Από σήμερα, Παρασκευή, 3 Μαρτίου λειτουργούν τα τμήματα Υποστήριξης Συναλλασσομένων και Πρότυπης Μονάδας Εξυπηρέτησης με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, όπως γνωστοποίησε με ανακοίνωσή της η ΑΑΔΕ.
Αναλυτικά, αυτές είναι εξής:
- Η πρωτογενής, η άμεση και η συνεχής εξυπηρέτηση των πολιτών και συναλλασσομένων με την ΑΑΔΕ, μέσω σύγχρονων μεθόδων ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
- Η επίλυση τυχόν προβλημάτων και η ενημέρωση χρηστών σε σχέση με τεχνικά θέματα κατά τη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ.
- Η εξυπηρέτηση αιτημάτων των χρηστών σε θέματα πιστοποίησης ή και προσβάσεων στις ηλεκτρονικές εφαρμογές και οι ενέργειες για την αντιμετώπισή τους.
- Η προώθηση αιτημάτων που αφορούν εξειδικευμένα θέματα (τεχνικά ή επιχειρησιακά) στα αρμόδια τμήματα της Διεύθυνσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙΕΠΙΔΙ) της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΓΔΗΛΕΔ) ή στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
- Η ενίσχυση των συναλλαγών και η διενέργεια εξερχόμενων κλήσεων ή εκστρατειών επικοινωνίας, σύμφωνα με αιτήματα και απαιτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών της ΑΑΔ
- Η εισαγωγή στοιχείων, η ψηφιοποίηση και η επαλήθευση τους, όπου απαιτείται, καθώς και η τήρηση των προκαθορισμένων προτύπων και ιδιαιτεροτήτων του, κατά περίπτωση, αντικειμένου.
- Η συνεργασία με τις Υπηρεσίες της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ. και της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.) για θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος.
Τμήμα ΣΤ – Πρότυπης Μονάδας Εξυπηρέτησης
- Η εξυπηρέτηση αιτημάτων πολιτών σε εξειδικευμένα επιχειρησιακά θέματα, που προωθούνται από το αρμόδιο Τμήμα που υποστηρίζει το πρώτο επίπεδο.
- Η παραλαβή αλληλογραφίας πολιτών για ερωτήματα που άπτονται των παρεχόμενων πληροφοριακών συστημάτων και Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, η εξυπηρέτησή τους ή η προώθησή τους αρμοδίως.
- Η μέριμνα για τη:
α) δρομολόγηση και τη διεκπεραίωση, αρμοδίως, της αλληλογραφίας με εξειδικευμένα ερωτήματα ή αιτήματα συναλλασσομένων, τα οποία προωθούνται από το Αυτοτελές Τμήμα Θ’ της ίδιας Διεύθυνσης,
β) τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών εξυπηρέτησης των φορολογουμένων, όπως η ελαχιστοποίηση του χρόνου απόκρισης και η ορθή δρομολόγηση στις υπηρεσίες για εύρεση λύσεων.
- Ο ορισμός και η τήρηση των διαδικασιών για τη συλλογή, την κατηγοριοποίηση, τη μελέτη και τον χειρισμό των εξειδικευμένων εισερχόμενων ερωτημάτων συναλλασσομένων σε επιχειρησιακά θέματα αρμοδιότητας της Α.Α.Δ.Ε..
- Η εκπόνηση προγραμμάτων δράσεων και εκπαίδευσης του προσωπικού υποστήριξης του πρώτου επιπέδου αιτημάτων.
- Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων τηλεφωνικής ενημέρωσης συναλλασσομένων σε φορολογικά και τελωνειακά θέματα.
- Η υλοποίηση δράσεων δημιουργίας νέων σύγχρονων και πρωτότυπων υπηρεσιών εξ’ αποστάσεως εξυπηρέτησης φορολογουμένων.\
- Η συνεργασία με τις Υπηρεσίες της Γ.Δ.ΗΛΕ.Δ. και της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (Γ.Δ.Φ.Δ.) για θέματα αρμοδιότητας του Τμήματος.
Εφορίες: Τέλος στα δικαστικά τμήματα
Η φορολογική διοίκηση βάζει τέλος στα δικαστικά τμήματα που λειτουργούν σήμερα στις εφορίες της χώρας, ωστόσο τα εντάσσει στα νεοσύστατα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης Οφειλών ,ΚΕΒΕΙΣ.
Ο στόχος είναι να αποφευχθούν τα λάθη του παρελθόντος και να λειτουργούν με τους ίδιους κανόνες τα δύο Κέντρα Είσπραξης Οφειλών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Υπενθυμίζεται πως μέχρι τώρα κάθε δικαστικό τμήμα εφορίας ερμήνευε τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις και πως αυτό είχε ως αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφορετικές αποφάσεις σε κάθε ΔΟΥ για τις ίδιες υποθέσεις. Πλέον η ερμηνεία των υποθέσεων θα είναι κοινή για το εισπρακτικό τμήμα και για το δικαστικό.
Τα ΚΕΒΕΙΣ Αθηνών και Θεσσαλονίκης
Σημειώνεται δε πως ο επιχειρησιακός στόχος των ΚΕΒΕΙΣ Αθηνών και της Θεσσαλονίκης είναι η είσπραξη των οφειλών ΔΟΥ των νομών της Αττικής και της συμπρωτεύουσας. Τα ΚΕΒΕΙΣ έχουν τις παρακάτω αρμοδιότητες:
- Η επιδίωξη είσπραξης οφειλών. Αυτές εξειδικεύονται, καθορίζονται και ανακαθορίζονται με απόφαση της ΑΑΔΕ.
- Η λήψη των αναγκαστικών, των διασφαλιστικών και των λοιπών μέτρων για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών.
- Ο έλεγχος, η επαλήθευση και η διασταύρωση των στοιχείων φορολογουμένων από το γραφείο.
Ο εντοπισμός των οφειλετών
Ο εντοπισμός των οφειλετών από τα νέα εισπρακτικά κέντρα εμφανίζεται να έχει πλεονεκτήματα με τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
• Καταγράφονται ενιαία και εντοπίζονται ευκολότερα πλέον, ανά γεωγραφική περιοχή, οι οφειλέτες και τα περιουσιακά στοιχεία ή οι πηγές εισοδημάτων τους, ακόμη και αν π.χ. αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασία ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο «φάκελός» τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΟΥ.
• Παρακολουθείται αυτόματα και κεντρικά η δημιουργία και εξέλιξη νέων οφειλών.
• Δημιουργούνται υποδομές (ηλεκτρονικές κ.λπ.) για άμεση αναζήτηση και επιδίωξη της είσπραξης, αντί να απαιτείται συνεχής συντονισμός διάσπαρτων υπηρεσιών.
• Επιδιώκεται εξοικονόμηση δαπανών και χρόνου (π.χ. για επικοινωνίες ή μετακινήσεις) από τη λειτουργία μιας μεγάλης μονάδας είσπραξης, αντί πολλών και κατακερματισμένων σε ολόκληρη τη χώρα.