Ερώτηση από την Εμανουέλ από το Παρίσι: «Πώς δημιουργούμε μια καμπάνια crowdfunding
Απάντηση από τον Όλιβερ Γκάζντα, εκτελεστικό διευθυντή του Ευρωπαϊκού Δικτύου Crowdfunding: «Για κάποιον που θέλει να συγκεντρώσει χρήματα μέσω μιας καμπάνιας crowfunding, υπάρχουν τέσσερις διαφορετικοί τρόποι:
Υπάρχει η καμπάνια που στηρίζεται σε μια καθορισμένη χρηματική προσφορά, όπου παίρνετε χρήματα, χωρίς άλλο αντάλλαγμα.
Μπορείτε, εναλλακτικά, να δημιουργήσετε δομές προπώλησης ή κάποιου είδους αντιτίμου. Δηλαδή δέχεστε χρήματα και δίνετε κάτι μικρό ως ανταπόδοση: για παράδειγμα μια υπηρεσία ή αναφορά του ονόματος αυτού που σας προσέφερε χρήματα.
Μπορείτε επίσης να αυξήσετε το μετοχικό κεφάλαιο της επιχείρησής σας. Αυτό είναι ιδανικό για μικρότερες εταιρίες. Άρα πουλάτε ένα μέρος της επιχείρησής σας με τη μορφή μετοχών σε επενδυτές μέσω της πλατφόρμας του crowdfunding.
Ή μπορείτε τέλος να αντλήσετε χρηματοδότηση μέσω δανείων ή πιστωτικών ευκολιών, ως άτομο ή επιχείρηση.
Τι πρέπει να κάνετε για να στήσετε μια καμπάνια crowdfunding;
Βασικά να έχετε μια συναρπαστική ιδέα ή ένα προϊόν που το έχετε δοκιμάσει με άλλους ανθρώπους πριν το δημοσιοποιήσετε.
Πρέπει στη συνέχεια να στήσετε την πλατφόρμα ιδανικά σε τοπικό επίπεδο, παρόλο που υπάρχουν και αυτές που αφορούν σε περισσότερες χώρες. Αυτή πρέπει να είναι ανοικτή και ελκυστική σε σχέση με αυτό που θέλετε να κάνετε και να έχει κοινά στοιχεία με παρόμοιες καμπάνιες που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Πρέπει να περιγράψετε το προϊόν με λεπτομέρεια και να πείσετε τους φίλους σας, την οικογένειά σας αλλά και τους υπόλοιπους να σας βοηθήσουν να πετύχετε τον στόχο που έχετε βάλει στην καμπάνια σας.
Για το crowdfunding, δεν υπάρχουν δυστυχώς σήμερα κοινοί κανόνες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, από νομικής άποψης. Υπάρχουν όμως σοβαρές συζητήσεις στις Βρυξέλλες και στις εθνικές κυβερνήσεις για να υπάρχει ευθυγράμμιση πολιτικών. Ελπίζουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα υπάρξει ένα κοινό πλαίσιο».