«Ανοίγει» μέσα στις επόμενες ημέρες ειδική πλατφόρμα
για να δοθεί επιταγή 200 ευρώ σε εκπαιδευτικούς: Μάλιστα, το voucher αυτό θα το πάρουν «διπλό» οικογένειες όπου και οι δύο
σύζυγοι ανήκουν στην εκπαιδευτική κοινότητα και θα μπορούν να το αξιοποιήσουν
ως ενιαίο ποσό για την αγορά ενός προϊόντος. Το voucher «εξαργυρώνεται» για την αγορά tablet, laptop ή
desktop. Δικαιούχοι είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως εισοδημάτων.
Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης
Μέσω του νέου προγράμματος
«Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» θα δοθούν voucher 200 ευρώ στους εκπαιδευτικούς
προκειμένου να εκσυγχρονίσουν το τεχνολογικό τους εξοπλισμό, ενώ
δικαιούχοι είναι σχεδόν 160.000 εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία
πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής το σχολικό έτος
2021-2022 (μόνιμοι και αναπληρωτές).
Ποια είναι η διαδικασία για την απόκτηση του voucher
Στους
δικαιούχους του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ» εντάσσονται και τα μέλη της
εκπαιδευτικής κοινότητας που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του Ιουλίου-Αυγούστου
2021.
Οι
εκπαιδευτικοί θα μπορούν να αποκτήσουν tablet, laptop ή desktop από τον
προμηθευτή της επιλογής τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κοινή Υπουργική
Απόφαση που αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα θα δίνει τη δυνατότητα σε ένα
ζευγάρι εκπαιδευτικών να διαθέσουν τα δύο κουπόνια των 200 ευρώ το σύνολο του
ποσού των 400 ευρώ δηλαδή, για την αγορά μιας συσκευής.
Με άλλα λόγια, ένα ζευγάρι
εκπαιδευτικών δεν υποχρεούται να διαθέσει τα δύο κουπόνια των 200 ευρώ που
δικαιούνται, για την αγορά δύο συσκευών tablet, laptop ή desktop.Θα
μπορούν να διαθέσουν το σύνολο του ποσού των 400 ευρώ, και τα δύο
κουπόνια δηλαδή, για την αγορά μιας συσκευής.
Ποιοι αποκλείονται από την επιταγή των 200 ευρώ
Οι εκπαιδευτικοί θα εισέρχονται
στην πλατφόρμα του προγράμματος με τους προσωπικούς κωδικούς taxisnet και θα
συμπληρώνουν τα στοιχεία που απαιτούνται για την αυτόματη ταυτοποίησή τους με
ψηφιακά μέσα. Κατόπιν, θα λαμβάνουν την επιταγή που δικαιούνται στο κινητό τους
τηλέφωνο, και θα μπορούν άμεσα να την χρησιμοποιήσουν, επιδεικνύοντας το
barcode που θα τους έχει αποσταλεί, σε κατάστημα της επιλογής τους.
Οι δικαιούχοι εκπαιδευτικοί δεν
είναι απαραίτητο να έχουν «έξυπνες» τηλεφωνικές συσκευές για να λάβουν το voucher
των 200 ευρώ για την αγορά τεχνικού εξοπλισμού. «Το barcode είναι ένας αριθμός
που θα εμφανίζεται και μέσα στην πλατφόρμα μόλις εκδοθεί το voucher, δεν είναι
απαραίτητο να τους έρχεται σε smartphone», διευκρινίζουν από το αρμόδιο
υπουργείο.
Προϋπόθεση για να καταστούν δικαιούχοι
της επιταγής των 200 ευρώ για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, είναι οι εκπαιδευτικοί να
διδάσκουν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και
ειδικής αγωγής το σχολικό έτος 2021-2022 (μόνιμοι και αναπληρωτές).
Αυτό πρακτικά σημαίνει, ότι τα στελέχη
εκπαίδευσης αποκλείονται από αυτή την παροχή, εκτός και αν παράλληλα
ασκούν και διδακτικό έργο. Οι εκπαιδευτικοί δηλαδή οι οποίοι είναι
αποσπασμένοι σε υπηρεσίες, Βουλευτές, υπουργούς κλπ, αποκλείονται από την
επιταγή αγοράς τεχνολογικού εξοπλισμού.
Αποκλείονται από την συγκεκριμένη
παροχή και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.
Τι λένε κυβερνητικά
στελέχη
Για την επέκταση της
δυνατότητας και σε εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν voucher για την
αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού λένε Κυβερνητικά στελέχη: «Η εξασφάλιση πρόσβασης κάθε εκπαιδευτικού στον δικό του τεχνολογικό
εξοπλισμό είναι ένα επιπλέον βήμα που θα συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό
της εκπαίδευσης, ο οποίος προωθείται συστηματικά από το 2019, με ένα
ολοκληρωμένο πλέγμα επενδύσεων. Με την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων του
Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, οι εκπαιδευτικοί πλέον θα έχουν περαιτέρω
δυνατότητα να χρησιμοποιούν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, να αξιοποιούν και
να συνδημιουργούν επιπλέον ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό συμβατό με τα νέα
προγράμματα σπουδών, καθώς και να επικοινωνούν με μαθητές και γονείς μέσω νέων
και ανανεωμένων ψηφιακών υπηρεσιών. Η πρόσβαση σε ατομικό τεχνολογικό εξοπλισμό
θα διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών και θα ενισχύσει το θετικό αποτέλεσμα
αυτών των μεγάλων επενδύσεων για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας».