Της Σίσσυς Σταυροπιερράκου
Ένα έργο πνοής που διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και έρχεται να δώσει νέα ώθηση ανάπτυξης στη Δυτική Ελλάδα ,ο αυτοκινητόδρομος της Ιονίας Οδού προχωρά με γοργούς ρυθμούς από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Mε την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου θα συρρικνωθεί η απόσταση Αντίρριο – Ιωάννινα από τρεισήμισι ώρες σήμερα ,σε 1 ώρα και 40 λεπτά.
Ταυτόχρονα, η απόσταση Αθήνα – Ιωάννινα από 5 ώρες και 30 λεπτά θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.
Ταυτόχρονα, η απόσταση Αθήνα – Ιωάννινα από 5 ώρες και 30 λεπτά θα μειωθεί σε περίπου 4 ώρες σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.
Η Δυτική Ελλάδα με τη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας θα αναπτυχθεί οικονομικά και τουριστικά καθώς βελτιώνεται η προσβασιμότητα σε περιοχές με σημαντικό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Το μεγάλο στοίχημα για τον κατασκευαστή είναι η παράδοση της στην κυκλοφορία, όχι τον Αύγουστο του 2017 όπως είναι η συμβατική υποχρέωση, αλλά τον Μάρτιο, μαζί με το υπόλοιπο έργο. Σήμερα, η πρόοδος κατασκευής της Ιόνιας Οδού, που θα συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, ξεπερνάει το 77%, με τον αριθμό των εργαζομένων στο έργο να διαμορφώνεται 2.116 άτομα.
Από τη συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του οδικού άξονα ύψους 1,025 δισ. ευρώ, απορροφήθηκαν περίπου 790,1 εκατ. ευρώ (στοιχεία 31/5/2016), ήτοι το 77,09%.
«Είμαστε προσηλωμένοι στο στόχο της ολοκλήρωσης του έργου. Τηρώντας το χρονοδιάγραμμα επιτάχυνσης έως σήμερα δεν έχουμε αποκλίσεις. Θα πετύχουμε το στόχο της λειτουργικής ολοκλήρωσης του έργου έως τον Μάρτιο του 2017. Οι έως τώρα καθυστερήσεις αφορούν το δημόσιο και κυρίως τις απαλλοτριώσεις» τονίζει στο Enikonomia.gr ο κ.Στέλιος Πενθερουδάης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παραχώρησης της Ιόνιας Οδού.
Το μεγάλο στοίχημα για τον κατασκευαστή είναι η παράδοση της στην κυκλοφορία, όχι τον Αύγουστο του 2017 όπως είναι η συμβατική υποχρέωση, αλλά τον Μάρτιο, μαζί με το υπόλοιπο έργο. Σήμερα, η πρόοδος κατασκευής της Ιόνιας Οδού, που θα συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, ξεπερνάει το 77%, με τον αριθμό των εργαζομένων στο έργο να διαμορφώνεται 2.116 άτομα.
Από τη συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του οδικού άξονα ύψους 1,025 δισ. ευρώ, απορροφήθηκαν περίπου 790,1 εκατ. ευρώ (στοιχεία 31/5/2016), ήτοι το 77,09%.
«Είμαστε προσηλωμένοι στο στόχο της ολοκλήρωσης του έργου. Τηρώντας το χρονοδιάγραμμα επιτάχυνσης έως σήμερα δεν έχουμε αποκλίσεις. Θα πετύχουμε το στόχο της λειτουργικής ολοκλήρωσης του έργου έως τον Μάρτιο του 2017. Οι έως τώρα καθυστερήσεις αφορούν το δημόσιο και κυρίως τις απαλλοτριώσεις» τονίζει στο Enikonomia.gr ο κ.Στέλιος Πενθερουδάης διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας παραχώρησης της Ιόνιας Οδού.
Η Ιόνια Οδός είναι μήκους 196 χιλιομέτρων, με 19 ανισόπεδους κόμβους, 9 σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 3 κέντρα ελέγχου και συντήρησης, 33 Ανω και 100 Κάτω διαβάσεις και 19 τοίχους αντιστήριξης. Περιλαμβάνει 4 σήραγγες διπλού κλάδου και συγκεκριμένα της Κλόκοβας (2.950 μέτρα), της Μακύνειας (542 μέτρα), της Καλυδώνας (1.200 μέτρα) και της Αμπελιάς (900 μέτρα) καθώς και πέντε μεγάλες γέφυρες μεταξύ των οποίων του Μενιδίου (532 μέτρα), Τσαγκαρόπουλου (447 μέτρα) και Ευήνου ποταμού (260 μέτρα).
Η ΤΕΡΝΑ ολοκλήρωσε σε χρόνο ρεκόρ τη διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας δηλαδή ένα από τα πλέον δύσκολα σημεία του έργου για το οποίο υπήρχαν μάλιστα αμφιβολίες για την έγκαιρη ολοκλήρωση. Τα έργα στη σήραγγα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο και βρίσκονται ήδη στο 65% με τρεις βάρδιες εργασίας ολόκληρο το 24ωρο.
Η διάνοιξη της σήραγγας προς Ιωάννινα ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες, ενώ η διάνοιξη της σήραγγας προς Αθήνα “ξετρυπήθηκε” την Τρίτη 28 Ιουνίου 2016.
Η διάνοιξη της σήραγγας προς Ιωάννινα ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες, ενώ η διάνοιξη της σήραγγας προς Αθήνα “ξετρυπήθηκε” την Τρίτη 28 Ιουνίου 2016.
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του έργου κίναιδε η πιο γρήγορη διάνοιξη σήραγγας (τέτοιου μεγέθους) όχι μόνο όσον αφορά την διάνοιξη αλλά γενικότερα για την ολοκλήρωση της.
Το μεγάλο στοίχημα για τον κατασκευαστή είναι η παράδοση της στην κυκλοφορία, όχι τον Αύγουστο του 2017 όπως είναι η συμβατική υποχρέωση, αλλά τον Μάρτιο, μαζί με το υπόλοιπο έργο.
Ωστόσο αυτό ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί αν είναι απολύτως εφικτό και θα οριστικοποιηθεί, εφόσον οι εργασίες τρέχουν με τους ίδιους ρυθμούς και τους επόμενους μήνες.
Οι απαλλοτριώσεις εξακολουθούν να ταλανίζουν την ομαλή πρόοδο των εργασιών, αλλά δεν “απειλούν” την αποπεράτωση του οδικού άξονα.
Η μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ), η μετακίνηση δικτύων Υψηλής Τάσης και η άρνηση ιδιοκτητών προς απαλλοτρίωση εκτάσεων για οποιαδήποτε συμφωνία είναι ορισμένα από τα προβλήματα που συναντώνται σε ορισμένα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου.