Quantcast
Κερδισμένοι και χαμένοι από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 - enikonomia.gr
share

Κερδισμένοι και χαμένοι από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017

δημοσιεύτηκε:

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]



Ριζικά αναμένεται να αλλάξουν τα Τέλη Κυκλοφορίας των
αυτοκινήτων το 2017 με ευχάριστες εκπλήξεις για όσους έχουν αυτοκίνητα 10ετίας
και δυσάρεστα νέα για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με μικρότερη ηλικία.


Ο στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι διπλός καθώς με τα
νέα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα επιχειρήσουν να «δελεάσουν» τους περίπου 1 εκατ.
ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να τα επαναφέρουν στην κυκλοφορία από την «ακινησία» ενώ
από την άλλη μεριά να πληρώνουν περισσότερα χρήματα οι ιδιοκτήτες ακριβών
αυτοκινήτων που ξεφεύγουν από την «τσιμπίδα» της εφορίας…


Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr το οικονομικό
επιτελείο εξετάζει την μείωση σε ποσοστό από 5% έως και 40% στα Τέλη
Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων με 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2006.


Την επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 στα αυτοκίνητα με 1η
Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 αλλά και αναπροσαρμογές στα ποσά
που αναλογούν ανά κατηγορία εκπομπών ρύπων.


Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που
υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα για το 2016 ήταν τριών ταχυτήτων
καθώς υπήρχαν διαφορετικές χρεώσεις ανάλογα με την 1η Άδεια
Κυκλοφορίας του οχήματος.


Τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 για οχήματα με 1η Άδεια
Κυκλοφορίας έως 31/12/2000 κυμαίνονταν από 25 έως και 1.230 ευρώ.


Στα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από
1/1/2001 έως και 31/12/2005 τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 αυξάνονται λίγο στις κατηγορίες
αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω και ανέρχονταν από 630 έως και
1.260 ευρώ.


Στα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας από 1/1/2006
έως 31/10/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας ήταν ακριβότερα στα αυτοκίνητα με κινητήρες
από 1.358 κ.εκ. και άνω και ανέρχονταν από 255 έως και 1.380 ευρώ.


Στα υπόλοιπα αυτοκίνητα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας
από 1/11/2010 τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονταν με τους ρύπους και το κόστος
ανά γραμμάριο ανέρχονταν από 0,90 έως και 3,72 ευρώ.


Σύμφωνα με το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό
επιτελείο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 με βάσει τον κυβισμό του κινητήρα θα
μειωθούν σε ποσοστό από 5% έως και 40% με στόχο την επανακυκλοφορία των
αυτοκινήτων που βρίσκονται σε φορολογική «ακινησία» ή κινούνται παράνομα χωρίς
οι ιδιοκτήτες τους να καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας.


Σε σύνολο περίπου 1 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε
φορολογική «ακινησία» μόλις τα 50.000 οχήματα έχουν ηλικία από 0 έως και 5 έτη
ενώ όλα τα υπόλοιπα έχουν ηλικία από 6 έως και πάνω από 20 χρόνια. Μάλιστα τα
αυτοκίνητα που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες κυκλοφορίας με ηλικία άνω των 20
ετών υπερβαίνουν τις 400.000 μονάδες.


Οι εκπτώσεις που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο στα
Τέλη Κυκλοφορίας με βάσει τον κυβισμό θα είναι μικρές στα οχήματα με κινητήρες
έως και 1.800 κ.εκ. και θα αγγίζουν το 40% στα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου
κυβισμού.


Ειδικότερα στα αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.357 κ.εκ. το
οικονομικό επιτελείο δεν προτίθεται να αλλάξει κάτι στο ύψος των Τελών
Κυκλοφορίας 2017 τα οποία ανέρχονται από 22 έως και 135 ευρώ. Ο λόγος που το
οικονομικό επιτελείο δεν θέλει να αλλάξει κάτι στα συγκεκριμένα Τέλη
Κυκλοφορίας έχει να κάνει με το αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν και
καταβάλουν Τέλη ο οποίος ξεπερνά τα 2,2 εκατ. αυτοκίνητα!


Στην αμέσως επόμενη κατηγορία των οχημάτων με κινητήρες από
1.358 έως και 1.548 κ.εκ. το κόστος των Τελών ανέρχονταν από 225 έως 255 ευρώ.
Το οικονομικό επιτελείο προσανατολίζεται να υπάρχει έκπτωση 5% οπότε το τελικό
ποσό να κυμανθεί μεταξύ 213 έως 242 ευρώ. Ο αριθμός των αυτοκινήτων που ανήκουν
στην συγκεκριμένη κατηγορία και οι ιδιοκτήτες τους καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας
ανέρχονται σε περίπου 900.000 οχήματα.


Στην αμέσως επόμενη κατηγορία οχημάτων με κινητήρες από
1.549 έως και 1.928 κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν από 250 έως και
320 ευρώ. Το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας 2017
σε ποσοστό έως και 10% με αποτέλεσμα το ύψος το Τελών για την επόμενη χρονιά να
ανέρχεται από 225 έως και 288 ευρώ.


Οι μεγάλες εκπτώσεις σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου
Οικονομικών έρχονται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω.


Ειδικότερα στα οχήματα με κινητήρες από 1.929 έως και 2.357
κ.εκ. τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 κυμάνθηκαν από 615 έως και 690 ευρώ. Σύμφωνα με
το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αναμένεται να
κυμανθεί από 492 έως και 552 ευρώ.


Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 2.358 έως και 3.000 κ.εκ. τα
Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν μεταξύ 820 έως και 920 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο
σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 στα συγκεκριμένα ΙΧ θα κυμανθούν από 580 έως
και 644 ευρώ.


Στα ΙΧ με κινητήρες από 3.001 έως και 4.000 κ.εκ. τα Τέλη
κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν μεταξύ 1.025 έως και 1.150 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο
σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα κυμανθούν μεταξύ 666 έως και 750 ευρώ.


Στην τελευταία κατηγορία που αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες
από 4.001 κ.εκ. και άνω τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανήλθαν από 1.230 έως και
1.380 ευρώ. Σύμφωνα με το νέο σχέδιο τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 θα κυμανθούν
μεταξύ 740 έως και 830 ευρώ.


Να υπενθυμίσουμε πως οι τα οχήματα με κινητήρες από 2 λίτρα
και άνω που κυκλοφορούν και οι ιδιοκτήτες του καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας
ανέρχονται σε περίπου 82.000.





Τέλη Κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους στα ΙΧ με 1η άδεια από
1/1/2007



Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο σχεδιασμός του οικονομικού
επιτελείου για τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 με βάση τις εκπομπές CO2 τα οποία όπως είχε αποκαλύψει το Enikonomia
στις 2 Ιουλίου 2016 θα αλλάξουν ριζικά.



Ειδικότερα τo αρχικό το αρχικό σχέδιο για τα Τέλη
Κυκλοφορίας 2017 της Ειδικής Επιτροπής που έχει συσταθεί από το υπουργείο
Οικονομικών και ασχολείται με την φορολογία στα αυτοκίνητα καθώς η επέκταση των
Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε οχήματα με 1η Άδεια από την
1η/1/2003 βρήκε αντίθετους τόσο τους εισαγωγείς και εμπόρους όσο και στελέχη
του οικονομικού επιτελείου καθώς εκτιμούν πως θα έχει τα αντίθετα από τα
προσδοκώμενα αποτελέσματα.



Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr, το
οικονομικό επιτελείο έδωσε σαφείς εντολές στην Ειδική Επιτροπή για περιορισμό
της επέκτασης των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές CO2 σε αυτοκίνητα που
έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά από την 1η/1/2007 αντί της 1ης/1/2003
περιορίζοντας τον αριθμό των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που θα επηρεαστούν σε πάνω
από 1 εκατ. από 3 εκατ. που περιελάμβανε το αρχικό σχέδιο.



Μάλιστα στο στόχαστρο αρκετών μελών του οικονομικού
επιτελείου έχει εισέλθει η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο
Οικονομικών καθώς το απέτυχε παταγωδώς το πρώτο επίτευγμά της που αφορά στο νέο
τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που είχε ως αποτέλεσμα το «πάγωμα» των
εκτελωνισμών καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και
των δημοσίων εσόδων!



Ωστόσο η επέκταση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα με 1η
Άδεια Κυκλοφορίας από την 1η/1/2007 εγκυμονεί κινδύνους καθώς τότε τα
αυτοκίνητα που παράγονταν σε ήταν και τόσο «καθαρά» σε σχέση με τα τωρινά με
αποτέλεσμα κάποιοι να δουν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2017 να ανέρχονται σε
απίστευτα υψηλά επίπεδα ακόμη και αν πλήρωναν χαμηλά ποσά λόγω του κυβισμού του
κινητήρα.



Ειδικότερα σε αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2007 και
κυβισμό 1,3 λίτρου τα Τέλη Κυκλοφορίας 2016 ανέρχονταν σε μόλις 135 ευρώ ενώ με
βάση τις εκπομπές ρύπων τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονται σε 426.3 ευρώ! Η
αύξηση υπολογίζεται σε 215,7%!



Πιέστε για να δείτε τους αναλυτικούς πίνακες του
Enikonomia.gr με τις αλλαγές στα Τέλη Κυκλοφορίας που προκύπτουν από τις
εκπομπές ρύπων και όχι από τον κυβισμό του κινητήρα.


Όσον αφορά στα ποσά που απορρέουν τα Τέλη Κυκλοφορίας με
βάση τις εκπομπές CO2 ανέρχονται
από 0,90 ευρώ έως και 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο ανάλογα με τις συνολικές εκπομπές
ρύπων. Ωστόσο στο στόχαστρο του οικονομικού επιτελείου έχουν εισέλθει τα
αυτοκίνητα με εκπομπές κάτω των 90 γρ. CO2 των οποίων τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2016 ήταν «μηδενικά» και
εξετάζεται το όριο των «μηδενικών» Τελών να μειωθεί στα 85 ή 80 γραμμάρια CO2. Παράλληλα αυξήσεις εξετάζονται στους συντελεστές των ποσών για εκπομπές CO2 από 161 γρ. CO2 και άνω…




Τεκμήρια – Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης



Ένα ακόμη πεδίο που το οικονομικό επιτελείο θα αλλάξει
ριζικά τα δεδομένα αφορά στα Τεκμήρια Διαβίωσης και κατ’ επέκταση στο Φόρο
Πολυτελούς Διαβίωσης.



Ειδικότερα το ΥΠΟΙΚ εξετάζει να αποσυνδέσει τα τεκμήρια διαβίωσης
από τον κυβισμό του οχήματος και να τον συνδέσει με την Αξία Λιανικής των
οχημάτων.



Σύμφωνα με πληροφορίες τα τεκμήρια διαβίωσης είναι
«τσουχτερά» για αυτοκίνητα με Αξία Λιανικής προ Φόρων πάνω από 17.000 ευρώ όπως
επίσης και το Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ
3-5% ενώ στα αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων πάνω από 20.001 ευρώ το
ποσοστό εξετάζεται να ανέλθει μεταξύ 8-10%.



Επίσης στο «στόχαστρο» του ΥΠΟΙΚ έχουν εισέλθει και τα
εταιρικά αυτοκίνητα, όσον αφορά στο Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης τα οποία μέχρι
σήμερα σε ένα στόλο οχημάτων που διαθέτει μια εταιρεία επιβάλλεται ο
συγκεκριμένος φόρος μόνο σε ένα από οχήματα που διαθέτει τον μεγαλύτερο κυβισμό
και όχι στο σύνολο των οχημάτων που κανονικά θα έπρεπε να επιβάλλεται Φόρος
Πολυτελούς Διαβίωσης.



Οσον αφορά στις μειώσεις των ποσών τόσο για τα Τεκμήρια
Διαβίωσης όσο και για το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης το οικονομικό επιτελείο
εξετάζει να μειώνεται κάθε χρόνο σε ποσοστό από 10% έως και 20% ανάλογα με την
Αξία Λιανικής και σε βάθος 5ετίας ή 8ετίας να μην επιβάλλεται.






share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.