Σήμερα, Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου μπορούν να βρουν οι καταναλωτές δελεαστικές προσφορές προϊόντων στα ηλεκτρονικά καταστήματα στο πλαίσιο του θεσμού Black Friday 2020″. Στο πλαίσιο αυτό, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και
Προστασίας Καταναλωτή δίνει οδηγίες στους πολίτες
για τις αγορές τους.
Αναλυτικά, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας
Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι
ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και
να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά
καταστήματα:
1.Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας,
email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).
2.Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
3.Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων,
εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η
τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην
ιστοσελίδα.Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν
πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που
εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστότοπους.
4.Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν
περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η
επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό
λογαριασμό.
5.Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος
εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των
προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
6.Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή
πλατφόρμα ΗΕΔ).
7.Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια
κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με
https://).
Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:
8. Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την
ασφάλεια της ιστοσελίδας.
9.Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία
τους.
10. Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
11.Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη
συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
12.Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.