Περίπου 246 εκθέτες από 25 χώρες συμμετέχουν στην 2η διεθνή έκθεση φρέσκων φρούτων και λαχανικών «FRESKON» που διεξάγεται από τις 21 έως και τις 23 Απριλίου στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, όπως ανακοινώθηκε σε συνέντευξη τύπου.
«Η έκθεση καταγράφει αύξηση των μεγεθών της κατά 30% φέτος σε σχέση με πέρυσι και ήδη έχει μετατραπεί σε μια από τις σημαντικές εκθέσεις στο “καλεντάρι” της ΔΕΘ – Helexpo και μαζί με τις διεθνείς εκθέσεις Agrotica και Detrop καλύπτει πλήρως τον αγροδιατροφικό τομέα της χώρας», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση..
Μιλώντας επί του θέματος ο διευθύνων σύμβουλος της διοργανώτριας αρχής, Κυριάκος Ποζρικίδης τόνισε: «Η Freskon είναι πλέον ένα από τα πιο διεθνή γεγονότα του εθνικού εκθεσιακού φορέα, όπως αυτό επιβεβαιώνεται και από τις συμμετοχές των εκθετών στην έκθεση. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί περίπου 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων, συνεταιρισμών, αλλά και παραγωγών, με περίπου 350 ξένους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες, που θα έλθουν από 31 χώρες».
«Ακόμη από τους οργανωτές γνωστοποιήθηκε ότι τη φετινή Freskon θα την επισκεφτεί και μια σημαντική επιχειρηματική αποστολή από το Ιράν, που θα απαρτίζεται από εκπροσώπους 7 λιανεμπορικών αλυσίδων, καθώς και διακινητών φρέσκων φρούτων και λαχανικών, οι οποίοι αναζητούν εμπορικές συνεργασίες, αλλά και συμφωνίες σε επίπεδο μεταφοράς τεχνογνωσίας. Το ενδιαφέρον των Ιρανών, όπως ειπώθηκε αφορά, τόσο τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, όσο και σε συνεργασίες για σπόρους, φυτώρια, συσκευασίες, υδροπονία και βιολογικά προϊόντα. Δεν είναι ώριμες ακόμη οι συνθήκες για να κάνουμε σοβαρές δουλειές, αλλά μπορούμε να γνωριστούμε με αυτή τη μεγάλη ασιατική αγορά των 80 εκατομμυρίων καταναλωτών να πούμε μια καλημέρα και να βάλουμε τις βάσεις για συνεργασίες στο μέλλον. Ο στόχος είναι τα ελληνικά φρούτα και λαχανικά να καλύψουν κενά της ιρανικής αγοράς, απευθυνόμενα κυρίως στα υψηλά εισοδηματικά στρώματα, αλλά και μέσω του Ιράν σε άλλες γειτονικές αγορές», προστίθεται στη σχετική ανακοίνωση.
Μεταξύ άλλων ο κ.Ποζρικίδης αναφερόμενος στην ενότητα του FreshCom Market είπε: «Έχει ως βασική επιδίωξη να φέρει σε άμεση επαφή μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δίκτυα διανομής και επαγγελματίες του χώρου των πωλήσεων, με τους παραγωγούς από την Ελλάδα -όπως αναφέρθηκε το 80% των παραγωγών θα δώσει το παρόν στην έκθεση- δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να κλειστούν ακόμη και άμεσες συμφωνίες. Στο πλαίσιο αυτό έχει επιβεβαιωθεί ήδη η έλευση 15 λιανεμπορικών αλυσίδων από τα Βαλκάνια και την Ελλάδα, με τις οποίες θα γίνουν επιχειρηματικά ραντεβού και ο στόχος είναι στα επόμενα χρόνια να προσελκυστεί το ενδιαφέρον και των δυτικοευρωπαϊκών αλυσίδων».
Από την άλλη πλευρά ο συντονιστής της εκδήλωσης, Χρήστος Κατσάνος είπε ότι: «Στις παράλληλες εκδηλώσεις της έκθεσης κυρίαρχο ρόλο έχει το 1ο συνέδριο με θέμα τα Πράσινα Λαχανικά & το Σπαράγγι, το οποίο θα πλαισιωθεί από εξειδικευμένους ομιλητές από τη Γερμανία, το Βέλγιο και την Ιταλία. Θα παρουσιαστούν οι σύγχρονες διεθνείς τάσεις στα πράσινα λαχανικά και το σπαράγγι, ο ρόλος της συσκευασίας, οι καινοτόμες μορφές καλλιέργειας, οι απαιτήσεις των καταναλωτών, αλλά και τα προϊόντα εκείνα που δείχνουν να έχουν ένα ευοίωνο μέλλον».
Ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της ΔΕΘ-Helexpo, Αλέξης Τσαξιρλής από την πλευρά του επεσήμανε τις προοπτικές της FRESKON, σημειώνοντας πως “στόχος είναι να συμπεριληφθεί στις 5-6 μεγαλύτερες εκθέσεις του σχετικού κλάδου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η υλοποίηση της έκθεσης στη Θεσσαλονίκη έχει άμεση σχέση με την ανάπτυξη, με επίκεντρο την πόλη νέων εμπορικών δικτύων προώθησης των ελληνικών φρέσκων φρούτων και λαχανικών προς τις ξένες αγορές”.
Τέλος η project manager της έκθεσης FRESKON, Τόνια Νικολαΐδου ανέφερε ότι:«Η έκθεση συμβάλλει στην αύξηση της εξωστρέφειας του κλάδου και στην προσέγγιση νέων αγορών .Η έκθεση θα καλύψει συνολικά 12.000 τμ, δηλαδή τρία περίπτερα, ένα παραπάνω σε σχέση με πέρσι. Οι εκθέτες της προέρχονται από την Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία, Ολλανδία, Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καναδά, Ν. Αφρική, Ν. Ζηλανδία, Ολλανδία,Τουρκία και Φιλανδία. Να σημειωθεί πως όλες οι ποσότητες των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, που θα φέρουν οι εκθέτες στην Freskon, θα διατεθούν μετά το πέρας της έκθεσης στον φορέα «Χαμόγελο του Παιδιού».