Γόνιμη χαρακτήρισε τη σημερινή συνάντηση της τριμερούς επιτροπής στο υπουργείο Μεταφορών ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) Χρήστος Στεφανίδης και μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, είπε χαρακτηριστικά, “έγινε ένας εποικοδομητικός διάλογος, με χαμηλούς τόνους και όλοι οι συμμετέχοντες έδειξαν σαφή τη διάθεσή τους να εντοπιστούν τα ζητήματα και να βρεθούν οι λύσεις αναφορικά με τις οφειλές του δημοσίου στον οργανισμό”.
Κατά τον ίδιο, στη σημερινή συνάντηση συμμετείχαν υψηλόβαθμα στελέχη των υπουργείων Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ενώ όπως μας επισήμανε “στη λήξη της συνάντησής μας, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη εβδομάδα. Ακόμα, δεν έχει οριστεί η ακριβής ημερομηνία, περιμένουμε να μας καλέσουν, αφού πρώτα εξετάσουν ενδελεχώς τα έγγραφα που τους παραθέσαμε”.
Όπως μας υπογράμμισε ο Χρήστος Στεφανίδης, η πλευρά του ΟΑΣΘ προσήλθε στη σημερινή συνάντηση απόλυτα προετοιμασμένη, με ολοκληρωμένη, τεκμηριωμένη και κοστολογημένη πρόταση, μέσω της οποίας, “με θετικό τρόπο και μέσω αποτελεσματικής και ελπίζουμε σύντομης διαβούλευσης, θα συμβάλλει στην εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης, αποδεκτής από τον ΟΑΣΘ, τους εργαζόμενους και τους φορείς της Θεσσαλονίκης, αλλά και από το ελληνικό δημόσιο, προς όφελος των εξυπηρετούμενων πολιτών του νομού Θεσσαλονίκης”.
Υπενθυμίζεται ότι ο οργανισμός, έχει υποβάλλει στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τις προτάσεις του για τα οφειλόμενα του ελληνικού δημοσίου προς τον οργανισμό, ενώ τονίζεται ότι ο ΟΑΣΘ. για τις μοναδικές απαιτήσεις που έχει προσφύγει στο Διαιτητικό Δικαστήριο, είναι για ποσό 15.655.952,98 ευρώ της χρήσης 2014.
Για τις απώλειες εσόδων από τις χρήσεις 2015 και 2016, περίοδο κατά την οποία είναι υπουργός ο Χρήστος Σπίρτζης, ο Χρήστος Στεφανίδης μας επανέλαβε ότι ο ΟΑΣΘ προσπαθεί να καλύψει τις απώλειες των εσόδων του, “μόνο μέσω υπομνημάτων προς το Ελληνικό Δημόσιο (δια του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών – Δικτύων) και προς τα υπουργεία Παιδείας – Έρευνας – Θρησκευμάτων και Εργασίας – Κοινωνικής Ασφάλισης – Κοινωνικής Αλληλεγγύης που είναι τα αρμόδια για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής και που κατ’ εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 30 του ν. 4313/2014 (ΦΕΚ 261Α΄/17.12.2014) θα έπρεπε να καταβάλλουν στον οργανισμό τις απώλειες εσόδων, για τις χρήσεις 2015 και 2016, από την ασκούμενη κοινωνική πολιτική (μειωμένα μαθητών, φοιτητών, πολυτέκνων, άνω των 65 ετών, ΑμεΑ και δωρεάν σε ΑμεΑ και από 2.7.2015 σε ανέργους)”, υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Άμεσα αναμένεται η ΚΥΑ
Ειδικότερα για το θέμα του ΦΠΑ, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ μας είπε, “πραγματικά οι συμμετέχοντες του υπουργείου Οικονομικών, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αναμένεται άμεσα η ΚΥΑ που θα ρυθμίζει το συγκεκριμένο ζήτημα, που έχει κοστίσει στον ΟΑΣΘ 17 εκατ. ευρώ. Παίρνω με 13% και αποδίδω με 24%”.
Όπως ανέφερε η διοίκηση του ΟΑΣΘ, με αποφάσεις της κυβέρνησης αυξήθηκε ο ΦΠΑ από 13% που ίσχυε όταν εκδόθηκε η ΚΥΑ (Αύγουστο 2014), μέσω της οποίας όλα τα οικονομικά μεγέθη είχαν υπολογιστεί με τον τότε ισχύοντα, αλλά δεν αναπροσαρμόσθηκαν με τον αυξημένο ΦΠΑ του 23% από 20.7.2015 και 24% από 1.6.2016. “Η μεταβολή αυτή, προκάλεσε το αποτέλεσμα ο ΟΑΣΘ να έχει στερηθεί για τις χρήσεις 2015 και 2016 (έως σήμερα), έσοδα που κατά νόμο δικαιούται ποσού 16.844.845,05 ευρώ (ποσό 10.848.715,02 ευρώ από την εισπραττόμενη αντισταθμιστική καταβολή και ποσό 5.996.130,03 ευρώ από τα εισπραττόμενα έσοδα)”, αναφέρεται και σε πρόσφατη ανακοίνωση του ΟΑΣΘ.