Υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων για smartphones και tablets χρησιμοποιούν τα όργανα της ΕΕ για να κοινοποιούν φωτογραφίες και βίντεο με τα οποία προσπαθούν να επικοινωνήσουν σύντομες ιστορίες της ευρωπαϊκής πολιτικής. Στόχος είναι να προσεγγίσουν το ενδιαφέρον των νέων ανθρώπων και κυρίως εκείνων που καλούνται στις κάλπες για πρώτη φορά.
Ο Γούλιαμ Σίαρς είναι φοιτητής και μπλόγκερ. Παράλληλα με τις σπουδές του διατηρεί ένα κανάλι στο YouTube. Πρόσφατα το Eυρωκοινοβούλιο τον κάλεσε μαζί με άλλους νέους μπλόγκερ στις Βρυξέλλες. Ο νεαρός δημιουργεί βίντεο για το κανάλι που διατηρεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο δίκτυο Snapchat.
Στηρίζουν την ΕΕ, απέχουν από τις εκλογές
Ο επικεφαλής του τμήματος online επικοινωνίας του Ευρωκοινοβουλίου Τιμπό Λεσανσάλ εξηγεί γιατί η ΕΕ αναζητεί την επικοινωνία με τους νέους: «Αναζητούμε την επαφή με αυτές τις ομάδες. Αυτό μας βοηθάει να μάθουμε τι τους ενδιαφέρει και πώς μπορούμε να τους προσεγγίσουμε», όπως λέει.
Οι νέοι άνθρωποι στην Ευρώπη παραμένουν υποστηρικτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε ότι επτά στους δέκα νέους Ευρωπαίους θεωρούν την ΕΕ πολιτικά σημαντική. Παρ’ όλα αυτά μόλις το ένα τρίτο του πληθυσμού ηλικίας κάτω των 24 ετών συμμετείχε στις τελευταίες Ευρωεκλογές το 2014. Επιπλέον, και στο δημοψήφισμα για το Brexit, τον Ιούνιο του 2016, η συμμετοχή των νέων Βρετανών ήταν πολύ μικρότερη από εκείνη των πολιτών μεγαλύτερης ηλικίας. Μια απόφαση που θλίβει ιδιαίτερα τον 20χρονο Γουίλιαμ: «Είναι απλά κρίμα που εγκαταλείπουμε έναν θεσμό ο οποίος προσφέρει τόσα καλά για τόσο πολύ κόσμο».
Περισσότερη αλληλεγγύη
Στο πλαίσιο της προσπάθειας προσέγγισης των νέων, η Κομισιόν δημιούργησε το «Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης». Νέοι μεταξύ 18 και 30 ετών μπορούν να συμμετέχουν ως εθελοντές σε προγράμματα άλλων κρατών-μελών, για παράδειγμα, σε έργα αποκατάστασης ζημιών μετά από φυσικές καταστροφές ή στην υποστήριξη αιτούντων άσυλο. Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει στην ανάπτυξη της αλληλεγγύης εντός της ΕΕ. Οι πρώτοι εθελοντές ξεκινούν ήδη την άνοιξη. «Από τότε που διαφημίζουμε το πρόγραμμα στο Facebook, το ενδιαφέρον είναι τεράστιο» υπογραμμίζει ο Πάμπλο Πέρεζ Αρμεντέρος, ο οποίος εργάζεται στο μικρό τμήμα για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της Κομισιόν.
Ωστόσο παραδέχεται ότι οι κινήσεις αυτές έχουν περιορισμένες δυνατότητες: «Γνωρίζουμε ότι τα κοινωνικά δίκτυα από μόνα τους δεν αρκούν. Μπορεί να μας βοηθούν στο να γίνεται η δουλειά μας ευκολότερα κατανοητή, αλλά στο τέλος το ζητούμενο είναι να δώσουμε μια προοπτική στους νέους ανθρώπους στον πραγματικό κόσμο μέσω θέσεων εργασίας».
Πηγή: DW