Με ιλιγγιώδεις ρυθμούς ξεκίνησε και εξελίσσεται στον ελληνικό άξονα η κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) από τα σύνορα του Εβρου, κοντά στην περιοχή των Κήπων, και ήδη έχει καλύψει σχεδόν τη μισή διαδρομή του Νομού Εβρου.
Από τις αρχές Αυγούστου μέχρι τώρα, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Εβρου, Δημήτρη Πέτροβιτς, ο οποίος παρακολουθεί όλη την πορεία του έργου και είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από πρώτο χέρι από τα στελέχη του ΤΑΡ σε επισκέψεις που πραγματοποίησε στα εργοτάξια της περιοχής, οι εργασίες κάλυψαν ήδη μια διαδρομή σε μήκος 30 χιλιομέτρων από τα 67 συνολικά που θα διασχίζει ο αγωγός στο γεωγραφικό τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Εβρου.
Το σήμα εκκίνησης της κατασκευής του μεγάλου έργου στον ελληνικό άξονα, από τους Κήπους του Εβρου στα ελληνοτουρκικά μέχρι την Ιεροπηγή Καστοριάς στα ελληνοαλβανικά σύνορα, δόθηκε τον περασμένο Μάιο, στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και εκπροσώπων των χωρών του νοτίου διαδρόμου.
Στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης ξεκίνησε αρχικά από τον Μάιο και συνεχίζεται η μεταφορά και αποθήκευση των χαλύβδινων σωληναγωγών, γωνιών κ.λπ.
Και από τις αρχές Αυγούστου ξεκίνησε με εντατικούς ρυθμούς και η διάνοιξη της τάφρου όπου θα τοποθετηθεί ο αγωγός, ενώ κατά μήκος αυτής τοποθετούνται οι σωληναγωγοί και γίνονται οι εργασίες λύγισης και συγκόλλησης, ώστε στη συνέχεια να αρχίσει να μπαίνει στο υπέδαφος και να καλυφθεί. Στον Εβρο λειτουργούν σήμερα ο Κεντρικός Σταθμός Διαλογής στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπου καταφθάνουν οι σωληναγωγοί, εξαρτήματα κ.λπ., ο Μηχανολογικός Σταθμός και η Ζώνη Εργασίας σε μήκος δεκάδων χιλιομέτρων, όπως μας είπε ο κ. Πέτροβιτς.
«Το συνολικό μήκος του αγωγού στην περιφέρειά μας -από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι και την Καβάλα- θα είναι 186 χιλιόμετρα και στο κατασκευαστικό σκέλος, που θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια, θα απασχοληθούν περίπου 600 άτομα. Από αυτούς το 50%, σύμφωνα με την ενημέρωση που έχουμε από την εταιρεία, θα προέρχεται από την τοπική κοινωνία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης», ανέφερε. Ο ίδιος ο περιφερειάρχης, Γιώργος Παυλίδης, παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης του έργου, με γνώμονα το μέγιστο όφελος για την περιοχή και τους πολίτες και υπάρχει πολύ καλό κλίμα συνεργασίας, ώστε να επιλύονται τα όποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν.
Το συνολικό μήκος του αγωγού στον ελληνικό άξονα θα είναι 550 χιλιόμετρα, ενώ μέχρι την Ιταλία, μαζί με το υποθαλάσσιο τμήμα της Αδριατικής, θα είναι συνολικά 878 χιλιόμετρα. Οι χερσαίοι σωληναγωγοί κατασκευάζονται, σύμφωνα με το Έθνος, στο μεγαλύτερο μέρος από την ελληνική εταιρεία Σωληνουργία Κορίνθου για μια διαδρομή 495 χιλιομέτρων.
Η γερμανική εταιρεία Salzgitter Mannesmann International GmbH κατασκευάζει επίσης σωληναγωγούς για μήκος 270 χιλιομέτρων, καθώς και τις γωνίες θερμής έλασης. Ο ελληνικός άξονας περιλαμβάνει την κατασκευή δύο κεντρικών σταθμών διαλογής στην Καβάλα σε μια έκταση 80 στρεμμάτων και στη Θεσσαλονίκη σε μια έκταση 90 στρεμμάτων. Ο αγωγός που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν και την Κασπία Θάλασσα μέχρι τις χώρες της ΕΕ προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να αρχίσει να λειτουργεί το 2020.