Πρωταθλήτρια κόσμου στην κατοχή πιστωτικών καρτών αναδεικνύεται η Μεγάλη Βρετανία, καθώς επτά στους δέκα ενήλικους πολίτες, το 73% του πληθυσμού, είναι κάτοχοι μίας πιστωτικής κάρτας. Στη δεύτερη θέση της διεθνούς κατάταξης βρίσκονται οι ΗΠΑ με ποσοστό 72%, ενώ την τρίτη θέση στη σχετική αξιολόγηση κατέχει η Γερμανία με 62%.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Kantar, σε παγκόσμιο επίπεδο, υπάρχουν τεράστιες διακυμάνσεις στα ποσοστά κατοχής πιστωτικών καρτών: για παράδειγμα στην Κίνα το 42% του ενήλικου πληθυσμού κατέχει μία πιστωτική κάρτα, ενώ, στον αντίποδα, στη Ρωσία το αντίστοιχο ποσοστό είναι 12%, ενώ το ποσοστό των κατοίκων της Ινδίας, που έχουν πιστωτική κάρτα στην κατοχή τους, μόλις που φτάνει το 5%.
Όπως πάντως επισημαίνει η Kantar στη σχετική της έρευνα, το ποσοστό κατοχής πιστωτικών καρτών δεν συνεπάγεται απαραίτητα και αντίστοιχη χρήση τους. Σύμφωνα με τα ευρήματα της σχετικής μελέτης, ενώ η Κίνα υπολείπεται σημαντικά έναντι ευρωπαϊκών χωρών σε επίπεδο κατοχής πιστωτικών καρτών από το γενικό πληθυσμό, η χρήση απ’ όσους έχουν κάρτες στην κατοχή τους είναι πιο συχνή. Για παράδειγμα, ενώ το ποσοστό των ενηλίκων στην Κίνα, που κάνουν χρήση πιστωτικής κάρτας τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ανέρχεται σε 16%, το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία είναι μόλις 7%. Τα αντίστοιχα ποσοστά για μεν την Ισπανία είναι 12%, ενώ στη Μεγάλη Βρετανία το 19% των ενηλίκων, που έχουν στην κατοχή τους μία πιστωτική κάρτα, τη χρησιμοποιούν, τουλάχιστον, μία φορά την εβδομάδα.
Αυτά τα ποσοστά, σύμφωνα με την ανάλυση της Kantar, υποδηλώνουν ότι η στάση των καταναλωτών στην Κίνα έναντι των πιστωτικών καρτών προσομοιάζει με την αντίστοιχη των κατοίκων στις αναπτυγμένες αγορές.
Η εικόνα στις ΗΠΑ
Στη σχετική σύγκριση, της συχνότητας χρήσης των πιστωτικών καρτών, οι ΗΠΑ έχουν τα πρωτεία, καθώς το ποσοστό των ενηλίκων, που κάνουν χρήση πιστωτικής κάρτας, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, διαμορφώνεται σε 39%. Και απηχεί την ευρύτατη αποδοχή, της οποίας τυγχάνει η χρήση πιστωτικών καρτών από τους Αμερικανούς πολίτες, η οποία καλλιεργήθηκε και έχει, πλέον, ενσωματωθεί στην καταναλωτική κουλτούρα της χώρας.
Κίνητρα
Η έρευνα καταγράφει και τα κριτήρια, με τα οποία οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, επιλέγουν πιστωτική κάρτα. Στην πρώτη θέση, για την πλειοψηφία των καταναλωτών, βρίσκεται η μηδενική συνδρομή, ενώ το δεύτερο σημαντικότερο κριτήριο ποικίλει ανάλογα με τη χώρα. Σε Γερμανία και Ισπανία “νούμερο δύο” κριτήριο αποτελεί το brand name, που συνοδεύει την πιστωτική κάρτα. Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτές σε Βρετανία και ΗΠΑ κατονομάζουν ως “νούμερο δυο” κριτήριο το επιτόκιο.
Πηγή: ΣΕΠΕ