«Κλείδωσαν» οι αποφάσεις για τρίμηνη παράταση της επιδότησης στα καύσιμα (fuel pass). Ειδική μέριμνα για τους κατοίκους της νησιωτικής Ελλάδας, όπου οι τιμές έχουν εκτοξευθεί στα ύψη.
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΑΔΗΜΑ
Με «οδηγό» το fuel pass, η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει και σε νέα παρέμβαση για τη στήριξη των οδηγών και των μεταφορών, ειδικά εν μέσω καλοκαιριού, μετά και τις νέες αυξήσεις στα καύσιμα κίνησης. Αυτή τη φορά, όμως, η επιδότηση στα καύσιμα θα είναι μεγαλύτερη, προσαρμοσμένη στις νέες τιμές και πιο στοχευμένη, με ακόμη υψηλότερα ποσά για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών, εκεί δηλαδή όπου καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις.
Παράλληλα, βούληση είναι να στηριχθούν ακόμα περισσότεροι οδηγοί σε σχέση με το πρώτο fuel pass, που ολοκληρώνεται στα τέλη Ιουνίου, κάτι που σημαίνει πως θα κάνουμε διακοπές με επιδότηση στα καύσιμα.
Σε μια περίοδο που η βενζίνη «καίει», το οικονομικό επιτελείο φαίνεται να προκρίνει ένα νέο fuel pass, χωρίς να αποκλείεται συνδυαστικά και η απευθείας επιδότηση στην αντλία, όπως γίνεται και με το πετρέλαιο κίνησης. Αυτό το ενδεχόμενο, όμως, συγκεντρώνει μικρότερες πιθανότητες, καθώς αυξάνεται το κόστος.
Σε κάθε περίπτωση, οι τελικές αποφάσεις, με βάση πάντα τον δημοσιονομικό χώρο, αναμένεται να οριστικοποιηθούν τη Δευτέρα, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προγραμματιστεί σύσκεψη υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Στην κλειστή αυτή συνάντηση αναμένεται, μεταξύ άλλων, να συμμετάσχουν από το οικονομικό επιτελείο ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, καθώς και οι υπουργοί Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και Άκης Σκέρτσος.
Η βασική εισήγηση είναι η νέα παρέμβαση να έχει διάρκεια για ακόμη τρεις μήνες: τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο. Στις συζητήσεις που έχουν γίνει, στόχος είναι να αυξηθούν τα ποσά επιδότησης, αλλά και να διευρυνθούν τα εισοδηματικά κριτήρια, ώστε να ανοίξει η περίμετρος και να περιληφθούν ακόμα περισσότεροι οδηγοί.
Στο οικονομικό επιτελείο κάνουν συνεχώς ασκήσεις με βάση τα διαθέσιμα ποσά και το σύνολο των δικαιούχων, με τη βασική πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι να προβλέπει ότι η επιδότηση στα καύσιμα μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 20 ευρώ τον μήνα. Αυτό που μένει, όμως, να ξεκαθαριστεί είναι αν τα 20 ευρώ θα είναι η αφετηρία ή το ταβάνι για τους δικαιούχους, αφού οι νησιώτες θα επιδοτηθούν με μεγαλύτερα ποσά.
Στο πρώτο fuel pass, που ισχύει έως τις 30 Ιουνίου, η επιδότηση ήταν 40 ευρώ συνολικά για τρεις μήνες για τους οδηγούς αυτοκινήτων στην ηπειρωτική χώρα και 50 ευρώ για τους οδηγούς σε νησιωτικές περιοχές. Για τους οδηγούς μοτοσικλετών ήταν από 30 έως 35 ευρώ. Δηλαδή, για την πλειονότητα των οδηγών αυτοκινήτων, η επιδότηση έφτανε τα 13,3 ευρώ τον μήνα και, αν ο δικαιούχος χρησιμοποιήσει την άυλη εφαρμογή, έχει μπόνους άλλα 5 ευρώ εφάπαξ. Το μπόνους αυτό αναμένεται να ισχύσει και στο νέο fuel pass.
Με τα νέα δεδομένα, η περίμετρος των 40 με 50 ευρώ, ανάλογα με τους δικαιούχους, θα αυξηθεί τουλάχιστον στα 50 με 60 ευρώ αντίστοιχα το τρίμηνο, χωρίς να αποκλείεται τα ποσά αυτά να είναι ακόμα μεγαλύτερα, ειδικά αν δεν επιλεγεί η παράλληλη επιδότηση στην αντλία για τη βενζίνη.
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το δημοσίευμα της Realnews