Στο 20% ανήλθε η
συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ της Ελλάδας το 2016, τόνισε ο
γενικός γραμματέας του Δημήτρης Τρυφωνόπουλος, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου.
Ειδικότερα, ο κ. Τρυφωνόπουλος ανέφερε ότι «με θετικό
πρόσημο κλείνει η φετινή τουριστική χρονιά για τον ΕΟΤ, καθώς πραγματοποίησε 252
ταξίδια εξοικείωσης σε λιγότερους δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς,
φιλοξενώντας 344 δημοσιογράφους, 52 Bloggers, και 382 Tour Operators για την
ανάδειξη αυτών.
Το 2016 ήταν ένα έτος
που συνοδεύτηκε από πληθώρα δράσεων του ΕΟΤ, στο μέτωπο της προβολής και είχε
επιτυχή αποτελέσματα στα τουριστικά μεγέθη της χώρας, σημειώνοντας νέο ρεκόρ
αφίξεων και διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τις άλλες χώρες.
Παράλληλα, ο ΕΟΤ στήριξε και τους προορισμούς που δέχτηκαν
τις μεγάλες ροές προσφύγων, με 41 ταξίδια εξοικείωσης σε Λέσβο, Χίο, Κω, τα
οποία, όπως τονίστηκε, στέφθηκαν με επιτυχία. Είναι χαρακτηριστικό το
παράδειγμα της Κω, που, από το -53% στις αφίξεις την προηγούμενη περίοδο, φέτος
οι απώλειες περιορίζονται στο -3%, με σοβαρό το ενδεχόμενο, όπως τονίστηκε, οι
αφίξεις να κινηθούν και οριακά ανοδικά. Μπορούμε και ανατρέπουμε γεγονότα.
Η διαφημιστική
προβολή που έτρεξε ο ΕΟΤ το 2016, ανήλθε σε 13,6 εκατ. ευρώ, με κύριο όχημα το
διαδίκτυο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέσω των “On Line Campaign” οι
εμφανίσεις των μηνυμάτων του ΕΟΤ στους δικτυακούς τόπους παγκοσμίως, ανήλθαν σε
600.000.000, ενώ οι μοναδικοί χρήστες που “είδαν” αυτά τα μηνύματα,
ανήλθαν σε 97 εκατομμύρια. Σημειώνεται, ότι ο δικτυακός τόπος του ΕΟΤ είχε το
2016 3 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες. Ο ΕΟΤ παράλληλα υποστήριξε 23
τηλεοπτικές παραγωγές, ενώ πετυχημένη κρίνεται και η καμπάνια στο Travel
Channel με πέντε νέα Video του ΕΟΤ, που διήρκεσε 3 μήνες. Αυτές και άλλες
δράσεις πλαισιώθηκαν από τις καθιερωμένες συμμετοχές σε εκθέσεις του
εξωτερικού, αλλά και από τις 155 εκδηλώσεις που συμμετείχαν τα γραφεία του ΕΟΤ.
Με αφορμή την απήχηση
όλων αυτών των δράσεων, αλλά και τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού, ο στόχος
των 35 εκατομμυρίων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2020 είναι εφικτός. Η δυναμική
του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αποτυπώνεται και στις αγορές δεξαμενές του
ελληνικού τουρισμού για το 2016. Η αγορά της Βρετανίας σημείωσε άνοδο 19%, η
Γερμανία 16%, η Πολωνία 7%, Ρωσία 25%, Ισραήλ 9,1% και οι ΗΠΑ 7%. Το έτος που
πέρασε ο ΕΟΤ, εξοικονόμησε από μισθώματα 250.000 ευρώ και μείωσε επιπλέον
δαπάνες σε καθαριότητα (-5%), σε οφειλές (-26%) αλλά και σε δαπάνες γραφείων
ΕΟΤ εξωτερικού (-10,65)».
Σε τρέχοντα θέματα
της τουριστικής επικαιρότητας, ανακοινώθηκε ότι στην Ελλάδα και συγκεκριμένα
στην Κρήτη (Χανιά και Ρέθυμνο), θα πραγματοποιηθεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα
σχολικού Μπάσκετ το 2019, ενώ τέλος σε έρευνα που υλοποίησε ο ΕΟΤ το
προηγούμενο διάστημα, 9 στους 10 επισκέπτες εκφράζουν την ικανοποίηση τους για
τη διαμονή τους στην Ελλάδα.