Quantcast
ΕΛΣΤΑΤ: "Τσιμπημένος" ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο - Πού οφείλεται η αύξηση - enikonomia.gr
share

ΕΛΣΤΑΤ: “Τσιμπημένος” ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο – Πού οφείλεται η αύξηση

δημοσιεύτηκε:

“Τσιμπημένος” ήταν ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο του 2019 σε σχέση με τον αντίστοιχα μήνα του 2018, όπως προκύπτει από σχετικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Όπως αναφέρει η Αρχή σε ανακοίνωση της:

-Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Δεκεμβρίου 2019 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2018 προέκυψε αύξηση 0,8% έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2018 με το 2017.

-Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Δεκέμβριο 2019, σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2019, παρουσίασε αύξηση 0,7% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

-Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2019 – Δεκεμβρίου 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2018 – Δεκεμβρίου 2018, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι αύξησης 0,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2018 – Δεκεμβρίου 2018 με το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου 2017 – Δεκεμβρίου 2017.

Σύγκριση Δεκεμβρίου 2019 με Νοέμβριο 2019

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,7% τον μήνα Δεκέμβριο 2019, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Νοεμβρίου 2019, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

-0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αρνί και κατσίκι, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα.

-10,5% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς μέρους των τιμών στα προ χειμερινού δεκαήμερου εκπτώσεων επίπεδα.

-0,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

-0,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

– 0,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά(μη σερβιριζόμενα).


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.