Σε νηπιακό στάδιο, αλλά με πολλές ενδείξεις για ταχεία ωρίμανση και περαιτέρω ενδυνάμωση, βρίσκεται σήμερα η αγορά των wearables. Το ότι η αγορά βρίσκεται σήμερα στα σπάργανα, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι σήμερα, στις ΗΠΑ – αγορά βαρόμετρο για τις παγκόσμιες τεχνολογικές εξελίξεις – μόλις το 3% του ενήλικου πληθυσμού έχει αγοράσει ένα smartwatch ή ένα smartband.
Σύμφωνα με μελέτη της Kantar, που διενεργήθηκε σε δείγμα 11.000 καταναλωτών στις ΗΠΑ, αν και τα “έξυπνα” ρολόγια είναι διαθέσιμα στην αγορά από το 2012, μόλις το 1% των smartwatches, που έχουν αγοραστεί συνολικά μέχρι σήμερα, αποκτήθηκε το 2013, ενώ το 14% αγοράστηκε εντός του 2014.
Οι αναλυτές της Kantar εξηγούν ότι τα στοιχεία αυτά έρχονται να επιβεβαιώσουν την εκτίμηση ότι η αγορά των wearable συσκευών έχει μια αργή διαδικασία ωρίμανσης, η οποία κάθε άλλο παρά προοιωνίζεται αντίστοιχη συνέχεια.
Σκιαγραφώντας το προφίλ όσων έχουν υιοθετήσει εξ αρχής τη μόδα των “έξυπνων” ρολογιών, η έρευνα της Kantar διαπιστώνει ότι πρόκειται – κατά κύριο λόγο – για άνδρες. Συγκεκριμένα το 67% όσων έχουν αγοράσει ένα smartwatch είναι άνδρες και μόλις το 33% γυναίκες. Όσον αφορά τις ηλικιακές ομάδες, αυτή των 34-54 ετών αποδεικνύεται η πιο δραστήρια, καθώς ένας στους τρεις αγοραστές smartwatch ανήκει σε αυτήν την ηλικιακή κατηγορία.
Το κανάλι των αγορών
Εξετάζοντας το κανάλι των αγορών και τις πηγές, που επιλέγουν οι καταναλωτές για τις αγορές wearable συσκευών, η έρευνα της Kantar διαπιστώνει ότι αυτές αφορούν, κυρίως, καταστήματα ειδών τεχνολογίας και πολύ λιγότερο κοσμηματοπωλεία.
Επιπλέον, το 33% των αγοραστών smartwatch έκαναν την αγορά τους online, το 17% απέκτησε τη wearable συσκευή από ένα κατάστημα ειδών τεχνολογίας, ενώ ένα ποσοστό 11% των κατόχων “έξυπνων” ρολογιών έλαβε τη συσκευή του ως δώρο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Kantar, το 92% συνδέει ένα smartwatch ή ένα smartband με το brand της Apple, με τις υπόλοιπες μάρκες να ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση: Fitbit (47%), Google (34%) Samsung (33%).
Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, οι οποίοι δεν έχουν στην κατοχή τους μια wearable συσκευή, το 20% (17% άνδρες και 22% γυναίκες) δηλώνουν ότι δεν είναι σίγουροι τι είναι τα wearables, ενώ το 11% σημειώνει ότι δεν έχει ακούσει καν τη συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία.
Εμπόδια
Αναφορικά με τους παράγοντες, που αποθαρρύνουν τους καταναλωτές από την αγορά μιας wearable συσκευής, το 41% δηλώνει ότι το κόστος είναι αυτό που τους απομακρύνει από την αγορά ενός smartwatch ή ενός smartband. Ως δεύτερο βασικότερο λόγο, οι ίδιοι οι καταναλωτές κατονομάζουν το γεγονός ότι το κινητό τους τηλέφωνο, τους παρέχει τις λειτουργίες που χρειάζονται και ως εκ τούτου, δεν βλέπουν το λόγο να αποκτήσουν μια συμπληρωματική συσκευή (33%).