Έρχονται νέες χρεώσεις στο delivery από τα σούπερ μάρκετ.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή” μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ προχώρησε σε αύξηση των χρεώσεων και παροχή δωρεάν μεταφορικών μόνο σε πολύ μεγάλες παραγγελίες, άνω των 100 ευρώ. Όπως ανέφερε πρόσφατα σε ανακοίνωσή της γνωστή αλυσίδα η χρέωση για αγορές έως 30 ευρώ είναι πλέον 5 ευρώ, για αγορές πάνω από 30 ευρώ και έως 100 ευρώ η χρέωση θα είναι 2,50 ευρώ, ενώ οι παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ δεν θα επιβαρύνονται με μεταφορικό κόστος για τον πελάτη. Έως τώρα η εν λόγω αλυσίδα σούπερ μάρκετ δεν είχε χρέωση για παραγγελίες άνω των 30 ευρώ, ενώ για παραγγελίες κάτω από αυτό το ποσό είχε χρέωση από 2 έως 6 ευρώ.
Άλλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ του ίδιου βεληνεκούς ανέφερε πως δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αλλαγή στις χρεώσεις. Η εν λόγω αλυσίδα εφαρμόζει χρέωση μεταφορικών 2 ευρώ για παραγγελίες από 25 έως 45 ευρώ, ενώ για παραγγελίες από 45 ευρώ και άνω δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση για την αποστολή των προϊόντων.
Επίσης ηλεκτρονικό κατάστημα γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ εφαρμόζει ελάχιστο όριο παραγγελίας τα 25 ευρώ και επιβάλλει χρέωση 2 ευρώ για παραγγελίες από 25,01 ευρώ έως 58,99 ευρώ. Για παραγγελίες από 59 ευρώ και άνω δεν χρεώνονται μεταφορικά.
Ο προβληματισμός
Το γεγονός, ωστόσο, ότι η «πίτα» παραμένει μικρή έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι λιανέμποροι να είναι αρκετά διστακτικοί στην αύξηση των χρεώσεων για την αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών ή στην εφαρμογή συνδρομητικών μοντέλων, κατά το παράδειγμα μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού. Πολύπειρο στέλεχος της αγοράς αποδίδει αυτήν την κατάσταση στο γεγονός ότι υπήρξε λανθασμένος χειρισμός στο θέμα των χρεώσεων.
Πάντως η μεγάλη αύξηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών που παραδίδονται κατ’ οίκον έχει ανεβάσει το λειτουργικό κόστος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και πλέον επικρατεί προβληματισμός για το εάν πρέπει να επιβληθούν νέες χρεώσεις ή να αυξηθούν οι υφιστάμενες. Οι περισσότερες αλυσίδες έχουν ελάχιστη αξία παραγγελίας για τις κατ΄ οίκον παραδόσεις, ενώ πάνω από ένα ποσό η παράδοση είναι δωρεάν.