Quantcast
Απάντηση Πιτσιόρλα στη Ρωσική RZD για τις κατηγορίες περί ευνοϊκής μεταχείρισης της Ferrovie - enikonomia.gr
share

Απάντηση Πιτσιόρλα στη Ρωσική RZD για τις κατηγορίες περί ευνοϊκής μεταχείρισης της Ferrovie

δημοσιεύτηκε:

Στις κατηγορίες του επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων περί ευνοϊκής
μεταχείρισης των Ιταλών στον διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, απαντά με επιστολή του ο
πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας.


Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του προς τον Oleg Belozerov,
οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) γνώριζαν εξ αρχής το πλαίσιο, τις προϋποθέσεις
και τις παραμέτρους του διαγωνισμού και είχαν πλήρη πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία
για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ιδιωτικοποίησή της.


Επομένως, τονίζει ότι η διαδικασία που κατέληξε στην ανακήρυξη της
Ιταλικής Ferrovie ως τον νικητή, ήταν καθ’ όλα διαφανής.


Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι από το 2013 έως τον Ιούλιο του 2016,
διάστημα κατά το οποίο η RZD συμμετείχε στους διαγωνισμούς για την
αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ρωσική εταιρεία διέθετε πλήρη γνώση για τις
προϋποθέσεις, τους όρους και τους περιορισμούς της ιδιωτικοποίησης, οι οποίοι
παρέμειναν ίδιοι κατά τη διάρκεια όλων των διαγωνιστικών διαδικασιών. Επίσης,
διέθετε πλήρη πρόσβαση σε όλο το πληροφοριακό υλικό που βρισκόταν στο εικονικό
data room της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις των υπόλοιπων
συμμετεχόντων.


Ακόμη, συμμετείχε στις παρουσιάσεις της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2014
και το 2016, όπως και στις επιτόπιες επισκέψεις. Επιπλέον, κατέθεσε σχόλια κατά
τη σχεδόν τριετή περίοδο διαβουλεύσεων, για σημαντικά ζητήματα της
ιδιωτικοποίησης, όπως σημαντικές εμπορικές συμβάσεις. (για τη συντήρηση του
σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού)


Επίσης, είχε πλήρη πρόσβαση και συχνή επικοινωνία με τη συμβουλευτική
ομάδα του ΤΑΙΠΕΔ.


Ακόμη, στελέχη της RZD συναντήθηκαν με αξιωματούχους της ελληνικής
κυβέρνησης και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ σε Ελλάδα και Ρωσία. Επιπλέον, ενημερώθηκε
επακριβώς για τους περιορισμούς που καθιστούσαν αδύνατη την ικανοποίηση
συνθηκών, που είχαν τεθεί από τη RZD ως προϋποθέσεις για τη συμμετοχή τους στο
διαγωνισμό. Επίσης, ήταν πλήρως ενήμερη, ότι η δημοπράτηση του ΟΛΘ, της
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ υπήρξαν τρεις διακριτές, ξεχωριστές και μοναδικές
διαδικασίες, που δεν θα μπορούσαν να ενοποιηθούν σε ένα διαγωνισμό.


Τέλος, ήταν πλήρως ενήμερη, ότι η ανοιχτή, διεθνής πλειοδοτική
διαδικασία για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπήρξε μία πλήρως διαφανής διαδικασία,
που διεξήχθη σε πλήρη αρμονία με τους νόμους της Ελλάδας και της ΕΕ.


“Η παραπληροφόρηση και οι αναληθείς πληροφορίες που έχουν ως
αποτέλεσμα κατηγορίες ή υπόνοιες περί ευνοϊκής μεταχείρισης υποψηφίων δημόσιου
διαγωνισμού είναι ιδιαίτερα επιζήμιες για την υπόληψη της Ελλάδας ως επενδυτικό
προορισμό, αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ και του προγράμματος ιδιωτικοποίησης”
αναφέρει ο κ. Πιτσιόρλας ζητώντας την “αποκατάσταση της αλήθειας”.


Την αποστολή της επιστολής προκάλεσαν οι δηλώσεις του κ. Belozerov στο
Interfax, ότι “οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι δεν είχαν την εικόνα που ήθελαν,
για να ολοκληρώσουν την ανάλυση, ενώ οι Ιταλοί εξ όσων γνωρίζουμε, υπέβαλαν
προσφορά, η οποία διέφερε από τους όρους που είχαν τεθεί”.


Ο κ. Belozerov υποστήριξε ακόμη, ότι “ζητήσαμε μια σειρά από
πρόσθετες προϋποθέσεις” και πρόσθεσε ότι “ως εκ τούτου θα δούμε το
πώς θα τελειώσει αυτή η κατάσταση, την οποία παρακολουθούμε προσεκτικά”.


Καταλήγοντας είπε, ότι “είχα συζητήσεις με τον Ιταλό ομόλογό μου,
πριν από την υποβολή προσφοράς και το πρόβλημα ήταν κοινό για όλους μας, δηλαδή
η έλλειψη ενημέρωσης”.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.