Σε τροχιά ανάκαμψης φαίνεται πως έχουν εισέλθει οι ναύλοι ξηρού φορτίου. Σύμφωνα με ανάλυση του forbes, ο δείκτης BDI από τον Φεβρουάριο έχει αυξηθεί κατά περίπου 120%, ωστόσο συνεχίζει να είναι περίπου 90% μειωμένος από τα υψηλά επίπεδα- ρεκόρ του 2008. Κύρια αιτία για τη βελτίωση της ναυλαγοράς είναι για άλλη μια φορά η Κίνα και συγκεκριμένα η αύξηση που καταγράφουν οι εισαγωγές σιτηρών (corn).
Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο, οι εισαγωγές της Κίνας σε Corn αυξήθηκαν σχεδόν 30 φορές σε ετήσια βάση φτάνοντας τους 872,919 metric tones.
Στο σύνολο του πρώτου εξαμήνου του έτους οι εισαγωγές της Κίνας έκλεισαν στους 2,65 εκατ. τόνους, σχεδόν διπλάσια ποσότητα από την αντίστοιχη του 2014. Ο κύριος όγκος των εισαγωγών προήλθε από την Ανατολική Ευρώπη αλλά κυρίως από την Ουκρανία σε ποσοστό 88%. Συνολικά το πρώτο εξάμηνο οι εισαγωγές από την Ανατολική Ευρώπη αυξήθηκαν 852% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2014.
Διαλύσεις
Από την άλλη πλευρά, συνεχίζεται με ραγδαίο ρυθμό η κατρακύλα στην αγορά των διαλύσεων. Παρότι οι τιμές «διόρθωσαν» 30 με 40 δολάρια στη διάρκεια της τελευταίας εβδομάδας, ωστόσο σε διάστημα λιγότερο του ενός χρόνου οι τιμές έχουν μειωθεί κατά 40% τουλάχιστον. Να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήταν περίπου 76,897 DWT, εκ των οποίων το 61% (46,907 DWT) αφορούσε πλοία ξηρού φορτίου, το 39% (29,990 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% Containers.