Η Alibaba ανακοίνωσε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα πως προχώρησε στην αγορά της South China Morning Post, την κορυφαία αγγλική εφημερίδα του Χονγκ Κονγκ.
Στη δημοσιότητα δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την απόφαση της Alibaba να κάνει «άνοιγμα» στο χώρο των μέσων ενημέρωσης. Την ώρα που οι επενδυτές αναμένουν με ενδιαφέρον την επόμενη κίνηση του κινεζικού κολοσσού, αυτά είναι τα τρία πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για την είσοδό του στα media.
1.Η Alibaba θα πληρώσει 226 εκατ. δολάρια για την South China Morning Post
Η Alibaba θα δαπανήσει για την αγορά της South China Morning Post περισσότερα χρήματα από ό,τι ο Τζεφ Μπέζος της Amazon για την Washington Post. Ωστόσο, εκτός από την μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα του Χονγκ Κονγκ -που είναι η ναυαρχίδα της εταιρείας-η Alibaba θα αποκτήσει και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις της South China Morning Post στα μέσα μαζικής ενημέρωσης: ένα εβδομαδιαίο περιοδικό, μία μονάδα εκπαίδευσης και συνεδρίων, καθώς και όλες τις ψηφιακές της επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα και τις δύο κινεζικές ιστοσελίδες της .
Στη συμφωνία συμπεριλαμβάνεται, επίσης, ένα χαρτοφυλάκιο περιοδικών που εκδίδονται από την εταιρεία, όπως το HK Magazine και οι τοπικές εκδόσεις των γνωστών περιοδικών Esquire, Elle, Cosmopolitan και του Harper Bazaar.
2.Η South China Morning Post και η ψηφιακή εποχή
Η εταιρεία κατέγραψε πτώση των εσόδων της τα τελευταία τρία χρόνια λόγω της αποδυνάμωσης των πωλήσεων των εντύπων και της ραγδαίας ανόδου των ψηφιακών μέσων. Μάλιστα, σε ανακοίνωσή της η South China Morning Post αναφέρει πως μια παραδοσιακή επιχείρηση μέσων ενημέρωσης δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες απαιτήσεις, ενώ μία εταιρεία όπως η Alibaba μπορεί να διαχειριστεί κάλλιστα τις νέες προκλήσεις.
3.Το real estate μένει στα «χέρια» της South China Morning Post
Αν και ο πυρήνας των επιχειρήσεων της South China Morning Post ήταν κατά κύριο λόγο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι εκδόσεις, η εταιρεία είναι επίσης ένας σημαντικός επενδυτής ακίνητων στο Χονγκ Κονγκ. Αυτές οι δραστηριότητες της εταιρείες δεν πρόκειται να περάσουν στα χέρια της Alibaba.