Έρχεται νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τη χορήγηση voucher 200 ευρώ σε εκπαιδευτικούς για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού (laptop, dekstop, tablet) στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ».
Η ρύθμιση αυτή θα παρουσιαστεί αύριο, Τετάρτη στη Βουλή από την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως και θα αφορά 160.000 εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, μόνιμους και αναπληρωτές.
– 160.000 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής το σχολικό έτος 2021-2022 (μόνιμοι και αναπληρωτές).
Voucher 200 ευρώ σε εκπαιδευτικούς: Ερωτήσεις και απαντήσειςΓιατί επεκτείνεται το voucher και στους εκπαιδευτικούς;
Τι είδους εξοπλισμό θα μπορούν να προμηθευτούν οι εκπαιδευτικοί με το voucher;
Οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αποκτήσουν tablet, laptop ή desktop από τον προμηθευτή της επιλογής τους.
Πώς θα αποκτήσουν και θα χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί το voucher;
Οι εκπαιδευτικοί θα εισέρχονται στην πλατφόρμα του προγράμματος με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet και θα συμπληρώνουν τα στοιχεία που απαιτούνται για την αυτόματη ταυτοποίησή τους με ψηφιακά μέσα. Κατόπιν, θα λαμβάνουν την επιταγή που δικαιούνται στο κινητό τους τηλέφωνο, και θα μπορούν άμεσα να την χρησιμοποιήσουν, επιδεικνύοντας το barcode που θα τους έχει αποσταλεί, σε κατάστημα της επιλογής τους.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα;
Μετά την ψήφιση της διάταξης που έχει κατατεθεί στη Βουλή, θα ακολουθήσουν οι απαιτούμενες διαδικασίες θεσμικού χαρακτήρα, καθώς και η θέση σε λειτουργία της πλατφόρμας.
Πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα»: Η χρηματοδότηση
Ψηφιακή Μέριμνα: Tα στοιχεία για την εφαρμογή του προγράμματος ως σήμερα
Δικαιούχοι των πρώτων τριών κύκλων:
-Καινοτομίες:
Άλλες δράσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης
Ήδη έχουν ήδη υλοποιηθεί και υλοποιούνται:
– Δυνατότητα δωρεάν χρήσης διεθνούς πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, που αριθμεί 1,6 εκ. μέλη (το καλοκαίρι του 2019 οι
πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ. μπορούσαν να υποστηρίξουν τηλεδιασκέψεις μόνο για έως 500 ταυτόχρονους χρήστες σε όλη την Ελλάδα).
– Εξασφάλιση μηδενικής χρέωσης δεδομένων (data) για πρόσβαση σε όλες τις εκπαιδευτικές πλατφόρμες του Υ.ΠΑΙ.Θ. από τους παρόχους τηλεπικοινωνιών.
-Πρόγραμμα «ταχύρρυθμης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση» (Ιαν-Ιούνιος 2021), με συμμετοχή σχεδόν 83.000 εκπαιδευτικών – Το μεγαλύτερο σε συμμετοχή επιμορφωτικό πρόγραμμα που έχει υλοποιηθεί ποτέ στη χώρα.
– Πρόγραμμα «Μαθαίνουμε Ψηφιακά – Διδάσκουμε Ψηφιακά» μέσω της πλατφόρμας mooc.edu.gr (Οκτ. 2020 – Απρ. 2021).
– Ολοκλήρωση του νέου «Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Υποστήριξης Επιμορφωτικών Δράσεων» του Ι.Ε.Π., μέσω του οποίου έχουν αρχίσει να υλοποιούνται επιμορφώσεις για 166.500 εκπαιδευτικούς στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, τη διαφοροποιημένη
διδασκαλία καθώς και εισαγωγικές επιμορφώσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.
-Προμήθεια άνω των 90.000 tablet και laptop σε σχολεία μέσω κονδυλίων ΕΣΠΑ και δωρεών (από 4.500 που υπήρχαν στα σχολεία το καλοκαίρι του 2019).
– Συνέχιση αναβάθμισης ηλεκτρονικού εξοπλισμού (H/Y, Εκτυπωτές, Διαδραστικοί βιντεοπροβολείς κλπ) στα εργαστήρια των σχολικών μονάδων της Επικράτειας
-Προμήθεια κατάλληλου εξοπλισμού και ψηφιακών εργαλείων για σχολεία Ειδικής Αγωγής και για σχολεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
– Μαζική αναβάθμιση των συνδέσεων των σχολείων σε VDSL και δίκτυα οπτικών ινών.
– Ψηφιοποίηση διαδικασιών: e-εγγραφές, e-apolytirio, e-Diplomas, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών, αποστολή αποτελεσμάτων Πανελλαδικών μέσω SMS, e-μητρώο εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των δημόσιων ΙΕΚ.
Έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της
εκπαίδευσης
Έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης (συνολικός προϋπολογισμός 453 εκ. ευρώ) – ενδεικτικά:
– Εγκατάσταση διαδραστικών συστημάτων μάθησης σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (120 εκ. ευρώ)
– Δημιουργία ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου σε διαδραστικό, προσβάσιμο ψηφιακό περιβάλλον, που ενισχύει τα 453 νέα προγράμματα σπουδών (45.7 εκ.
ευρώ)
– Ψηφιακά εργαλεία για μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (8.7 εκατ. ευρώ)
-Επιμόρφωση 120.000 εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των νέων ψηφιακών εργαλείων και του εκτενούς ψηφιακού υλικού (20.3 εκ. ευρώ)
– Εργαστήρια Ρομποτικής και STEM στα σχολεία (31 εκ. ευρώ)
– Δημιουργία Πληροφοριακού συστήματος σχολικής επαγγελματικής καθοδήγησης με χρήση τεχνολογιών μηχανικής μάθησης-machine learning (3 εκ ευρώ)
– Ανάπτυξη Κέντρων Καινοτομίας σε 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις με στόχο να ενθαρρύνουν τους νέους να ενδιαφέρονται και να συνεχίσουν μελλοντικές σπουδές και επαγγελματική σταδιοδρομία στο STEM (5.8 εκ. ευρώ)
-Αναβάθμιση/Οργάνωση και δημιουργία νέων ψηφιακών υπηρεσιών σε όλες τις Βαθμίδες Εκπαίδευσης – Εμπλουτισμός της δια ζώσης εκπαίδευσης με σύγχρονα
ψηφιακά εργαλεία, Ψηφιακή Αναβάθμιση διοικητικών διαδικασιών, Επικοινωνία Σχολείου & Εκπαιδευτικού με μαθητές και γονείς, Ψηφιακά Εργαλεία για τη βέλτιστη
και στρατηγική διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού (12 εκ. ευρώ).