Quantcast
Αγορά παγωτού: «Μάχες» για την… πίτα των 203 εκατ. ευρώ - enikonomia.gr
share

Αγορά παγωτού: «Μάχες» για την… πίτα των 203 εκατ. ευρώ

δημοσιεύτηκε:

Της ΜΑΙΡΗΣ Ι.
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ



Τα παγωτά αποτελούν το μεγάλο στοίχημα της γαλακτοβιομηχανίας τους
καλοκαιρινούς μήνες, αφού όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες, τόσο αυξάνονται και
οι πωλήσεις τους. Τα αγαπημένα επιδόρπια
μικρών και μεγάλων αποτελούν μία αγορά της τάξης των 203 εκατ. ευρώ, με τις
πωλήσεις τους, ως επί το πλείστον, να πραγματοποιούνται την περίοδο, που
διαρκεί από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο.


Παρόλο, που η φετινή σεζόν ξεκίνησε με συγκρατημένες πωλήσεις το Μάιο,
λόγω των χαμηλών για την εποχή θερμοκρασιών, ωστόσο ο Ιούνιος «κύλησε» καλύτερα
και οι πωλήσεις συνεχίζουν και τον Ιούλιο να κινούνται ανοδικά. Συγκεκριμένο, τον περασμένο Μάιο, ο όγκος των
πωλήσεων μειώθηκε κατά 22% σε σχέση με τον περυσινό αντίστοιχο μήνα, ενώ σε
αξία καταγράφηκε μείωση της τάξης του 3% (εξαιτίας της αύξησης των τιμών του
ΦΠΑ από 13% σε 24%).


Από την πλευρά τους οι ελληνικές εταιρείες, έχουν επιδοθεί σε έναν
αγώνα για να ενισχύσουν τη γκάμα των γεύσεων και τα μερίδιά τους στην εγχώρια
αγορά, ενώ αναζητούν διέξοδο και στο εξωτερικό.
Στην εγχώρια αγορά, όσο κι αν προσπάθησαν στο παρελθόν, με διάφορες
καμπάνιες, να καθιερώσουν το παγωτό ως έδεσμα που μπορεί να καταναλωθεί καθ’
όλη τη διάρκεια του χρόνου, εν τούτοις, τελικά το παγωτό στην Ελλάδα
εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται «εποχιακό» προϊόν, που η κατανάλωσή του έχει
ταυτιστεί με τους ζεστούς μήνες του καλοκαιριού.


Σύμφωνα με την Nielsen Company,
– που εξειδικεύεται στην παροχή πληροφοριών μάρκετινγκ – η αγορά των
τυποποιημένων και επώνυμων παγωτών, ανέρχεται στα 203 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς που κατέχουν οι
εταιρείες, σύμφωνα πάλι με την Nielsen,
αυτά διαμορφώνονται ως εξής: Nestle
29%, Εβγα 22,7%, Algida
19,6%, Kri Kri
11% και λοιποί 3,4%.


Αξίζει να αναφερθεί ότι όλο και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς αποκτούν τα
παγωτά ιδιωτικής ετικέτας (private labels),
το μερίδιο των οποίων ανέρχεται στο 14,3%. Τελευταία, μάλιστα παρατηρείται
στροφή των καταναλωτών σε πιο οικονομικές συσκευασίες (οικογενειακά παγωτά και
πολυσυσκευασίες), οι οποίες πωλούνται κυρίως από τα σούπερ μάρκετ. Έτσι, ωφελημένα από την τάση αποδεικνύονται
τα σούπερ μάρκετ, τα οποία σταδιακά αυξάνουν τη συμμετοχή τους στη συνολική
αξία της αγοράς, έναντι των μικρών σημείων πώλησης.







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.