Με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και πρόγραμμα μετατάξεων των εργαζομένων στον ΟΛΠ και στον ΟΛΘ επιχειρεί, κατά πληροφορίες, η κυβέρνηση να εκτονώσει την κατάσταση που έχει ενσκήψει από τις απεργίες στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Η κατάληψη χθες του κτιρίου διοίκησης του ΟΛΠ έφερε πολύ κοντά το ενδεχόμενο «μετάστασης» των προβλημάτων που έχουν προκληθεί στην κρουαζιέρα και στην ακτοπλοΐα, αφού η αδυναμία των αρμοδίων υπηρεσιών να εργαστούν θα καθιστούσε προβληματικό τον ελλιμενισμό και την πρόσδεση των ακτοπλοϊκών, και μάλιστα το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.
Αργά χθες το βράδυ αναμενόταν να παρουσιάσει ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας στους συνδικαλιστές την πρόταση της κυβέρνησης για παροχή στους εργαζομένους της ΟΛΠ Α.Ε. και της ΟΛΘ Α.Ε. δυνατότητας μετάταξης σε φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Καθημερινή, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ θα έχουν δικαίωμα δήλωσης συμμετοχής στο πρόγραμμα έως τα τέλη Ιουνίου του 2017 και προθεσμία υλοποίησης έως τα τέλη του 2017. Αντίστοιχα, οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ θα μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή έως τα τέλη Ιουνίου του 2018 και να μεταταχθούν έως τα τέλη του ιδίου έτους. Ομως δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί ούτε ο αριθμός των εργαζομένων που θα απορροφηθεί, ούτε το ύψος των αποδοχών που θα διασώσουν. Υπενθυμίζεται ότι στον ΟΛΠ απασχολούνται 1.121 εργαζόμενοι, με βάση τα στοιχεία για τη χρήση του 2015, και στον ΟΛΘ 420.
Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, στο τραπέζι έχει μπει και το ενδεχόμενο προγράμματος εθελουσίας εξόδου από τον ΟΛΠ, που θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από ίδια κεφάλαια, δεδομένου ότι το ταμείο της εταιρείας διαθέτει κεφάλαια υψηλότερα από αυτά που είχε όταν έγινε η πρόταση εξαγοράς από την Cosco, και τα οποία υποχρεούται το Δημόσιο να παραδώσει μαζί με την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
Πάντως οι πρώτες αντιδράσεις των εργαζομένων δεν είναι ενθαρρυντικές, αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, από το απόγευμα οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ μιλούσαν για νέα απεργία έως και την Τρίτη, και αναμενόταν η αντίδραση των συναδέλφων τους στον Πειραιά.
Αρνητική όμως ήταν και η αντίδραση παραγόντων της αγοράς, που καυτηρίαζαν το γεγονός πως εάν, π.χ., το 50% των εργαζομένων του ΟΛΠ μεταταχθεί στο Δημόσιο, τότε ο προϋπολογισμός του κράτους θα επιβαρυνθεί με περίπου 25 εκατ. ετήσιο μισθολογικό κόστος, δεδομένου ότι η ετήσια μισθοδοσία του ΟΛΠ ανέρχεται στα 50 εκατ. περίπου. «Αυτό σημαίνει ότι σε 15 χρόνια το Δημόσιο θα έχει πληρώσει στους μισθούς αυτών των εργαζομένων το σύνολο σχεδόν του τιμήματος που θα εισπράξει από την Cosco για το 67% των μετοχών του ΟΛΠ».