Quantcast
Κερδίζει έδαφος η συμβολαιακή καλλιέργεια – Βραβείο για την Μπάρμπα Στάθης - enikonomia.gr
share

Κερδίζει έδαφος η συμβολαιακή καλλιέργεια – Βραβείο για την Μπάρμπα Στάθης

δημοσιεύτηκε:

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

 

Διάκριση για την εφαρμογή του προγράμματος συμβολαιακής γεωργίας απέσπασε προ ημερών η εταιρεία Μπάρμπα Στάθης, δίνοντας αφορμή σε όσες εταιρείες εμπορεύονται αγροτικά προϊόντα και δεν έχουν ακόμα εφαρμόσει το θεσμό, να επαναξιολογήσουν τα οφέλη που προκύπτουν για εταιρείες και αγρότες.

Με αποκορύφωμα τον τελευταίο χρόνο, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επιδιώκουν στενή συνεργασία με γεωργούς και αγρότες. Υπογράφουν προγράμματα συμβολαιακής καλλιέργειας, σύμφωνα με τα οποία οι αγρότες παραδίδουν τα αγροτικά τους προϊόντα στην εταιρεία σε προκαθορισμένη τιμή κι αυτή με τα σειρά της προχωρεί στην τυποποίηση και διάθεσή τους στο εμπόριο. Στην «ομπρέλα» της συμβολαιακής καλλιέργειας εντάσσονται συνήθως αγροτικά προϊόντα με μεγάλη ζήτηση όπως: το κριθάρι, το σιτάρι, η ντομάτα, τα καπνά, το γάλα, η σταφίδα, τα σπαράγγια ενώ τελευταία προστίθενται και νέα είδη όπως κότζι μπέρι, ρόδι, μύρτιλα γνωστά και ως μπλούμπερι, καθώς και βότανα, αιθέρια έλαια και φαρμακευτικά φυτά, όπως βασιλικός, ιπποφαές, αλόη, δενδρολίβανο, κρανιά και στέβια.

Ο θεσμός της συμβολαιακής γεωργίας υφίσταται εδώ και αρκετά χρόνια, όμως τον τελευταίο χρόνο υπάρχει έντονη τάση από τις εταιρείες να επιλέγουν τους γεωργούς, από τους οποίους θα προμηθεύονται τα γεωργικά τους προϊόντα. Αλλά και οι γεωργοί επιδιώκουν να συνάψουν συμβόλαια, επειδή διασφαλίζουν τη διάθεση της παραγωγής τους σε σταθερές τιμές που τους εξασφαλίζει ομαλότητα στη μακροχρόνια πολιτική τους. Παράγοντες της αγοράς κάνουν λόγο για αύξηση των συμβολαίων καλλιέργειας σε ποσοστό που φθάνει στο 50% τα τελευταία χρόνια. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαπίστωσε από νωρίς τα πλεονεκτήματα της συμβολαιακής καλλιέργειας. Ξεκίνησε το 2008 με το κριθάρι και σήμερα κατέχει ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα συμβολαιακής καλλιέργειας στην Ελλάδα, πραγματοποιώντας ακόμα κι εξαγωγές. Η Unilever επίσης, αγοράζει κάθε χρόνο όλη τη σοδειά των παραγωγών, για να καλύψει τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς για τα προϊόντα Pummaro ή για εξαγωγή στη Unilever Ευρώπης για τα προϊόντα Knorr, ενώ η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι – Κρι αγοράζει κι αυτή με τη σειρά της το εμπόρευμα από παραγωγούς σε προσυμφωνημένη τιμή. Τη συνεργασία της με τους παραγωγούς από τους οποίους εφοδιάζεται τη σταφίδα «επισημοποίησε» μέσω του προγράμματος συμβολαιακής καλλιέργειας και η εταιρεία Παπαδημητρίου, που διακινεί το διεθνώς βραβευμένο ξύδι μπαλσάμικο, το οποίο παράγεται στην Καλαμάτα. 

 

Μπάρμπα Στάθης

 

Σχετικά με τη βράβευση της Μπάρμπα Στάθης στο πλαίσιο του θεσμού Responsible Business Awards 2015, να σημειωθεί ότι η εταιρεία απέσπασε το Χρυσό Βραβείο στην κατηγορία της Μακροπρόθεσμης Επένδυσης Εθνικής Εμβέλειας για το πρόγραμμα συμβολαιακής γεωργίας που εφαρμόζει.

Mε αφορμή την τιμητική της διάκριση, ο διευθύνων σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης Αντώνης Μαυριδόγλου, δήλωσε: «Η διάκριση αυτή αποτελεί αναγνώριση και επιβράβευση της στρατηγικής μας και της επενδυτικής πρωτοβουλίας μας. Στην εταιρεία Μπάρμπα Στάθης, τη μεγαλύτερη εταιρεία συμβολαιακής γεωργίας στην Ελλάδα, εφαρμόζουμε ένα σύστημα ολοκληρωμένης αγροτικής διαχείρισης που δημιουργεί δεσμούς με τον Έλληνα παραγωγό και την ελληνική γη. Με πάνω από 30.000 στρέμματα συνολικής καλλιέργειας και περισσότερους από 1.300 συνεργαζόμενους Έλληνες αγρότες-παραγωγούς που συνεχώς αυξάνονται, έχουμε ως κύριο στόχο να παρέχουμε στους Έλληνες καταναλωτές προϊόντα που διακρίνονται για τη φρεσκάδα τους, την ποιότητα και την υψηλή διατροφική τους αξία».

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.