Περίπου 535.000 Αμερικανοί καταναλωτές και αντιπρόσωποι της Volkswagen θα αποζημιωθούν από την
εταιρεία που επηρεάστηκαν από τις παράνομες ενέργειές της,
στο πλαίσιο της συμφωνίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το ποσό που θα αποζημιώσει
η εταιρεία στον παραπάνω αριθμό πολιτών ανέρχεται μόλις στα 20
δισ. δολάρια.
Ειδικότερα, δικηγόροι
που εκπροσωπούν ιδιοκτήτες ντίζελ οχημάτων της Volkswagen στη Γερμανία,
κατέθεσαν την πρώτη μήνυση για αποζημίωση καταναλωτών, για ζημιές που
προκλήθηκαν από το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων. Πρόκειται για μια υπόθεση που
θα δημιουργήσει δικαστικό προηγούμενο και μπορεί να ασκήσει σημαντική πίεση
στην αυτοκινητοβιομηχανία, αναγκάζοντάς την να αποζημιώσει εκατομμύρια
Ευρωπαίους πελάτες.
Η εταιρία έχει συμφωνήσει να αποζημιώσει τους
Αμερικανούς πελάτες, ωστόσο αρνείται να αποζημιώσει τους Ευρωπαίους καταναλωτές της λόγω διαφορετικών κανονιστικών
πλαισίων. Η πρώτη μήνυση θα δημιουργήσει δεδικασμένο και μπορεί να οδηγήσει σε
τεράστια κόστη.
Ωστόσο έχει αρνηθεί να αποζημιώσει τους σχεδόν 9 εκατομμύρια
πελάτες της στην Ευρώπη που επηρεάστηκαν από τις παράνομες ενέργειές της,
υποστηρίζοντας ότι δεν υπέστησαν ζημιές λόγω διαφορετικού κανονιστικού πλαισίου
σε σχέση με τις ΗΠΑ. Η εταιρία δεσμεύθηκε μόνο να καλύψει την τεχνική επισκευή
των αυτοκινήτων με τις παράνομες συσκευές.
Αξιοσημείωτο είναι ότι στη Γερμανία δεν υπάρχουν νόμοι
για μαζικές αγωγές, όπως συνέβη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αντίθετα, το
δικαστήριο θα προχωρήσει σε ακρόαση μίας μόνο υπόθεσης ως πρότυπο νομικής
διαμάχης που αφορά και άλλα μέρη. Όπως επεσήμανε το δικηγορικό γραφείο MyRight
που έχει αναλάβει την υπόθεση, πέραν της υπόθεσης που θα περάσει από ακρόαση,
έχει συλλέξει αιτήματα από περίπου 100.000 άλλους πελάτες για το θέμα αυτό.
Στο πλαίσιο της πρώτης αυτής μήνυσης που κατατέθηκε, το
MyRight ζητά ο πελάτης του να αποζημιωθεί με το πλήρες τίμημα του οχήματος, στα
41.000 ευρώ συν τόκους και νομικές προμήθειες, σύμφωνα με το MarketWatch.