Νέο ενιαίο τιμολόγιο θεσπίζεται για τα κόμιστρα των Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων – ταξί σε όλη την Επικράτεια, με Απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές Μιχάλη Παπαδόπουλου.
Το τιμολόγιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) ποσοστό 13%, διαμορφώνεται ως εξής:
– Τιμολόγιο 1 (μονή χρέωση): 0,9 ευρώ
– Τιμολόγιο 2 (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 1,25 ευρώ
– Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το ΤΑΞΙ βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ
– Ελάχιστη διαδρομή: 4 ευρώ
– Από & Προς Αεροδρόμια: 4 ευρώ
– Επιβάρυνση για κάθε μίσθωση από Λιμάνια – Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει)
– Αεροδρόμιο – κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο: 40 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Αθήνας (δακτύλιος) και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο: 25 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 35 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο: 40 ευρώ
– Αεροδρόμιο – κέντρο Καβάλας και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 55 ευρώ
Διευκρινίζεται ότι η επιβάρυνση για τη μίσθωση ύψους 4 ευρώ στις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια, αφορά σε όλες τις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια της χώρας, εκτός από τις τρεις διαδρομές όπου θεσπίζονται προκαθορισμένες τιμολογήσεις (Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» – δακτύλιος Αθήνας, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» – κέντρο Θεσσαλονίκης και αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» – κέντρο Καβάλας και στις αντίστροφες κατευθύνσεις).
Επίσης, το κόμιστρο για κάθε μία αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα δέκα (10) κιλά, παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α..
Διευκρινίζεται ότι η επιβάρυνση για τη μίσθωση ύψους 4 ευρώ στις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια, αφορά σε όλες τις διαδρομές από και προς τα αεροδρόμια της χώρας, εκτός από τις τρεις διαδρομές όπου θεσπίζονται προκαθορισμένες τιμολογήσεις (Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» – δακτύλιος Αθήνας, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» – κέντρο Θεσσαλονίκης και αεροδρόμιο Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος» – κέντρο Καβάλας και στις αντίστροφες κατευθύνσεις).
Επίσης, το κόμιστρο για κάθε μία αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα δέκα (10) κιλά, παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α..
Το νέο τιμολόγιο θα τεθεί ισχύ με τη δημοσίευση της Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Όπως έγραφε νωρίτερα το enikos.gr, το δυσβάστακτο κόστος των καυσίμων με το πετρέλαιο κίνησης, που αποτελεί και το βασικό έξοδο να έχει εκτοξευθεί στα 2,064 ευρώ το λίτρο (η μέση πανελλήνια τιμή του), έχει οδηγήσει εδώ και καιρό τους επαγγελματίες να διαμαρτύρονται υποστηρίζοντας ότι αν δεν ληφθούν μέτρα, τότε θα αναγκαστούν να ακινητοποιήσουν τα οχήματά τους, αφού η δραστηριότητά τους είναι ζημιογόνα.
«Πλέον αναγκαζόμαστε να γεμίζουμε τα ρεζερβουάρ ξοδεύοντας περισσότερα χρήματα, ενώ το χαμηλό κόμιστρο μας οδηγεί στο να μην… βγαίνει κάθε μήνα ο λογαριασμός» λένε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) από την αρχή του χρόνου κάθε οδηγός ταξί έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα. Σημειώνεται ότι και η BEAT ανακοίνωσε στους πελάτες της στην Ελλάδα ότι πλέον δεν μπορεί να συνεχίσει στο ίδιο μοντέλο λειτουργίας και από τις 16 Ιουνίου χρεώνει «προμίσθωση» για κάθε κλήση ταξί. Το κόστος κυμαίνεται από 1,92 έως 2 ευρώ.
Λυμπερόπουλος (πρόεδρος ΣΑΤΑ): Το ταξί έχει παραμεληθεί – Με… πόνο πάμε σε αυξήσεις
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο enikonomia.gr, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, “ως ΣΑΤΑ έχουμε ζητήσει να καθιερωθεί το επαγγελματικό καύσιμο και για τα ταξί, όμως δεν έχουμε βρει ανταπόκριση. Το ταξί έχει παραμεληθεί εδώ και 13 χρόνια, καθώς ούτε αυξήσεις έγιναν, ούτε επιδοτήσεις έχουν δοθεί. Πριν από 13 χρόνια το πετρέλαιο κίνησης κόστιζε 0,80 ευρώ το λίτρο και τώρα η τιμή του ανέρχεται στα 2,10 – 2,15 ευρώ το λίτρο με ανοδική τάση. Πρόκειται για μια αύξηση περίπου 150%. Μπαίνουμε μέσα, δεν μπορούμε να βγάλουμε τα έξοδά μας και γι’ αυτό με… πόνο προχωράμε σε αυτή την αύξηση. Θα πονέσει τον επιβάτη, αλλά και οι επαγγελματίες οδηγοί αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα”.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι “αρκετά ταξί έχουν ακινητοποιηθεί λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων. Ένα ταξί που δουλεύει πληρώνει σχεδόν 1.200 ευρώ επιπλέον τον μήνα για το καύσιμο”.