Επιστήμονες της Google κατάφεραν να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα το οποίο χρησιμοποιεί τη «βασική λογική» με σκοπό να μάθει πώς να περιηγείται στο Μετρό του Λονδίνου.
Οι επιστήμονες εικάζουν ότι στο μέλλον μια παρόμοια προσέγγιση θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για την ανάπτυξη εικονικών βοηθών οι οποίοι θα είναι σε θέση να εξερευνούν αμέσως το Διαδίκτυο και να απαντούν σε ερωτήσεις ή να δίνουν οδηγίες με ακρίβεια.
Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί ένα από τα πρώτα που συνδυάζουν την εξωτερική μνήμη με μια προσέγγιση που ονομάζεται «Βαθιά Μάθηση» (Deep Learning), κατά την οποία το πρόγραμμα «μαθαίνει» πώς να εκτελεί εργασίες ανεξάρτητα από το πώς έχει προγραμματιστεί από τον άνθρωπο.
Η Βαθιά Μάθηση πρόσφατα αναδείχτηκε πιο αποτελεσματική σε σχέση με άλλες στρατηγικές υπολογιστών σε εργασίες, όπως η μετάφραση γλωσσών και η αναγνώριση εικόνων και ομιλίας. Ωστόσο, μέχρι τώρα, η τεχνική αυτή είχε γενικά κακές επιδόσεις σε οποιαδήποτε εργασία στην οποία απαιτείται μια συνολική στρατηγική, όπως η πλοήγηση ή η «κατανόηση» της πραγματικής ουσίας ενός κειμένου.
Το πρόγραμμα της Google κατάφερε να το πετύχει αυτό με την προσθήκη εξωτερικής μνήμης, σχεδιασμένη για την προσωρινή αποθήκευση σημαντικών κομματιών πληροφοριών στις οποίες μπορεί να ανατρέξει όταν αυτό είναι απαραίτητο.
Ο ‘Αλεξ Γκρέιβς, ερευνητής στο Google DeepMind στο Λονδίνο και επικεφαλής του έργου, δήλωσε στην ιστοσελίδα Phys.org ότι το έργο αυτό σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης έξυπνων μηχανημάτων.
«Είμαι επιφυλακτικός στο να πω με σιγουριά ότι έχουμε δημιουργήσει ένα μηχάνημα που διαθέτει λογική. Έχουμε στα χέρια μας ένα μηχάνημα το οποίο έχει βελτιωμένη μνήμη -ένα διαφορετικό είδος μνήμης που πιστεύουμε ότι αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη λογική».
Ωστόσο, πληθώρα καταξιωμένων επιστημόνων έχουν προειδοποιήσει για την απειλή που μπορεί να προβάλει στους ανθρώπους η Τεχνητή Νοημοσύνη. Ο Στίβεν Χόκινς έχει προειδοποιήσει ότι «όταν οι άνθρωποι αναπτύξουν την Τεχνητή Νοημοσύνη, αυτή θα απογειωθεί και θα επανασχεδιάζεται μόνη της με ταχείς ρυθμούς».