Δεν χρειάζεται να επισκεφτούν τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ οι πολίτες για την έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας που αφορά στη μεταβίβαση ακινήτου.
Όπως ενημερώνει με ανακοίνωσή του ο e-ΕΦΚΑ, πιο γρήγορη και πιο εύκολη η έκδοση ασφαλιστικής ενημερότητας για χιλιάδες πολίτες που επιθυμούν να μεταβιβάσουν τα ακίνητά τους καθώς πλέον δεν θα απαιτείται η επίσκεψη σε υποκατάστημα σε περίπτωση ύπαρξης οφειλών. Αυτό κατέστη δυνατό καθώς πλέον θα λαμβάνονται υπ’ όψιν μόνον οι βεβαιωμένες από το ΚΕΑΟ οφειλές κατά τον χρόνο υποβολής του αιτήματος.
Τι ίσχυε έως σήμερα
Έως σήμερα απαιτούνταν τουλάχιστον τρείς επισκέψεις -δύο σε Τοπικές Διευθύνσεις και μία σε ΚΕΑΟ- για την καταγραφή των οφειλών του συναλλασσόμενου, την υποβολή αίτησης χορήγησης οφειλών και την έκδοση του πιστοποιητικού παρακράτησης οφειλής.
Πλέον, οι 3 αυτές επισκέψεις καταργούνται και τη θέση τους παίρνει η ηλεκτρονική έκδοση Βεβαίωσης Οφειλής.
Για τη λήψη της βεβαίωσης ο ενδιαφερόμενος επισκέπτεται τον ιστότοπο του e-ΕΦΚA (www.efka.gov.gr), την ηλεκτρονική υπηρεσία ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΟΦΕΙΛΗΣ:https://apps.ika.gr/eClearanceCertOrg/faces/secureAll/index.xhtml, κάνοντας χρήση των κωδικών taxisnet, καταχωρώντας επιπρόσθετα και τον ΑΜΚΑ τους.
Στις περιπτώσεις που ο συναλλασσόμενος επιθυμεί να καρπωθεί το τίμημα και να ζητήσει διασφάλιση της οφειλής (π.χ. εγγραφή υποθήκης σε άλλο ακίνητο) τότε η επικοινωνία με το ΚΕΑΟ πραγματοποιείται μέσω e-mail και κατ’ εξαίρεση μπορεί να απαιτηθεί επίσκεψη σε υποκατάστημα.
Τι αλλάζει στα παρακρατούμενα ποσά
Παράλληλα, αυτοματοποιείται ο τρόπος καταβολής των παρακρατούμενων ποσών από τους συμβολαιογράφους. Η καταβολή από τους συμβολαιογράφους των παρακρατούμενων από το τίμημα ποσών οφειλής όχι μόνο δεν ήταν αυτοματοποιημένη, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτούσε ακόμα και κατ’ ιδίαν συνεννοήσεις αυτών με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ.
Τώρα πλέον η διαδικασία θα γίνεται αυτόματα.