Στο υψηλότερο επίπεδο της δεκαετίας που μεσολάβησε από την έναρξη των μετρήσεων της έρευνας οικονομικής συγκυρίας “Βαρόμετρο ΕΒΕΘ“, διαμορφώθηκε τον Μάρτιο ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που καταγράφει τις προσδοκίες των καταναλωτών στον νομό Θεσσαλονίκης, αποτυπώνοντας περαιτέρω μείωση της απαισιοδοξίας.
Σύμφωνα, πάντως, με την έρευνα που διενεργείται δύο φορές ετησίως από την εταιρεία Palmos Analysis για λογαριασμό του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) σε δείγμα 1500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεων και 700 καταναλωτών), η βελτίωση αυτή δεν “μεταφράζεται” ακόμη σε αισθητή στροφή στην κατανάλωση και σε επενδύσεις σε σημαντικές αγορές -αν και υπάρχει ελαφρά βελτίωση στην πρόθεση αγοράς αυτοκινήτου και πραγματοποίησης εργασιών ανακαίνισης/επισκευής κατοικίας.
Αναλυτικά, η έρευνα, που παρουσιάστηκε σήμερα στο πολυσυνέδριο Money Show στη Θεσσαλονίκη, έδειξε ότι σε ένα φάσμα από το +100 (όλοι περιμένουν βελτίωση ή αύξηση) έως -100 (όλοι προβλέπουν επιδείνωση ή πτώση), ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στον νομό διαμορφώθηκε τον περασμένο μήνα στις -23 μονάδες (-25 στην προηγούμενη μέτρηση του Σεπτεμβρίου), σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με τον αντίστοιχο εθνικό δείκτη (-31 μονάδες), ενώ ο δείκτης της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκλεισε στις -7 μονάδες. Σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε έγινε η προηγούμενη έρευνα, παρατηρείται βελτίωση του κλίματος μεταξύ των καταναλωτών στον νομό Θεσσαλονίκης (-23 από -25), ενώ σαφώς σημαντικότερη βελτίωση του κλίματος εμφανίζεται σε εθνικό επίπεδο (-31 από -45).
“Πρέπει να τονιστεί ότι η μόνη περίοδος που ο συγκεκριμένος δείκτης εμφάνισε ίδια επίδοση (με την τρέχουσα) ήταν τον Μάρτιο του 2015, στην πρώτη μετεκλογική περίοδο των εκλογών του Ιανουαρίου 2015, όπου οι προεκλογικές υποσχέσεις και η ανάδειξη νέας κυβέρνησης είχαν δημιουργήσει στους καταναλωτές προσδοκίες για ευνοϊκότερο οικονομικό περιβάλλον.
Σήμερα, η ολοκλήρωση του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής τον Αύγουστο, η εφαρμογή κάποιων μέτρων ελάφρυνσης φόρων και ενίσχυσης των εισοδημάτων που έχουν δρομολογηθεί, αλλά κυρίως η προεκλογική περίοδος – που συχνά δημιουργεί προσδοκίες – έχουν συμβάλει στην βελτίωση του κλίματος και τη μείωση της απαισιοδοξίας” αναφέρουν οι ερευνητές.
Πηγή πληρφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ