Quantcast
Αλλάζει ο χάρτης του λιανεμπορίου τροφίμων από τις μυστικές επαφές My Market–Βερόπουλου - enikonomia.gr
share

Αλλάζει ο χάρτης του λιανεμπορίου τροφίμων από τις μυστικές επαφές My Market–Βερόπουλου

δημοσιεύτηκε:

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

 

Νέες ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο τροφίμων «κυοφορούν» οι μυστικές συναντήσεις που πραγματοποιούν τις τελευταίες ημέρες οι επικεφαλής των σούπερ μάρκετ Βερόπουλου και Metro AEBE, ( My Market και Metro).  Οι συζητήσεις τους που είδαν το φως της δημοσιότητας, επιβεβαιώνουν τους ψίθυρους της αγοράς, που τις τελευταίες ημέρες έκαναν λόγο για ναυάγιο στη συμφωνία Βερόπουλου – Σκλαβενίτη. Αιτία για την εξέλιξη αυτή αποτέλεσαν οι αρνητικές συνθήκες της οικονομίας και τα capital controls, που άφησαν να «χαθεί» πολύτιμος χρόνος.

Εάν τελικά οι δύο πλευρές καταλήξουν σε συμφωνία, τότε η Metro AEBE, που ιδρύθηκε το 1976, θα ενισχύσει τη θέση της στον κλάδο του λιανεμπορίου, αυξάνοντας τον αριθμό των καταστημάτων της που σήμερα ανέρχονται στα 110.  Τα  My Market διαθέτουν 65 σημεία πώλησης, ενώ τα υπόλοιπα καταστήματα του ομίλου είναι καταστήματα χονδρικής.   Στον τομέα της χονδρικής δραστηριοποιείται και η Βερόπουλος, με 11 σημεία πώλησης, ενώ το δίκτυο λιανικής της διαθέτει 184 καταστήματα.

Αν και τον τελευταίο χρόνο είχαν παγώσει ακόμα και «προχωρημένα deals», ωστόσο τα χρόνια που προηγήθηκαν ολοκληρώθηκαν επιτυχημένες κινήσεις εξαγορών και συγχωνεύσεων.  Η Σκλαβενίτης, προτού ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις με την Βερόπουλος, είχε αποκτήσει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών στη Χαλκιαδάκης, καθώς και τα καταστήματα Ατλάντικ, ενσωματώνοντας και το δίκτυο των καταστημάτων Μπαλάσκας, Δούκας και Extra.

Ένας ακόμη δυνατός παίκτης στην ελληνική αγορά, η εταιρεία Μαρινόπουλος, μετά την αποχώρηση των Γάλλων της Carrefour εξαγόρασε την Αρβανιτίδης, «πατώντας πόδι» στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ στη συνέχεια μέσω της Cretan Retail – Αριάδνη εισήλθε δυναμικά στην Κρήτη και μέσω της Κρόνος στην Πάτρα.

Αλλά και ο άλλος δυνατός παίκτης της αγοράς, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποκτώντας την Key Food στη Χίο, έδωσε το δυναμικό της παρόν και διεκδίκησε μερίδιο από την τοπική αγορά.  Επεκτατικές ήταν και οι βλέψεις της Μασούτης, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στη Βόρεια Ελλάδα, διεκδίκησε όμως τα προηγούμενα χρόνια, μερίδιο και από την αγορά της Κεντρικής Ελλάδος.

Όσον αφορά τη Lidl, από πέρυσι υλοποιεί νέο επενδυτικό σχέδιο, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την επέκταση των αποθηκών της σε Πάτρα, Τρίκαλα και Αττική, καθώς και τις αντικαταστάσεις, αναβαθμίσεις και την ολοκλήρωση των bake off σημείων της στα καταστήματα της φίρμας σε όλη την Ελλάδα.  Συνολικά οι επενδύσεις της Lidl Hellas, στην επόμενη διετία θα ξεπεράσουν τα 100 εκ. ευρώ με τη δημιουργία μέρους των υπολοίπων 30 καταστημάτων, τα οποία σχεδιάζεται να προστεθούν σε βάθος πενταετίας στα σημερινά 220 καταστήματα που διαθέτει η εταιρία σε όλη την Ελλάδα.

 

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.