Σε 15,6 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας Παπουτσάνης ABEE το 2015 έναντι 17,2 εκατ. ευρώ το 2014, παρουσιάζοντας μείωση 9%, λόγω της διακοπής συνεργασίας με πελάτη της εταιρείας στον τομέα «παραγωγή τρίτων για πελάτες» στο εξωτερικό.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, αφαιρούμενης της ως άνω διακοπείσας συνεργασίας, οι πωλήσεις του έτους είναι αυξημένες κατά 13,5% σε σχέση με το 2014, καλύπτοντας ήδη μεγάλο μέρος της απώλειας, χάρη σε νέες συνεργασίες και σε διεύρυνση των υφιστάμενων συνεργασιών κυρίως σε αγορές του εξωτερικού.
Οι εξαγωγές ανήλθαν σε 5,5 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 35,4% του συνολικού κύκλου εργασιών. Από το σύνολο του κύκλου εργασιών, το 24,3% αφορά πωλήσεις επωνύμων προϊόντων «ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ», το 29,9% πωλήσεις προς τη ξενοδοχειακή αγορά, και το υπόλοιπο 45,8% παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις.
Το μικτό κέρδος κατά τη χρήση 2015 ανήλθε σε 4,0 εκατ. ευρώ έναντι 3,9 εκατ. ευρώ τη χρήση 2014, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,3%, παρά την μείωση του κύκλου εργασιών. Το μικτό περιθώριο κέρδους (μικτό κέρδος προς κύκλο εργασιών) ανήλθε σε 25,8% το 2015 έναντι 22,9% το 2014. Η βελτίωση οφείλεται, σύμφωνα με την εταιρεία, στην σημαντική αύξηση παραγωγικότητας, στην αλλαγή του μίγματος πωλήσεων υπέρ προϊόντων με καλύτερα περιθώρια, αλλά και στην συνεχιζόμενη προσπάθεια ελέγχου και περιορισμού του παραγωγικού κόστους.
Τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε κέρδη 54,6 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 134,5 χιλ. ευρώ το 2014, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε ζημίες περίπου 415 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 68 χιλ. ευρώ το 2014. Οι φόροι επιβαρύνθηκαν από την αλλαγή του συντελεστή φόρου εισοδήματος από 26% σε 29%, που εφαρμόζεται για τα κέρδη της χρήσης 2015 και των επομένων. Οι φόροι ανήλθαν σε 469,6 χιλ. ευρώ και αφορούν αποκλειστικά σε αναβαλλόμενο φόρο και άρα δεν θα επιβαρύνει ταμειακά την εταιρεία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της Παπουτσάνης παραμένει η σημαντική δραστηριότητα της στο εξωτερικό, η οποία μάλιστα αναμένεται να αναπτυχθεί στο άμεσο μέλλον χάρη στη συνεχή διεύρυνση της συνεργασίας με πολυεθνική εταιρεία διανομής ξενοδοχειακών προϊόντων μέσω της οποίας τα προϊόντα της εταιρείας τοποθετούνται σε μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, στην επέκταση της ιδίας σειράς Olivia σε στρατηγικές αγορές αλλά και νέων συνεργασιών με βιομηχανικούς πελάτες του εξωτερικού.
Στόχος της διοίκησης της εταιρείας παραμένει η ενίσχυση του κύκλου εργασιών της, με παράλληλη διατήρηση ή και μείωση του παραγωγικού κόστους και των λειτουργικών εξόδων, προκειμένου να βελτιώσει την κερδοφορία της. Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016 αναμένεται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά περίπου 20%.