Η Volvo Cars ανακοίνωσε εντυπωσιακή αύξηση κατά +66% των λειτουργικών κερδών της για το 2016, στα 11 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (SEK), έναντι 6,6 δισ. SEK το 2015, καθώς οι πωλήσεις της παγκοσμίως κατέγραψαν νέο
ρεκόρ, φθάνοντας τα 534.332 αυτοκίνητα.
Εκφρασμένα σε ευρώ, τα ποσά για το 2016 και το 2015 είναι 1,16 δισ. ευρώ και περίπου 700 εκατομ. ευρώ αντίστοιχα.
Τα
καθαρά έσοδα της Volvo Cars για το ίδιο διάστημα αυξήθηκαν κατά +10%, στα 180,7 δισ.
σουηδικές κορώνες (περίπου 19,1 δισ. Ευρώ) από 164 δισ. SEK το 2015, ενώ το περιθώριο λειτουργικού κέρδους αυξήθηκε
περισσότερο από 50%, κλείνοντας στο 6,1%
από 4% που ήταν το 2015.
Τα αποτελέσματα αυτά είναι η πιο πρόσφατη επιβεβαίωση ότι
ο εν εξελίξει οικονομικός και λειτουργικός μετασχηματισμός της Volvo κινείται
ταχύτατα και στη σωστή κατεύθυνση. Συνολικά, οι πωλήσεις της Volvo παγκοσμίως τo 2016 αυξήθηκαν
κατά 6,2%, σημειώνοντας αύξηση 18,1% στις Η.Π.Α. και 11,5% στην Κίνα, τις δύο
μεγαλύτερες αγορές της σουηδικής μάρκας.
«Η Volvo καθίσταται όλο
και πιο εύρωστη εν όψει των επερχόμενων μεγάλων αλλαγών στην
αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Χάκαν Σάμουελσον (Håkan Samuelsson), Πρόεδρος και CEO της Volvo Cars. «Τα νέα μοντέλα μας γνωρίζουν μεγάλη
επιτυχία, οι πωλήσεις κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ και τα κέρδη σημειώνουν
σημαντική αύξηση. Πρόκειται για αποτελέσματα που αντανακλούν τη συνεισφορά όλων
των εργαζομένων. Στον απόηχο αυτών των επιτευγμάτων, είμαι πεπεισμένος ότι και το
2017 οι πωλήσεις μας θα καταγράψουν ένα ακόμη νέο ρεκόρ».
Το τελευταίο οικονομικό έτος ήταν σημαντικό για τη Volvo Cars. Για πρώτη
φορά στην 89ετή της ιστορία, η Volvo πραγματοποίησε μια ομολογιακή έκδοση ύψους 500
εκατομμυρίων ευρώ, το Μάιο, και ακόμη μία, ύψους 3 δισ. σουηδικών κορωνών, το
Νοέμβριο, ενώ τον περασμένο Δεκέμβριο συγκέντρωσε ακόμη 5 δισεκατομμύρια
σουηδικές κορώνες από την πώληση μετοχών σε τρεις οργανισμούς, με όλες αυτές
τις ενέργειες να στέφονται από απόλυτη επιτυχία.
Σε λειτουργικό επίπεδο, στη διάρκεια του 2016 η Volvo Cars ολοκλήρωσε το
λανσάρισμα της Σειράς 90, κορυφαίας στη γκάμα της, «επαναλανσάροντας» με
επιτυχία το brand ως αυθεντική premium μάρκα.
Επιπλέον, μέσα στο 2016 η Volvo Cars ανακοίνωσε δύο
σημαντικές νέες συμμαχίες που ενισχύουν την ηγετική της θέση στα πεδία της
αυτόνομης οδήγησης, της συνδεσιμότητας και της ασφάλειας.
Τον Αύγουστο, η Volvo ένωσε τις
δυνάμεις της με την Uber, για την
ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων επόμενης γενιάς. Το Σεπτέμβριο, ανακοίνωσε τη
δημιουργία μιας νέας κοινοπραξίας με την Autoliv, ηγετική
δύναμη παγκοσμίως στα συστήματα ασφαλείας οχημάτων, για την ανάπτυξη λογισμικού
αυτόνομης οδήγησης. Ήταν η πρώτη φορά που μια premium αυτοκινητοβιομηχανία
συνεργάζεται με κορυφαίο προμηθευτή για την εξέλιξη νέων προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης
του οδηγού και αυτόνομης οδήγησης.
k