Quantcast
Ο Χρήστος Σπίρτζης στον Realfm 97,8: Όλες οι ιδιωτικοποιήσεις επί των ημερών μας έγιναν με το πιστόλι στον κρόταφο - enikonomia.gr
share

Ο Χρήστος Σπίρτζης στον Realfm 97,8: Όλες οι ιδιωτικοποιήσεις επί των ημερών μας έγιναν με το πιστόλι στον κρόταφο

δημοσιεύτηκε:

Ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης παρέμεινε τα μεσάνυχτα της Τετάρτης επί 5 ώρες (00:00 – 05:00) στον αέρα του Realfm και στην εκπομπή του Δημήτρη Παναγούλη συνομιλώντας ζωντανά με τους ακροατές.

Σχετικά με τις Ιδιωτικοποιήσεις

Ερωτώμενος – μεταξύ άλλων – σχετικά με το χαρτοφυλάκιο του γιατί οι ιδιωτικοποιήσεις επί Νέας Δημοκρατίας συνιστούσαν «ξεπούλημα» ενώ επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ «αξιοποίηση», αφού επεσήμανε πως «ο ΣΥΡΙΖΑ ποτέ δεν το είπε αυτό», έκανε λόγο για «ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν ¨στο πόδι¨ με προβλέψεις που δεν συνέφεραν τη χώρα», που έγιναν «όλες επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ με το πιστόλι στον κρόταφο» όπως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Εγνατία & τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport και που υλοποιήθηκαν «διότι ήταν ολοκληρωμένος ο διαγωνισμός και ΄ήταν δέσμευση των προηγούμενων κυβερνήσεων στα Μνημόνια που είχαν δεσμεύσει τη χώρα. Η άλλη επιλογή ήταν η χρεοκοπία».

«Πιστεύω ότι οι ιδιωτικοποιήσεις που επιβλήθηκαν στη χώρα ήταν ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν ¨στο πόδι¨, ήταν ένας νεοφιλελεύθερος δογματισμός, που έγιναν μάλιστα με προβλέψεις που δεν συνέφεραν τη χώρα.»

Σχετικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα 300 εκ. προσφοράς επί Νέας Δημοκρατίας ανέφερε ότι «δεν υπήρχε τέτοια προσφορά διότι δεν υπήρχε διαγωνισμός».

«Από που προκύπτουν τα 300 εκ.; Υπήρχε κάποια προσφορά; Δεν υπήρχε διότι δεν υπήρχε διαγωνισμός. Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ιδιωτικοποιήσαμε το τροχαίο υλικό – το τροχαίο υλικό είναι περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου, όχι υποδομές – όχι τις σιδηροδρομικές γραμμές. Πουλήθηκε μια εταιρία με ένα εξειδικευμένο προσωπικό – κατά τη γνώμη μου πολύ μεγάλης αξίας αυτό το προσωπικό και η τεχνογνωσία – αλλά όχι περιουσία. Να δούμε τι γλιτώσαμε διότι αυτά δεν τα ξέρει ο πολίτης; Υπήρχαν λοιπόν ανοιχτοί φάκελοι κρατικών ενισχύσεων για τη χώρα μας 1,5 δις για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που τουλάχιστον τα 750 εκ. δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν, για τον ΟΣΕ 14 δις.»

Αφού επεσήμανε ότι «όλες οι ιδιωτικοποιήσεις επί των ημερών μας έγιναν ¨με το πιστόλι στον κρόταφ層 αναφέρθηκε στις ιδιωτικοποιήσεις της Εγνατίας και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Fraport χαρακτηρίζοντας τες «λάθος μοντέλο ιδιωτικοποίσης».

«Να σας δώσω ένα παράδειγμα που έχω δεχτεί μεγάλη κριτική, έχει να κάνει με την Εγνατία. Η Εγνατία είναι ένας δρόμος που κόστισε στον Έλληνα πολίτη 7 δις και που κάποιοι θα ήθελαν να φορτώσουν το Ελληνικό Δημόσιο με αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ενώ θα πήγαινε για ιδιωτικοποίηση. Ήταν ένα λάθος μοντέλο ιδιωτικοποίησης. Το ίδιο πιστεύω και για τα 14 αεροδρόμια που παραχωρήθηκαν στην Fraport. Εάν ήταν επιλογή της χώρας να προχωρήσει σε τέτοια παραχώρηση, θα έπρεπε να έχουμε ομάδες αεροδρομίων που να είναι κερδοφόρα και ομάδες αεροδρομίων που δεν είναι κερδοφόρα.»

Ολοκληρώνοντας και στο ερώτημα γιατί συνεπώς ο ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε στην ιδιωτικοποίηση, Χρήστος Σπίρτζης απάντησε πως «Δεν το κάναμε εμείς. Το υλοποιήσαμε διότι ήταν ολοκληρωμένος ο διαγωνισμός και ήταν δέσμευση των προηγούμενων κυβερνήσεων στα Μνημόνια που είχαν δεσμεύσει τη χώρα. Η άλλη επιλογή ήταν η χρεοκοπία.».

Σχετικά με τα ζητήματα «ηθικού πλεονεκτήματος» στο επίπεδο της διακυβέρνησης:

Με τις μετατάξεις:

«Θεωρώ ότι ήταν μια άστοχη η συγκεκριμένη ενέργεια και εάν θέλουμε πραγματικά να κατοχυρώσουμε πέντε πράγματα, θα πρέπει να θεσμοθετηθούν σε σχέση με το Ελληνικό Κοινοβούλιο ή και με άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις μετατάξεων Δημοσίων Υπαλλήλων, ασυμβίβαστα εάν θέλουμε να το κατοχυρώσουμε θεσμικά. Εάν θέλουμε να το δούμε ηθικά, πρέπει να δούμε τον κατάλογο των ονομάτων των υπαλλήλων του κοινοβουλίου, να βάλετε και δίπλα τα ιστορικά ονόματα των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας τουλάχιστον, να κάνετε τη σύγκριση.»

Με τη νομοθέτηση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος:

«Θεωρώ ότι είναι πραγματικά μια στιγμή ώριμη να ξανασυζητήσουμε τη διαδικασία ψήφισης ενός νομοσχεδίου. Πρέπει οι διαδικασίες να γίνουν πιο ουσιαστικές και να επιταχυνθούν».

Με τον ορισμό της ηγεσίας των Ανωτάτων Δικαστηρίων από την Κυβέρνηση:

«Θα συμφωνούσα με το αίτημα της Ένωσης Δικαστών & Εισαγγελέων (σ.σ. να προβαίνουν εκείνοι στην πρώτη διαλογή) εάν πραγματικά υπήρχανε άλλες συνθήκες και άλλη λειτουργία στο Δικαστικό & Εισαγγελικό Σώμα. Το αίτημα της Ένωσης Δικαστών & Εισαγγελέων είναι ένα δίκαιο αίτημα αλλά έχει και μία προϋπόθεση: Το σώμα των Δικαστών & Εισαγγελέων να μην εμπλέκεται ή να μην παίρνει αποφάσεις με βάση πολιτικές θεωρήσεις που μπορεί να έχουν οι δικαστές & εισαγγελείς. Άρα πρώτα πρέπει το ίδιο το Δικαστικό Σώμα να το δείξει αυτό και να ανεβάσει το κύρος του στην κοινωνία – που πάρα πολλοί δικαστές ιστορικά το έχουνε τιμήσει και με πολύ μεγάλο αγώνα – αλλά υπάρχουνε και πάρα πολλές περιπτώσεις τα τελευταία χρόνια που δεν τιμούν αν θέλετε τη γνώμη μου την Ελληνική Δικαιοσύνη όπως οι αποφάσεις για τα Μνημόνια που επιβλήθηκαν στη χώρα.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.