Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Το νέο Volvo XC90 αποτελεί ένα μοντέλο
σύμβολο για την σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία ενώ παράλληλα αποτελεί και μία
«γροθιά» στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καθώς διαθέτει κορυφαία σχεδίαση,
7 θέσεις, απίστευτα χαμηλό κόστος χρήσης, hi-tech εσωτερικό, κορυφαία ποιότητα και βέβαια πολύ υψηλή
μεταπωλητική αξία.
Όλα τα παραπάνω για να τα
αποκτήσει κανείς θα πρέπει να καταβάλει 64.150 ευρώ, τιμή που δύσκολα θα βρει
κανείς σε ανταγωνιστικά μοντέλα που προέρχονται κυρίως από την γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία.
Παράλληλα στα παραπάνω προσθέστε
και πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση που αποτελεί μια επιπλέον σιγουριά με το
πέρασμα του χρόνου.
Επιβλητικό και εντυπωσιακό εντός
και εκτός
Η εμφάνιση του Volvo XC90 σίγουρα θα εντυπωσιάσει
ακόμη και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές προσδίδοντας επιβλητικότητα,
κύρος και δυναμισμό.
Η μεγάλη μάσκα, το νέο λογότυπο αλλά και τα εντυπωσιακά
φωτιστικά σώματα «μαγνητίζουν» το βλέμμα των περαστικών όταν αντικρίζουν το
εμπρόσθιο μέρος του αμαξώματος ενώ όταν το κοιτάξει κανείς από το πλάι
αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για ένα πραγματικά μεγάλο και επιβλητικό
αυτοκίνητο με θηριώδεις τροχούς.
Στο πίσω μέρος επίσης τα μεγάλα φωτιστικά επίσης είναι
επίσης εντυπωσιακά ενώ στο κάτω μέρος του καπό έχουν τοποθετηθεί τα
«διακριτικά» λογότυπα της έκδοσης του αυτοκινήτου.
Στο εσωτερικό οι επιβάτες θα βρεθούν αντιμέτωποι με την
κορυφαία ποιότητα κατασκευής, τον hi-tech εξοπλισμό αλλά και μια άλλη διάσταση της έννοιας διαθέσιμοι
χώροι.
Το δερμάτινο σαλόνι με τις διακριτικές σημαίες της Σουηδίας
στις ραφές, τα ακριβά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό, το πάτωμα αλλά
και σε όλο το αμάξωμα σε συνδυασμό με την μοναδική δόση υψηλής τεχνολογίας σε
κερδίζουν από την πρώτη στιγμή.
Στην κεντρική κονσόλα η οθόνη αφής 12,3 ιντσών (μέγεθος tablet) μπορεί κανείς να βρει
όλες τις ρυθμίσεις για τα προγράμματα λειτουργίας του αυτοκινήτου, το σύστημα
πλοήγησης, τον έλεγχο του κλιματισμού και φυσικά όλο το σύστημα πολυμέσων.
Βέβαια να τονίσουμε πως είναι πολύ εύκολη στη χρήση αλλά ελέγχει τόσες πολλές
λειτουργίες που θέλει κάποιο χρόνο εκμάθησης.
Παράλληλα η επταθέσια έκδοση, που αφορούσε στο αυτοκίνητο
της δοκιμής μας, προσδίδει και αξιοπρεπή χώρο αποσκευών με όγκο 314 λίτρα ενώ
όταν ο οδηγός επιλέξει την πενταθέσια διαρρύθμιση, ο διαθέσιμος όγκος για τις
αποσκευές εκτοξεύεται στα 692 λίτρα.
Τετρακίνητο και με 225 ίππους
Το διακριτικό D5 αναφέρεται στο νέο δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος
αποδίδει 225 ίππων και 47 χλγρ. ροπής και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο
ταχυτήτων 8 σχέσεων, καθώς και με την τετρακίνηση.
Ο κινητήρας διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του,
την ζωντάνια του αλλά και την δύναμή του.
Με τις επιλογές διαφορετικών προγραμμάτων από το Drive Mode, ο χαρακτήρας του XC90 μεταβάλλεται σημαντικά.
Οι διαφορές έχουν να κάνουν με τις αλλαγές σχέσεων του
κιβωτίου Geartronic, με
την απόκριση του πεντάλ του γκαζιού για πιο οικονομική οδήγηση στο πρόγραμμα Eco, αλλά και με την
ενσωμάτωση του προγράμματος hill descent
με την επιλογή off road.
Μάλιστα η απόδοση τόσο του κινητήρα όσο και του κιβωτίου, στην
Sport mode λειτουργία γίνεται
κορυφαία.
VIP μετακινήσεις
Το Volvo XC90
αποτελεί ένα μεγάλο αυτοκίνητο που στόχο έχει τις VIP μετακινήσεις
ακόμη και όταν ο δρόμος τελειώνει. Όπως αποδείχθηκε το σουηδικό μοντέλο τα
καταφέρνει περίφημα εντός και εκτός δρόμου.
Ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο το XC90 κινείται με απόλυτη ασφάλεια ενώ αν
ο οδηγός δεν ξεπεράσει τα όρια που θέτει ο Κ.Ο.Κ. τότε θα αντιληφθεί πως η
κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται κάτω από τα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα!
Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το σουηδικό
μοντέλο εντυπωσιάζει με τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και την άνεση
που προσδίδει ακόμη και κάτω από έντονη πίεση.
Μέσα στην πόλη το XC90 αποδείχθηκε ευέλικτο για το μέγεθός του αλλά χρειάζονται
προσοχή οι λακκούβες καθώς μπορεί να «ταυματίσουν» τα ακριβά ελαστικά που έχουν
τοποθετηθεί στις εντυπωσιακές ζάντες 20 ιντσών.
Όσον αφορά στα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας ανέρχονται σε μόλις
275,65 ευρώ ενώ η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 6 λίτρα για κάθε 100
χιλιόμετρα!
ΥΠΕΡ
Σχεδίαση
Ποιότητα
Εξοπλισμός
Τετρακίνηση
Κόστος χρήσης
Μεταπωλητική Αξία
ΚΑΤΑ
Έλλειψη κάμερας οπισθοπορείας