Με διάφορα κόλπα οι πολυεθνικές εταιρείες πωλούν ακριβότερα τα προϊόντα τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή», οι συνήθεις πρακτικές είναι οι μητρικές να επιβάλλουν στις θυγατρικές τους πολύ υψηλά δικαιώματα χρήσης των σημάτων (royalties), οι θυγατρικές να αγοράζουν από τις μητρικές προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε υψηλές τιμές και επίσης οι μητρικές να δανείζουν τις θυγατρικές με πολύ υψηλά επιτόκια.
Το εάν οι παραπάνω πρακτικές θυμίζουν κάπως τη φράση “βγάζω τα λεφτά από τη μία τσέπη και τα βάζω στην άλλη” είναι κάτι που κανονικά πρέπει να εντοπίζεται στο πλαίσιο των ελέγχων –ελέγχων φορολογικών– για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
Καθοριστικό ρόλο στις αποφάσεις των πολυεθνικών εταιρειών να τιμολογούν υψηλότερα τα προϊόντα τους στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες, διαδραματίζει το γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις αποτελούν ολιγοπώλια, δεν υπάρχει δηλαδή στην πραγματικότητα μεγάλος ανταγωνισμός, δεν υπάρχει σημαντική εγχώρια παραγωγή, ενώ σε κάποιες κατηγορίες είναι πολύ χαμηλή η διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι οι κατηγορίες των απορρυπαντικών και του βρεφικού γάλακτος.