Quantcast
Χριστουγεννιάτικα δώρα: Πόσα ξοδεύουν Ευρωπαίοι και Αμερικανοί - enikonomia.gr
share

Χριστουγεννιάτικα δώρα: Πόσα ξοδεύουν Ευρωπαίοι και Αμερικανοί

δημοσιεύτηκε:

Παγκόσμιοι “πρωταθλητές” στις αγορές χριστουγεννιάτικων δώρων αναδεικνύονται οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum) που επικαλείται δημοσκοπήσεις της Gallup.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι πολίτες των ΗΠΑ θα ξοδέψουν φέτος περισσότερα από 1 τρισ. δολάρια, ή 942 δολάρια κατά μέσον όρο ο καθένας- 57 δολάρια περισσότερα από πέρυσι. Περίπου 150 δισ. δολάρια θα δαπανηθούν σε online αγορές.

Το συνολικό κόστος των εορτασμών ανά αμερικανικό νοικοκυριό, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και ποτών, θα είναι κοντά στα 1.500 δολάρια, σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας Deloitte. Στον αντίποδα, 7% των Αμερικανών λένε ότι δεν θα ξοδέψουν τίποτα τα Χριστούγεννα. Σε αυτούς περιλαμβάνονται όσοι δεν γιορτάζουν για θρησκευτικούς ή για λόγους αρχής.

Χριστουγεννιάτικες αγορές στο Ηνωμένο Βασίλειο

Οι Βρετανοί θα δαπανήσουν φέτος κατά μέσον όρο 743 δολαρίων, σχεδόν 40% περισσότερο από τους καταναλωτές στην ΕΕ, σύμφωνα με την Deloitte. Οι ηλεκτρονικές αγορές θα καλύψουν σχεδόν το ήμισυ (44%) των αγορών όλων των δώρων. Εξάλλου, σε έρευνα για την εταιρεία Ocean Finance, ζητήθηκε από αγοραστές χριστουγεννιάτικων ειδών στο Ηνωμένο Βασίλειο να αναφέρουν πόσα δαπάνησαν, μόλις 2 λεπτά μετά την πραγματοποίηση μιας αγοράς- και μόνο 16% από αυτούς μπορούσαν να θυμηθούν το ακριβές ποσό.

Ορισμένοι Βρετανοί εξακολουθούν να προτιμούν να κάνουν τις αγορές τους σε ένα φυσικό κατάστημα, κυρίως επειδή πιστεύουν ότι θα είναι ευκολότερο για τους παραλήπτες να επιστρέψουν τα δώρα, εφόσον το επιθυμούν. Οι κορυφαίες επιλογές δώρων για ενήλικες στο Ην. Βασίλειο περιλαμβάνουν σοκολάτες, καλλυντικά, αρώματα, φαγητά και ποτά. Τα βιβλία βρίσκονται στην κορυφή της λίστας για παιδιά, ενώ τα αθλητικά ρούχα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιλογή για έφηβους.

Ένας στους επτά πολίτες της ΕΕ παίρνει δώρα που δεν θέλει

Τα Χριστούγεννα μπορεί να είναι μια ευκαιρία για προσφορά δώρων, αλλά δεν μένει ο καθένας ικανοποιημένος από τα δώρα που λαμβάνει. Σύμφωνα με έρευνα της ολλανδικής τράπεζας ING, 15% των Ευρωπαίων ήταν δυσαρεστημένοι με τα δώρα που έλαβαν πέρυσι, ενώ 10% από αυτούς δεν μπόρεσαν καν να θυμηθούν τα δώρα τους.

Αν και οι μισοί κράτησαν ανεπιθύμητα δώρα, το ένα τέταρτο από αυτούς τα δώρισαν σε κάποιον άλλο, σε ποσοστό 14% τα πώλησαν και ένας στους δέκα τα πήγε πίσω στο κατάστημα. Επιπλέον, σε ποσοστό 5% έδωσαν τα ανεπιθύμητα δώρα πίσω στον δωρητή, μια συνήθεια πιο συχνή μεταξύ των Βρετανών και των Ολλανδών. Αλλά οι περισσότεροι νέοι απλά τα πέταξαν.

Ο αμερικανικός ιστότοπος του Καταναλωτή, finder.com διαπίστωσε ότι 62% των Αμερικανών αναμένεται να πάρουν ένα ανεπιθύμητο δώρο φέτος- το οποίο ισούται με 154 εκατ. άτομα που λαμβάνουν δώρα, συνολικής αξίας άνω των 15 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα μισά θα δωρηθούν σε κάποιο άλλο άτομο ή θα επιστραφούν στο κατάστημα.

Αγορές δώρων και χρέη

Η τράπεζα ING αναφέρει ότι, σε όλη την Ευρώπη, ένας στους δέκα δανείζεται ή χρεώνει την πιστωτική του κάρτα για να ανταποκριθεί στις εορταστικές δαπάνες, ενώ τα 2/5 αισθάνονται πίεση να ξοδεύουν τα Χριστούγεννα περισσότερα χρήματα από ό,τι θέλουν.

Στη Ρουμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου 1/5 των ανθρώπων δηλώνουν ότι χρεώνονται για να κάνουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές, ενώ στο Λουξεμβούργο το ίδιο λένε 3% των καταναλωτών. Στις ΗΠΑ, 22% δημιουργούν χρέη τα Χριστούγεννα και στην Αυστραλία 14%. Ωστόσο, 40% των ανθρώπων λένε ότι τα Χριστούγεννα είναι η μοναδική φορά που ξοδεύουν χρήματα χωρίς να ανησυχούν γι’ αυτό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ- World Economic Forum


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.