Quantcast
Χιονοδρομικά κέντρα: Γιατί αποτελούν πόλο έλξης - enikonomia.gr
share

Χιονοδρομικά κέντρα: Γιατί αποτελούν πόλο έλξης

δημοσιεύτηκε:

Το άνοιγμα των χιονοδρομικών κέντρων συμβάλλει στην τόνωση του ορεινού τουρισμού. Όπως αναφέρει στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, το μέλος της Ένωσης Χιονοδρομικών Κέντρων, Αλέξανδρος Νουλίκας στην Ελλάδα έχουμε περίπου 19 χιονοδρομικά κέντρα που είναι σε λειτουργία. «Με την κακοκαιρία που έρχεται πιστεύουμε πως ξεκινάει φέτος η χιονοδρομία στην Ελλάδα. Μέχρι και πριν από το Σαββατοκύριακο τα μόνα που είχαν ανοίξει ήταν στον Βόρα και στο Ανήλιο όπου λειτούργησαν μόνο οι παιδικές πίστες και ένα συρόμενο ενώ στο χιονοδρομικό κέντρο του Φαλακρού μόνο οι παιδικές πίστες», σημειώνει.

Γιατί τα χιονοδρομικά κέντρα είναι πόλο έλξης

Ο κ. Νουλίκας εξηγεί πως τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν πόλο έλξης και δίνουν κίνητρα στον επισκέπτη για να πραγματοποιήσει μια εξόρμηση στο βουνό. «Μπορεί στην Ελλάδα να μην έρθει κάποιος αποκλειστικά για σκι αλλά θα έρθει συνδυάζοντας το χιονοδρομικό κέντρο και τον ορεινό τουρισμό γενικά. Αν κάποιος έρθει για ορεινό τουρισμό στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην του προσφέρεις χιονοδρομικό κέντρο. Είναι εκ των ων ουκ άνευ. Οι ορεινοί όγκοι για να αναπτυχθούν θέλουν, πέρα από τη φυσική ομορφιά, πέρα από τα καταλύματα που πρέπει να υπάρχουν, τη γαστρονομία κτλ, να παρέχουν και δραστηριότητες. Και δραστηριότητες προσφέρει ένα χιονοδρομικό σε έναν ορεινό όγκο», σημειώνει ο ίδιος. «Τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Μπορεί ο επισκέπτης να μην έρθει αποκλειστικά για το χιονοδρομικό αλλά η ανάπτυξη που προσφέρει διασφαλίζει τη βιωσιμότητα σε όλες τις γύρω επιχειρήσεις του χιονοδρομικού, οι οποίες κατεξοχήν είναι πάνω στο βουνό. Είναι όλα μια αλυσίδα. Τα χιονοδρομικά είναι ένας μοχλός ανάπτυξης που προσφέρει μια επιπλέον βιωσιμότητα και πάνω εκεί χτίζεται ο υπόλοιπος ορεινός τουρισμός», προσθέτει ο κ. Νουλίκας.

Σύμφωνα με την CEO της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν τουριστικές υποδομές που μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη των γύρω προορισμών. «Η παγκόσμια τάση των outdoor activities και της μεγαλύτερης σχέσης με τη φύση, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα της χώρας μας δημιουργούν ορισμένες προϋποθέσεις για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν με αξιώσεις», υπογραμμίζει και τονίζει: «Σε αυτή, όπως και όλες τις περιπτώσεις τουρισμού, η προβολή είναι το εύκολο μέρος της εξίσωσης. Το δύσκολο είναι η δημιουργία των συνεργειών και συνεργασιών, καθώς και η λήψη αποφάσεων που θα βασίζονται σε υπαρκτά στοιχεία προκειμένου να δημιουργηθεί το ανταγωνιστικό προϊόν. Μην ξεχνάμε πως ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο θέμα με την κεντρική Ευρώπη είναι σκληρός, ενώ για τους ευρωπαίους ταξιδιώτες η μετάβαση στη χώρα μας απαιτεί αεροπλάνο με μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης, άρα και ακριβότερο εισιτήριο».

«Σέλι», «Τρία-Πέντε Πηγάδια», «Βόρας», «Ανήλιο», «Βασιλίτσα», «Ελατοχώρι», «Φαλακρό» συγκεντρώνουν αρκετό κόσμο στη Βόρεια Ελλάδα ενώ οι Αθηναίοι επιλέγουν κυρίως τον Παρνασσό και τα Καλάβρυτα αλλά υπάρχουν κι άλλα χιονοδρομικά κέντρα που έχουν αντίστοιχα το κοινό τους, όπως στο Πήλιο, στο Καρπενήσι και στην Πελοπόννησο, το Μέναλο και η Ζήρεια.

Όπως επισημαίνει ο κ. Νουλίκας κάθε χιονοδρομικό κέντρο έχει τον κόσμο του αλλά αυτό που χρειάζεται η χώρας μας, είναι να γίνουν επενδύσεις καθώς στερούνται σε υποδομές και κυρίως σε ό,τι αφορά αναβατήρες και συστήματα τεχνητής χιόνωσης.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.