«Στην τρίτη χαμηλότερη θέση στην Ε.Ε. βρίσκεται ο Έλληνας καταναλωτής, ως προς τον βαθμό εμπιστοσύνης του στις εξ αποστάσεως συμβάσεις. Το αρνητικό αυτό στοιχείο συνδέεται και με τις χαμηλές ψηφιακές επιδόσεις της Ελλάδας για το 2016 που ανακοινώθηκαν αυτές τις ημέρες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την κατατάσσουν στην 26η θέση της Ευρώπης των 28».
Αυτό σημείωσε η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη σε ομιλία της σε συνέδριο για τις ψηφιακές συναλλαγές.
Όπως τόνισε, με αυτά τα δεδομένα είναι προφανές ότι απομένουν πολλά που πρέπει να γίνουν στον τομέα αυτόν, ιδιαίτερα, μάλιστα, στο νέο τοπίο που έχει διαμορφωθεί στην πράξη για τις υπηρεσίες πληρωμών, μέσα από τη σύζευξη και τις συνέργιες των τραπεζικών δικτύων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
«Η κατάκτηση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή είναι το «κλειδί» για την προώθηση των ηλεκτρονικών πληρωμών και του ηλεκτρονικού εμπορίου γενικότερα. Παράλληλα είναι και κρίσιμο κριτήριο επιλογής αντισυμβαλλομένου για τον καταναλωτή» κατέληξε η ίδια στην ομιλία της και αναφέρθηκε στους παράγοντες που ενισχύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών όπως είναι η διαφάνεια στις κάθε είδους χρεώσεις, το σαφές και κατανοητό θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει όλο το φάσμα των κάθε είδους υπηρεσιών πληρωμών, οι αξιόπιστες εγγυήσεις ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών και επαρκούς προστασίας των προσωπικών του δεδομένων, οι κανόνες ίσης πρόσβασης των καταναλωτών στις υπηρεσίες, η μέριμνα για ειδικές κατηγορίες ευάλωτων καταναλωτών και η πληροφόρηση του ίδιου του καταναλωτή για τα μέτρα επιμέλειας και προστασίας που πρέπει να λαμβάνει κατά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές του.