Σε λίγες ημέρες αναμένεται αρχίσουν οι εκπτώσεις για τη θερινή περίοδο 2023 στα καταστήματα. Όπως αναφέρει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, οι θερινές εκπτώσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 10 Ιουλίου έως τις 31 Αυγούστου.
Την Κυριακή, 16 Ιουλίου τα καταστήματα αναμένεται να λειτουργήσουν προαιρετικά με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τις 11 π.μ. έως και τις 6 μ.μ.
Ωστόσο επίσημη ανακοίνωση για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων και το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων θα εκδώσουν ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών και το ΣΕΛΠΕ.
Υπενθυμίζεται πως ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων έχει καταργηθεί. Όπως αναφέρεται στο άρθρο 6 του νομοσχεδίου « καταργούνται οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι και επιτρέπεται η διενέργεια προσφοράς ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το 50% του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα».
Δηλαδή πλέον υπάρχουν μόνο οι θερινές εκπτώσεις και οι χειμερινές που θα πραγματοποιηθούν από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.
«Οι προσφορές ορισμένης ποσότητας προϊόντων ή ορισμένης κατηγορίας προϊόντων, πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν» σημειώνεται μεταξύ άλλων στο νομοσχέδιο του υπουργείου.
Θερινές εκπτώσεις 2023: Τα SOS που πρέπει να γνωρίζετε
Οι καταναλωτές που θα κάνουν τις αγορές τους κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων θα πρέπει να γνωρίζουν μεταξύ άλλων τα εξής:
- Εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
- Εάν παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, τότε η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται. Το ποσοστό της έκπτωσης θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
- Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
- Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής.
- Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα