Τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης και εκμετάλλευσης της χερσαίας ζώνης του λιμανιού, σταθερά τέλη για την ακτοπλοΐα για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και την αύξηση του ετήσιου ανταλλάγματος (ενοικίου) προς το ελληνικό Δημόσιο από το 2% των συνολικών εσόδων σήμερα στο 3,5%, με απόδοση των χρημάτων από την αύξηση στους παραλιμένιους δήμους, θα περιλαμβάνει, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη νέα σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ.
Η νέα σύμβαση, που είναι απαραίτητη προκειμένου να προχωρήσει η παραχώρηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ σε ιδιώτες, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες και θα αποσταλεί για παρατηρήσεις στους εμπλεκόμενους φορείς, μεταξύ των οποίων και στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρουν ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ. Δρίτσας ζητεί στη νέα σύμβαση να διασφαλιστεί η δημόσια αρχή λιμένων, στην οποία αναμένεται να μεταφερθούν όλες οι διοικητικές και ρυθμιστικές εξουσίες του ΟΛΠ.
Ο Οργανισμός, πριν αποκτηθεί από το νέο επενδυτή, θα μπορεί να ασκεί μόνο εμπορική δραστηριότητα όπως αυτή τη στιγμή ασκεί ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) θυγατρική της COSCO.
Σημειώνεται ότι κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας, ο Θ. Δρίτσας δήλωσε ότι «είναι υποχρέωσή μας να πετύχουμε μια σύμβαση παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου που να κατοχυρώνει όλα τα δικαιώματα των Δήμων, των πολιτών και των παραγωγικών δραστηριοτήτων αυτής της πόλης».
Η νέα σύμβαση παραχώρησης, όταν ολοκληρωθούν οι παρατηρήσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, αναμένεται να τεθεί υπόψη των βασικών διεκδικητών για την απόκτηση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ, από τους οποίους θα ζητούνται επενδύσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να παραχωρηθεί στη συνέχεια και επιπλέον ποσοστό – μέχρι και το 67% των μετοχών της επιχείρησης.
Οι βασικοί διεκδικητές για το λιμάνι του Πειραιά είναι η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Οι τρεις κολοσσοί στις διεθνείς μεταφορές αναμένεται να υποβάλουν στη συνέχεια κλειστές δεσμευτικές προσφορές οι οποίες θα αξιολογηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η σύμβαση παραχώρησης με νομοσχέδιο θα πάρει το δρόμο για ψήφιση στη Βουλή.
Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο στις αρχές του 2016 και τα χρονοδιαγράμματα είναι σφιχτά.
Σημειώνεται ότι στις 6 Οκτωβρίου αναμένεται να εκδικαστεί προσφυγή στο ΣτΕ από φορείς του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, των Δικηγορικών Συλλόγων, καθώς και εργαζόμενων κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.