Εντείνεται η πολιτική αντιπαράθεση για το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης
των αυτοκινητοδρόμων στη Γερμανία, με τον υπ. Οικονομικών Σόιμπλε να τάσσεται
υπέρ και τον αντικαγκελάριο Γκάμπριελ να θέτει βέτο.
Ο υπουργός Οικονομίας και αντικαγκελάριος Ζίγκμαρ Γκάμπριελ έβαλε προς
το παρόν φραγμό στα σχέδια ιδιωτικοποίησης των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Süddeutsche Zeitung, το υπουργείο
Οικονομίας διατύπωσε επιφυλάξεις έναντι της προβλεπόμενης αναθεώρησης του
Συντάγματος. «Δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία», δήλωσε χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος
τύπου του υπουργείου.
Με τη νέα τροπή όσον αφορά τα σχέδια ιδιωτικοποίησης εντείνεται ακόμη
περισσότερο η σχετική διένεξη εντός της κυβέρνησης. Στα μέσα Οκτωβρίου η
ομοσπονδία και τα κρατίδια είχαν συμφωνήσει να δημιουργήσουν μια εταιρεία
υποδομών, η οποία θα φρόντιζε για τον σχεδιασμό και την κατασκευή των
γερμανικών αυτοκινητοδρόμων (Autobahn) και κάποιων υπεραστικών οδών. Οι δρόμοι
όμως θα παρέμεναν στην ιδιοκτησία του κράτους, και μάλιστα με τον χαρακτηρισμό
της συνταγματικά «αναπαλλοτρίωτης» ιδιοκτησίας.
Το πρόβλημα με τους ιδιώτες
επενδυτές
Τώρα όμως τίθεται το ερώτημα εάν θα μπορούν και ιδιώτες επενδυτές να
συμμετέχουν στην εταιρεία υποδομών. Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ
Σόιμπλε, σε αντίθεση με το κόμμα των Σοσιαλδημοκρατών, δεν θέλει να κλείσει την
πόρτα στους ιδιώτες. Ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ είναι υπέρ του να
βρίσκεται η εταιρεία πλήρως στην ιδιοκτησία του κράτους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας αυτή την εβδομάδα αναμένονται
συναντήσεις υψηλόβαθμων παραγόντων για να διευθετηθούν οι διαφορές. Οι υπουργοί
Σόιμπλε και Γκάμπριελ πρόκειται να συνεδριάσουν ξεχωριστά, ενώ την Πέμπτη ο
υπουργός Καγκελαρίας Πέτερ Άλτμαϊερ θα υποδεχθεί και πάλι τους επικεφαλής των
πρωθυπουργικών γραφείων των κρατιδίων, οι οποίοι επίσης προσπαθούν να
παρεμποδίσουν τη συμμετοχή ιδιωτών στην εταιρεία.
Ο Β. Σόιμπλε άσκησε δριμεία κριτική στην απόφαση για διακοπή των
διαδικασιών, δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να προχωρήσει στον
εκσυγχρονισμό των υποδομών όταν αμφισβητούνται ήδη συμπεφωνημένες αποφάσεις.
Πηγή: Deutsche Welle