και η ψυχαγωγική εταιρεία μισθώνει από τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.Αν και η σύμβαση των δύο πλευρών λήγει τον ερχόμενο Δεκέμβριο, εν τούτοις η χαμηλή επισκεψιμότητα αποτέλεσε την αφορμή για να υλοποιήσει η διοίκηση της εταιρείας την απόφασή της νωρίτερα. Όταν η προβλήτα εξωραϊστηκε και άνοιξε για το κοινό, είχαν δημιουργηθεί μεγάλες προσδοκίες για την προσέλκυση κυρίως νέων, δημιουργώντας ανάλογες προσδοκίες και για την απόδοση που θα είχαν οι κινηματογράφοι.
Όμως η οικονομική κρίση ανέκοψε τα επιχειρηματικά σχέδια. Τώρα στη μειωμένη επισκεψιμότητα, έρχεται να προστεθεί και η αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα κινηματογραφικά εισιτήρια στο 23%, η οποία θα επιβληθεί από τη Δευτέρα. Το αρνητικό κλίμα που επικράτησε για μεγάλο διάστημα και είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της επισκεψιμότητας, συνέβαλε ώστε η διοίκηση της εταιρείας να αναθεωρήσει το στρατηγικό της σχεδιασμό και να βάλει τέλος στην λειτουργία των κινηματογραφικών αιθουσών του λιμανιού, που για πρώτη φορά πρόβαλαν ταινία το Δεκέμβριο του 2013.
Ωστόσο, στη Θεσσαλονίκη τα Village Cinemas συνεχίζουν να λειτουργούν με 11 αίθουσες στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos, με επισκεψιμότητα που η αγορά χαρακτηρίζει ικανοποιητική.
Η Village Roadshow Ελλάς ιδρύθηκε στη χώρα μας το 1996. Ο πρώτος πολυκινηματογράφος της λειτούργησε στο Μαρούσι το 1997, αλλάζοντας τα δεδομένα στο χώρο της ψυχαγωγίας. Το επόμενο βήμα έγινε το 2000 με τη δημιουργία του πρώτου σύγχρονου εμπορικού-ψυχαγωγικού κέντρου στην Ελλάδα, του Village Entertainment Park στου Ρέντη. Οι επενδύσεις της εταιρείας στο χώρο του κινηματογράφου συνεχίστηκαν, δημιουργώντας υπερσύγχρονες για την εποχή τους αίθουσες στο The Mall Athens, στη Θεσσαλονίκη στο Mediterranean Cosmos, στο Φάληρο και στον Βόλο, ενώ ο όμιλος ανέπτυξε τις πρωτοποριακές αίθουσες VMax, Gold Class και Europa.
Δεκατρία χρόνια αργότερα η εταιρεία αγοράστηκε από τον επιχειρηματία Δ. Κοντομηνά, με σκοπό όπως είχε ανακοινώσει ο ίδιος να ενισχύσει τον τομέα της ψυχαγωγίας στη χώρα μας, αλλά και να αναπτύξει τον κλάδο και εκτός συνόρων, κυρίως σε χώρες των Βαλκανίων. Όταν απέκτησε την αλυσίδα λειτουργούσαν ανά το πανελλήνιο επτά πολυκινηματογράφοι, με 64 αίθουσες, ενώ οι επενδύσεις του ομίλου είχαν επεκταθεί και σε άλλους ψυχαγωγικούς τομείς όπως μπόουλινγκ, web café και movie stores.