Το κόστος και η άγνοια είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν e-shop, όπως προκύπτει από έρευνα του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) που διενεργήθηκε από τις 23 Φεβρουαρίου έως την 1η Μαρτίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας του Επιμελητηρίου βασίστηκαν στις απαντήσεις 194 επιχειρήσεων- μελών του και έδειξαν τα εξής:
Από το σύνολο των επιχειρήσεων, 4 στις 10 δήλωσαν ότι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop), ενώ το 60% απάντησε αρνητικά. Μεταξύ των επιχειρηματιών που δεν έχουν e-shop, πάνω από τρεις στους 10 (ποσοστό 35%) ανέφεραν ως βασική αιτία το κόστος, ενώ ένας στους πέντε (19%) δήλωσε πως θεωρεί ότι το ειδικότερο αντικείμενο της επιχείρησής του/της δεν μπορεί να πωληθεί μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος.
Ωστόσο, σημειώνουν οι ερευνητές του ΕΒΕΘ, όπως φαίνεται από την καταγραφή του συγκεκριμένου κλάδου εμπορίας κάθε εταιρείας, πάνω από το 80% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα δραστηριοποιούνται σε κλάδους που θα μπορούσαν να έχουν ηλεκτρονικές πωλήσεις.
«Επομένως, εκτός του κόστους, φαίνεται να υπάρχει και έλλειμμα ενημέρωσης/γνώσης σχετικά με τις δυνατότητες του ηλεκτρονικού εμπορίου και τις λύσεις που μπορεί να προσφέρει στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις» υπογραμμίζεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΕΒΕΘ.
Στο ερώτημα αν συμμετέχουν σε διαδικτυακές αγορές (marketplaces) και σε μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών που παρέχονται μέσω τρίτων, οι συμμετέχοντες απάντησαν καταφατικά σε ποσοστό 43% και 39% αντίστοιχα. Σύμφωνα με το ΕΒΕΘ και σε αυτή την περίπτωση, το κόστος συμμετοχής δηλώθηκε ως ανασταλτικός παράγοντας για τη χρήση των εργαλείων αυτών από όσους δεν τα χρησιμοποιούν. Επιπλέον, πολλοί επιχειρηματίες φαίνεται ότι έχουν έλλειμμα ενημέρωσης γύρω από τις δυνατότητες και τις λύσεις που μπορούν να προκύψουν από τη συμμετοχή σε marketplaces για την αύξηση των πωλήσεων.
Το 26% των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι λαμβάνουν υπόψη «λίγο» ή «καθόλου» την εμπορική πολιτική των διαδικτυακών λιανοπωλητών που εδρεύουν στην Ελλάδα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές που εδρεύουν στο εξωτερικό φτάνει το 45%. «Τα δεδομένα αυτά δείχνουν ότι κυριαρχεί στις τοπικές επιχειρήσεις λιανεμπορίου μια νοοτροπία “συνοικιακού καταστήματος” και μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί τη δυναμική και την εμβέλεια των διαδικτυακών πωλήσεων, την υπερτοπικότητα των διαδικτυακών αγορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου, που μπορεί να απευθυνθεί σε δυνητικούς πελάτες έξω από τους γεωγραφικούς περιορισμούς ενός φυσικού καταστήματος» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση.
Έρευνα ΕΒΕΘ: Πόσες επιχειρήσεις δεν διαθέτουν e- shop και γιατί
δημοσιεύτηκε:
21:46
, 18 Μαρτίου 2021
Οικονομία
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα
24 λεπτά πριν
Ψηφιακό Πελατολόγιο: Τι είναι και πώς θα λειτουργεί – Σε ποιες επιχειρήσεις θα εφαρμοστεί σε...
24 λεπτά πριν