Η Volkswagen ετοιμάζεται, σύμφωνα με πληροφορίες της γερμανικής εφημερίδας “Wirtschaftswoche”, να προχωρήσει σε επαναγορές αυτοκινήτων της, οι οποίες είναι αναπόφευκτες (τουλάχιστον) στις περιπτώσεις που έχουν υποεκτιμηθεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Ο γερμανικός όμιλος θέλει να δημιουργήσει μία νέα ιστοσελίδα για τους πελάτες της, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες.
Η νέα τροπή που πήρε από χθες το σκάνδαλο της Volkswagen μπορεί να πλήξει καίρια τους κατόχους αυτοκινήτων. Ο εσωτερικός έλεγχος του Ομίλου διαπίστωσε προβλήματα όσον αφορά τις μετρήσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε 800.000 αυτοκίνητα, ακόμη και σε μοντέλα με βενζινοκινητήρα. Στις περιπτώσεις αυτές μπορεί να είναι μεγαλύτερη και η πραγματική κατανάλωση καυσίμων των αυτοκινήτων αυτών σε σχέση με ότι θεωρούν οι κάτοχοί τους.
Το Spiegel αναφέρει σε δημοσίευμά του ποια δικαιώματα έχουν οι κάτοχοι των πειραγμένων αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας με βάση τα γερμανικά δεδομένα.
Δικαιώματα από την εγγύηση
Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν εντός διετίας τα δικαιώματα που απορρέουν από την εγγύηση σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος. Αυτό το δικαίωμα σημαίνει κατ’ αρχήν το δικαίωμα να ζητήσει την επισκευή του αυτοκινήτου. Η VW έχει ανακοινώσει μίας δωρεάν ανάκληση για επισκευή των αυτοκινήτων της με λανθασμένες εκπομπές διοξειδίου του αζώτου. Αν η επισκευή αυτή πετύχει, οι θιγόμενοι δεν έχουν άλλες απαιτήσεις. Εάν όχι, μπορεί ο πελάτης να απαιτήσει τουλάχιστον ένα μέρος της τιμής αγοράς του αυτοκινήτου. Για τις περιπτώσεις που υπάρχει υποεκτίμηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η κατάσταση φαίνεται να είναι διαφορετική, καθώς δεν χρειάζεται κάποια αλλαγή στον εξοπλισμό, σύμφωνα με την εταιρεία.
Παραίτηση από την αγορά
Και εδώ πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ των δύο διαφορετικών διαστάσεων του σκανδάλου με τους ρύπους. Αναφορικά με τις λανθασμένες μετρήσεις εκπομπών διοξειδίου του αζώτου, γνωμοδότηση της επιστημονικής υπηρεσίας της γερμανικής Βουλής αναφέρει ότι οι πελάτες μπορούν να παραιτηθούν από την αγορά του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα, όταν η κατανάλωση καυσίμου του αυξάνεται κατά 10% (τουλάχιστον) ως αποτέλεσμα της ανάκλησης και της επισκευής του ντιζελοκίνητου αυτοκινήτου.
Σε περίπτωση λανθασμένων μετρήσεων διοξειδίου του άνθρακα, η VW έχει ήδη ανακοινώσει ότι η κατανάλωση καυσίμου των αυτοκινήτων αυτών είναι υψηλότερη από αυτή που είχε καταγραφεί. Για να εγερθούν στην περίπτωση αυτή απαιτήσεις, χρειάζεται η εταιρεία να δώσει περισσότερα στοιχεία.