Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]
Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε για «μαϊμού» εταιρείες στην
Βουλγαρία με στόχο την αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας σε πολυτελή αυτοκίνητα
ώστε οι ιδιοκτήτες τους να γλιτώσουν από τα υπερβολικά Τέλη Κυκλοφορίας, το
Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και τα υπέρογκα τεκμήρια διαβίωσης.
Σήμερα, ωστόσο, σύμφωνα με όσα αποκαλύπτουν στην Realnews κάποιοι έμποροι αυτοκινήτων χρησιμοποιούν τη Βουλγαρία για να εισάγουν στην Ελλάδα πάμφθηνα «σαπάκια», αμφιβόλου ποιότητας, τα οποία αποκτούν έναντι 300 έως 2.100 ευρώ!
Ωστόσο το θέμα έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις καθώς σύμφωνα
με πληροφορίες της Realnews πολλά από αυτά τα μεταχειρισμένα «σαπάκια»
προέρχονται από χώρες εκτός ΕΕ και «βαφτίζονται» Ευρωπαϊκά στη Βουλγαρία
εξαιτίας των χαμηλών εισαγωγικών δασμών και κατόπιν εισάγονται στην Ελλάδα
καταβάλλοντας μόνο το Τέλος Ταξινόμησης καθώς ο ΦΠΑ έχει… καταβληθεί στη
Βουλγαρία.
Παράλληλα οι επιτήδειοι έμποροι που τα εισάγουν φροντίζουν
ώστε μόλις εκτελωνιστούν να εμφανίζουν στο χιλιομετρητή τους μόλις 60.000 με
80.000 χιλιόμετρα αντί 200.000 ή 300.000 χλμ. και πλέον που έχουν διανύσει στην
πραγματικότητα.
Αυτοκίνητα από 300
ευρώ
Το κόστος απόκτησης για τα «σαπάκια» από τη Βουλγαρία
κυμαίνεται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με τιμή εκκίνησης τα 300 ευρώ.
Ειδικότερα σύμφωνα με στοιχεία που έχουν οι «Ειδήσεις» στην
διάθεσή τους έμποροι αυτοκινήτων εισάγουν στην Ελλάδα χιλιάδες μεταχειρισμένα
αυτοκίνητα που οι τιμές του ξεκινούν από τα 300 ευρώ και σε καμία περίπτωση δεν
ξεπερνούν τις 2.100 ευρώ!
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε πως ένα Opel Corsa μοντέλο
του 2008 αποκτήθηκε από τη Βουλγαρία έναντι μόλις 700 ευρώ έχοντας διανύσει
περισσότερα από 265.000 χλμ.
Ένα Ford Fiesta μοντέλο του 2009 έχοντας διανύσει περίπου 220.000 χλμ.
αποκτήθηκε έναντι 1.300 ευρώ.
Ένα Renault Modus μοντέλο του 2004 αποκτήθηκε έναντι μόλις 300 ευρώ έχοντας
διανύσει πάνω από 480.000 χλμ. και εισήχθη στην Ελλάδα για να πουληθεί σε κάποιον
ανυποψίαστο καταναλωτή αναγράφοντας στο κοντέρ του μόλις 110.000 χλμ.
Ακριβά φαίνεται πως αποκτήθηκε ένα Citroen C1 μοντέλο του 2010 το οποίο
είχε διανύσει πάνω από 295.000 χλμ. καθώς ο έμπορος κατέβαλε 2.800 ευρώ. Ωστόσο
αναμένεται να κερδίσει αρκετά χρήματα από την πώλησή του στην Ελλάδα καθώς οι
τιμές διάθεσης σε αντίστοιχα εγχώρια μοντέλα κυμαίνονται πάνω από 5.000 ευρώ.
Επίσης ένα VW Polo μοντέλο του 2007 το οποίο είχε διανύσει 276.000 χλμ.
αποκτήθηκε έναντι 500 ευρώ και η πώλησή του στην χώρα μας μετά από την καταβολή
του Τέλους Ταξινόμησης που ανέρχεται σε περίπου 200 ευρώ θα είναι ιδιαίτερα
κερδοφόρα για τον έμπορο αλλά όχι και για τον καταναλωτή.
Ένα Honda Jazz μοντέλο του 2006 το οποίο είχε διανύσει 312.000 χλμ.
αποκτήθηκε έναντι 900 ευρώ και πλέον πωλείται από κατάστημα εμπορίας
μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Αττική έναντι 5.800 ευρώ αναγράφοντας στο
κοντέρ του μόλις 97.000 χλμ.